Show me yours: oude duikhorloges! :)

Onderhand is er al aardig wat bij gekomen, even een korte update van de stand van duikers:

  1. Een Vetta Sub uit eind jaren zestig/begin jaren zeventig. Die groene wijzerplaat maakt 'm uniek, waardoor ik 'm ook niet weg doe :slight_smile:

  2. Breil Marina Militare. Ik heb er veel gezien, maar nog geen enkele in een betere conditie dan deze. De meeste zijn helemaal doorleefd. Maakt deze extra uniek :slight_smile:

  3. Squale 25 atmos met killer patina. Mijn meest recente aanwinst. Erg tof, net als de Breil een 40mm asymmetrische kast. Ben er alleen nog niet uit wat ik van de zilveren wijzerplaat vind.

  4. Calypso Aqua-Lung dieptemeter. Afgelopen Rikketik gekocht, met originele xl Tropic.

  5. Mijn originele Seiko 6306-7001. Gekocht van de eerste eigenaren, welke 'm toendertijd nieuw kochten in Japan omdat ze daar als onderzoekers gestationeerd waren.

  6. Zodiac Sea-Chron. Gewoon een van de mooiste duik-chrono’s met valjoux 72 <3

  7. Nautilus Professional. Lekkere bonk staal, doorleef maar wel stoer. Zelfde kast en bezel als de Eterna Super Kontiki.

  8. Bulova Snorkel 666ft. Leuke patina, elegante maat en een mooi uurwerk. (Staat te koop)

  9. Tissot PR516 quartz. Staat momenteel te koop. Wel een toffe duikert met de meest comfortabele band ooit.

Dat waren ze geloof ik. Binnenkort komt er nog eentje bij, ook leuk :slight_smile: Bedankt voor het kijken! Post ook vooral jullie duikerts!!

9 likes

Oud Seiko duikertje - moet nog altijd achter de kunststof ring aan die op de stalen kast geschroefd zit. Ik geloof dat dit een Arnie is of zo?!

4 likes

De Seiko en de Zodiac steken er voor mij echt boven uit, klasbakjes!

1 like

Klopt, een Arnie. Erg cool! Maarrr volgens mij heb jij nog veel meer duikerts…:grin:

Jep ik wil die Seiko 7005 duiker wel weer eens zien :smile:

2 likes

Zou kunnen - zijn dat die dingen met die ringen om het glaasje? Daar heb ik er afgelopen tijd best wel een paar van naar de kringloop gebracht :smiling_imp:

Waar zit die kringloop precies?:grin:

1 like

OK patina hoeft niet altijd lelijk te zijn, maar dit duikertje had aardig veel uitslag van het tritium. Samen met deze al net zo vintage horlogeketting heb ik het gevoel van de seventies wel weer helemaal terug

6 likes

Met een wit openstaand hemd net van die lange punten aan de kraag en een ketting met een vredes symbool door je dikke zwarte krullende borsthaar :smile:

2 likes

De Technos Sky Diver

9 likes

Heb je die Seiko duiker nog? :smiley:

Gaaf!

De Omega Seamaster 120 met originele band

21 likes

Italiaanse Rox!

10 likes

Die Smyth vind ik echt te gek!!!

1 like

Mijn ex

5 likes

Welke Seiko duiker? Niet die quartz maar die andere dikke?

Wat een fantastisch setje zo! Duiker van de week voor mij :stuck_out_tongue_winking_eye:

13 likes

En deze Swatch vol-aluminium duiker is mijn vaste tikker - altijd rechts als heavy duty klokje & zelfs bij de zwaarste verbouwingen of klussen

1 like