Show your Limited

Snowmonster

4 likes


Nr. 4/333 uit 2005

3 likes

Wel een ex en met 9999 exemplaren waarschijnlijk niet echt limited, alhoewel er op de case wel Limited Edition vermeld staat. Maar al bij al wel een prachtklok!

1 like

Dat bedoel ik. Datum erbij ( Die andere varianten al heben) en hoppa, weer een marketing verhaaltje erbij. Begrijp me goed, ik ben best een fan van Meistersinger, maar het continu uitbrengen van dit soort ā€˜limitedsā€™ kan ik niet echt serieus nemen. Ik heb zelf een NL editie gehad overigens.

Als je dan iets limited noemt, maak er dan echt iets anders van of echt een ander model en produceer er slechts een paar.

5 van gemaakt in deze kleurstelling

[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Halios%20Laguna/Puck2_zps704c4e20.jpg.html][/URL]

3 likes

Ik heb 2 jaar geleden een Epos Sportive gekocht van een man, die Epos wilde beginnen verdelen in Belgiƫ.
Hij was rentenier en had puur uit hobby een bedrijfje opgericht dat Epos bij de juweliers ging aanprijzen en verkopen.
Toen hij dit deed was het echter juist het dieptepunt van de economische crisis en wilde juweliers niet investeren in nieuwe merken.
Ik heb mijn Sportive toen van hem als showmodel zonder doos, wel papieren nieuw kunnen kopen voor 350 ipv 1200 euro.
Toen liet hij me ook deze zien, die hij nu verkoopt via 2dehands.be:
geef hier een omschrijving
Het gaat om een speciale kleursamenstelling van de Epos 3388 chrono die hij speciaal heeft laten maken om in Belgiƫ Epos te promoten met als ambassadeur Sven Nijs (wielrenner), er moest Sven Nijs zijn handtekening naderhand op de dial komen.
Dit zou dus volgens hem het enige horloge in deze kleur zijn.
Het is niets voor mij, maar wie interesse heeft check it out!

Sorry gewoon op de link ā€˜geef hier een omschrijvingā€™ klikken en je komt er zelf op uit!!!

Nog iemand met deze?

5 likes

Ik heb een Christopher Ward C6 Forum limited edition, deze zijn gemaakt in een oplage van 100 stuks.

3 likes

Dit zou wel eens de enige bekende Heuer Autavia 2446m ā€˜Jochen Rindtā€™ met A&F dial ter wereld kunnen zijn :+1:

10 likes

Speedmaster split seconds (rattrapante). Oplage ongeveer 5000 stuks (wit, blauw en carbon/grijs). Voor een omega toch aardig limited.

2 likes

zonde :frowning:

Dit is toch geen limited?

Nee hoor.

Limited betekent gewoon dat ze niet over een limiet heengaan. Je kunt dus een miljoen stuks van iets maken en het een limited edition noemen.

Steinhart Black Sea. 111 gemaakt, bijna allemaal naar Rusland gegaan. Er blij mee, gold glas, keramische bezel, bezel met lume, GMT.

[URL=http://s1223.photobucket.com/user/glengoyne17/media/my%20watches/Steinhart%20black%20sea%20wrist_zps3zw4jvoq.jpg.html][/URL]

1 like

Limited is toch ook wel dat het vooraf bekend isā€¦

Anders zijn er heel wat meer Limitedsā€¦

Seiko Sumo 50th Anniversary Limited Edition. 412 / 2000.

Net verkregen via het forum :smirk:

BTW, deze heeft eindelijk mijn Hammy XWind van mā€™n pols af gekregen :joy:

2 likes

Ik heb niet zo veel limiteds, of het moeten al mijn Magrettes zijn, maar dat vind ik een beetje flauw, want dat is meer gewoon beperkte oplage dan LE

Van deze WUS diver zijn er ook niet zo veel, dacht ik

[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/44b22b878cd1f0797191dfb1dd01e33b_zpsb15476e4.jpg.html][/URL]

Volgens de advertentie toendertijd zou dit een limited moeten zijn (200st). Nummer staat ook op het deksel.
Later zag ik nog een aantal limited versies langskomen met beperkte oplages die er toch wel heel veel op leken :wink:
Overigens niet meer in mijn bezit.