Was intussen al wel vermeld.
Excuses, niet alles gelezen…
Snap ik, overkomt mij ook regelmatig.
Kijk eens op timefactors.com.
Diverse historisch- en esthetisch verantwoorde horloges die aan je budget- en andere eisen voldoen.
Even geen plaatjes ivm copyright en zo…
Ja, was het maar waar. Ik zag overigens op Youtube een vergelijking van die
Rolex met een Sinn die hierboven al werd getipt en die tester vond die Sinn (1/5 van de prijs) net zo goed. Maar J*zus, plm. €1200 even goed voor een klokje…
Heb je hier al gekeken? Voor uw gemak ook een link:
De Smiths Everest modellen voldoen ook aan je eisen. Deze zijn allen 10 bar waterdicht, dus er kan mee gezwommen worden en er zijn versies in 36mm doorsnede, dus niet al te groot.

En de PRS-29

Strak
Simpel
Geen datum
500,- Euro
Titanium
Saffier glas
Quarts (staat dus nooit stil)
3 bar waterbestendig
Ik heb zelf deze handwinder ook en dat is lekker simpel, geen datum en waterdicht en antimagnetiesche eigenschappen. Dat is om het uurwerk te beschermen tegen magnetisme, op zich niet echt nodig hoor maar leuk als het erbij zit. De SMiths PRS-29a
https://www.timefactors.com/smithsprs29.htm
En ik roep vriend @Fate_Amenable_To_Change er even bij die de Smiths sowieso cool vind en wellicht nog wel wat leuks uit de koker kan toveren wat bij je wensen past.
Edit: Ik lees een kleine pols ook nog
Die SMiths is is 36mm en je mag hem altijd even komen besnuffelen in Almere, dan mag je ook mijn Sinn nog even bekijken die ook al is genoemd.
Sinn is erg mooi en prima van kwaliteit. Ik heb er 2 in bezit gehad. Naar mijn mening is het verschil met Rolex wel levensgroot. Misschien niet op het eerste gezicht in een filmpje, maar in het echt wel, en het zou vreemd zijn als dit niet zo zou zijn.
Binnen een budget van €500 zijn gelukkig ook hele mooie horloges te koop. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Hamilton Khaki, of Sinn 556 (licht gebruikt). Beide kwaliteitshorloges met een prima prijs/kwaliteits verhouding, masr het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je iets uitzoekt wat bij jou past. Gaat vast lukken
5atm is hooguit spatwaterdicht en je kunt er niet mee douchen of zwemmen. Een mooi horloge, ik heb hem ook gehad maar geen enkele spijt van de verkoop.
Het glaasje spiegelt als een malle en die 5 atm maken het voor mij een ongeschikt horloge. Verder een prima ding maar waterdicht kun je hem niet noemen
Wat is de lug to lug maat?
Ik ben echt een NOOB op dit gebied, maar is hij minder betrouwbaar, heeft ie meer afwijking, zit hij minder lekker, etc…?
Hier ben ik te oud voor… Dit is stuitend.
EDIT: Chillekasper, neem alsjeblieft het eerste deel van mijn commentaar serieus (als je wilt) en zie het tweede deel als een logisch gevolg daarvan…
Die Smith Everest horloges zijn wel interessant…
Kan toch ook niet weten dat we hier te maken hebben met een 60/70pluser.
Je hebt in ieder geval goede smaak
Dat lijkt mij ook een goede keuze voor wat je zoekt, en Timefactors horloges hebben volgens mij een prima reputatie.
Off topic, maar interesse verdient altijd een antwoord.
Dat is juist zo moeilijk uit te leggen aan een Noob. Op het eerste gezicht zijn de verschillen verwaarloosbaar.
Hij hoeft niet minder betrouwbaar te zijn, hij kan net zo goed lopen (kwestie van goed reguleren), hij kan net zo lekker of zelfs lekkerder zitten (is nl persoonlijk en voor iedereen anders).
Ga je ze naast elkaar houden, dan zie en voel je op het tweede gezicht wel aanzienlijke verschillen. De extreem mooie passingen, de glans van de witgouden indices, het mooie geborstelde en/of gepolijste 904 staal, het fantastische uurwerk wat extreem robuust is met superieure materialen, technieken en eigenschappen Enz.
Verder totaal niet belangrijk natuurlijk, maar je kunt er vanuit gaan dat er een goede reden is dat een merk niet zo maar zo’n reputatie en prestige krijgt. Dat red je niet alleen met goede marketing, en een naam kan je alleen zo hoog houden wanneer je de verwachtingen blijft overtreffen.
Meerdere malen voorbij zien komen op het forum en uit mijn hoofd is de gangbare aanduiding dat 3 bar = regen en afwasspetterproof, 5 bar = dompel & casual swim proof, 10 bar = zwem en snorkelproof en 15 bar en meer is scuba-proof.
Voor mij is 5 bar de fictieve ondergrens om een horloge mee op pad te nemen als ik niet van plan ben ermee te gaan zwemmen maar wel het risico loop om nat te worden. Lagere rating behandelen als dresser…