Simpel strak en zonder datum

image

Sub 14060M :ok_hand:

5 likes

Sinn 556
https://www.sinn.de/en/Instrument_Watches/556.htm

3 likes

Rolex Oyster perpetual 34/36/39

1 like

Tudor BB 36

4 likes

of

3 likes

De Seagull? Is niet waterdicht hoor alhoewel de praktijk soms anders uitwijst. :wink:

4 likes

precies, ik was van dat verhaal uitgegaan.

Oeps, foutje van mijn kant.
Helaas, die valt dan af.

2 likes
1 like

Hoe is een Sinn 556 zonder datum aanduiding. Kijk naar mijn pols en zie toch echt welke datum het is.

1 like

Kijk eens op Brunmontagne.
Een Nederlands merk opgestart door een forumlid.
Mooie specificaties en niet prijzig ( ken je budget natuurlijk niet ), beperkte oplage en nu nog met mooie korting.
In vier uitvoeringen.


8 likes

Steinhart OVM 39 (Gnomon edition)

4 likes

Ik snap niet precies wat je nou bedoelt…

…maar er zijn ook verschillenden 556 modellen zonder datumaanduiding.

1 like

Het enige wat mij stoort aan dat ding is dat gedomede saffier. Wist je dat Crystal Times ook een top hat saffier ervoor heeft? Het moet wel je smaak zijn natuurlijk.

7 likes

Als de waterdichtheid niet cruciaal is; Nomos!!

Zozo… actief forum zeg!
Bedankt voor de tips so far, er zitten mooie tussen, maar een paar zijn wat boven mijn budget. Ik moet het op mijn gemak even bekijken (die Nederlandse startup is leuk en betaalbaar!).
Budget tot iets van €500,-
Het is een vervanging voor mijn huidige horloge, titanium Bochiman van 1994. Eigenlijk zoek ik precies zoiets maar dan met (veel) meer gangreserve. Na een nachtje slapen staat hij stil en zwemmen ermee is eigenlijk niet verstandig. Hier een fotootje:

Strak, minimalistisch en zonder zo’n overbodige, lelijke datum… :wink:

EDIT: wat ook belangrijk is dat hij niet te groot en dik en zwaar is, ik doe hem nooit af ook niet 's nachts. Vandaar ook dat dat titanium zo fijn is, irriteert totaal niet. Ik wil hem omdoen en er bij wijze van spreken jaren niet meer naar hoeven omkijken (wel ernaar kijken…)

2 likes

simpel… waterdicht… geen datum… duidelijk binnen budget. :wink:

12 likes

Kijk anders ook even naar het EHBO lijstje in de FAQ. Daar staat een overzicht met punten die je wel of niet op je horloge wilt, waaronder je budget, maar ook of het nieuw moet zijn of dat een 2e handse ook mag.

Zelf dacht ik aan een Panerai Luminor en Radiomir. Maar zonder datum zijn dat handopwinders.
Kweenie of dat mag? Ook weer zo n punt op t EHBO lijstje.

Junkers 9.06.01.05
Ook met mesh band verkrijgbaar. Niet waterdicht in de zin van dat je er mee kunt zwemmen, maar kan wel tegen wat regen.

3 likes

R.O.2 Classic

4 likes

iets duurder dan 500, maar wel een hele mooie. :slight_smile:
Brand: NTH
Series: Odin
Model: Black, No Date

7 likes