Sinn only (Deel 1)

Gewoon omdat het kan en omdat ik denk dat de meeste Sinn bezitters te bescheiden zijn om dit topic aan te maken :grinning:

Ik ben begonnen met de 303 autofahrerchronograph. Deze kocht ik nieuw bij HPN en had toen ook de keuze voor een gebruikte 142 st sa voor dezelfde prijs (€950,-). Ik koos de verkeerde :cry:

Ik zat toen nog in mijn flipper periode en na het nodige flipperen kwam de EZM3.

Wauw wat een ondergewaardeerde topklok is dat. Ik heb 'm uiteindelijk van de hand gedaan om een einde te maken aan het geflipper en kocht met de bijeengeraapte centen een nieuwe 130 a sa.

Om de drang van het flipperen weg te halen is deze op de rotor gegraveerd met de namen en geboortedata van mijn zoons. Toch was ik niet helemaal tevreden en heb de klassieke wijzers door Sinn laten vervangen door, in mijn ogen, beter ogende exemplaren. Omdat ik ook een keer een klein ongelukje had met de 103 (laten vallen van een 2m hoge kast) is de bezel ook vervangen voor een latere versie. Mijn 103 is dus uniek en persoonlijk, en daar houd ik van.

Verder heb ik nog een tijdje het geluk gehad een Sinn EZM9 TESTAF te mogen testen. Gerard van HPN vroeg mijn het horloge een maand te dragen, ook on duty, omdat hij bezig was met een review.

Ik ben zeer te spreken over Sinn, veel waar voor je geld, en zou heel graag de EZM3 weer aan mijn bescheiden collectie toevoegen.

Groeten
Rutger

ps
De Main Coon brothers vinden het ook een leuk klokkie…

44 likes

Geweldig mooi die EZM9… Hoe beviel die tijdens de maand? De andere testaf van Sinn de 857 vind ik ook top!

Helaas nog geen Sinn gehad maar hun duikers en vliegers spreken me erg aan. Niet lang geleden te lang geaarzeld bij een nette 857 UTC hier op het forum :cold_sweat:.

gr, HJR

1 like

Prachtige katten! … :smiley_cat:

De horloges mogen er ook wezen

2 likes

Ik heb een Sinn 103 uit de eerste jaren van dit model. Vrij vlot werd AutomatiC met een K geschreven.

27 likes

EZM9 beviel prima. 44mm titanium aan een soepele leren band draagt heerlijk. De unieke TESTAF specs zijn aan mij alleen niet besteed aangezien ik geen piloot ben. Dan blijft er een mooi, lekker dragend en goed (degelijk) gemaakt horloge van bijna €3000,- over. Daar kan je ook een heleboel ander leuk spul voor kopen.

Groeten
Rutger

1 like

Prachtig horloge. Die moet je koesteren, niet verkopen :slight_smile:

Groeten
Rutger

Mooi en sterk.

17 likes

De topper hier, 903 St.

17 likes

Blijft mooi!

17 likes

Dit titanium werkpaardje vandaag. Moet waarschijnlijk binnenkort wel de kist verlaten voor een grail-like nieuwe aankoop.

8 likes

Jammer om die weg te doen, is een prachtklok (heb wel interesse :slight_smile:).

Mijn 104 is nog niet terug van Sinn helaas.

Dan kan ik natuurlijk niet achter blijven :wink:
Hier een foto op staal maar ik draag hem eigenlijk alleen op canvas.

19 likes

Mooie horloges!

1 like

Top collectie !.. EZM 1 zou ik proberen toe te voegen… :wink:

Nu met pica…

10 likes

De eerste twee heb ik in 1992 nieuw gekocht bij Helmut Sinn himself.
Vooral de 142 heb ik echt afgedragen gedurende 15 jaar. toen opgestuurd om te servicen en sindsdien draag ik hem nog maar sporadisch (zoals al mijn horloges).

Nummer drie van Comit gokocht hier op het forum omdat het horloge uit het geboortejaar van mijn oudste zoon is, nummer vier van Thieuster een jaar of vier vijf geleden (44 van gemaakt!) topklok!

Yes, I’m a Sinner!!


36 likes

Duurt dan wel best weer lang toch?

10 likes

Kan het nog beter ?, damm echt top !!

1 like