Sinn only (Deel 1)

Gisteren met een vriend(@Jamet) en onze Sinn 144 naar Frankfurt gereden voor banden en onderdelen. Het blijft prachtig om deze mooie horloges allemaal op een rij te zien liggen.

De service hier is top en je krijgt van alles extra mee. Kortom neem eens de moeite om naar Frankfurt te rijden. Het is de reis dubbel en dwars waard!

10 likes

Vertel! Of nee…laat zien!!!

2 likes

Inderdaad een leuke trip weer! Niet de eerste keer dat we daar ontzettend hartelijk zijn onthaald. Kregen een complementaire Sinn travelpouch, extra doornsluiting en pushpins. Ooh en vergeet niet zo’n mooie catalogus mee te nemen. Wir bleiben immer noch Holländer nicht wahr :grin:

15 likes

Sinn 556a onder een lampje :

4 likes

Ja, is echt een aanrader.
Wip er ook af en toe binnen wanneer ik in de buurt ben :wink:

Ik heb (nog) geen Sinn, maar wat een prachtige modellen. Na het bekijken van dit topic moet ik zeggen dat mijn voorkeur toch wel bij de 556 en de 656 ligt.

Nu blijkt er ook een 656L (300 exemplaren) te zijn. Een prachtige Sinn met witte wijzerplaat, die zeer weinig voorkomt. Volgens mij is er een binnen het HF, althans in 2012 nog wel. Als die er nog is, dan mogen er best wel plaatjes van geplaatst worden.

3 likes

binnenkort ook maar eens doen…

Na een week nog steeds helemaal content met mijn Sinn 104 met witte dial. Wat een genot om ernaar te kijken. Heb hem uitsluitend nog op de stalen band gehad. Wie heeft wat shots op leer?

9 likes

Kan nog lastig zijn om de juiste combinatie te vinden:

9 likes

Die tweede band is echt een beauty zeg. Weet je welke band dat is en waar ik die kan scoren?

1 like

Mooi, mooi, mooi…

Vinden is het probleem niet denk ik, kiezen des te meer

1 like

Eentje maar, wel zwarte dial…

6 likes

Foto van even geleden.

2 likes

Hoi,
Stomme vraag misschien, maar zou de wijzerplaat van zo’n EZM 180 graden te draaien zijn zodat het geen lefty meer is? Of komt daar veel meer bij kijken?
Ik vind de EZM1 echt mooi maar de kroon aan de linker kant is echt een no go voor mij.

3 likes

Geen idee, had enkel een paar foto’s gegoogle’d omdat ik zelf ook wel benieuwd was. Iig keuze genoeg. :+1:

Met behulp van de foto kom ik iig op deze website:

Gave band! Waar komt die vandaan?

1 like

Ik vermoed dat je datum dan op zijn kop staat/aanduid.

Het is een Di Modell Chronissimo. In maat small want deze vallen erg lang uit, heb zelf 20cm polsomtrek.

Ik garandeer je, dat die gemaakt wordt door Bonetto Cinturini

cc @Tijdrijp

http://www.bonettocinturini.it/en/catalogo/rubber-straps/317.html

Zelfde kwaliteit alleen vele malen goedkoper dan met een logo of gespje van de horlogemaker

9 likes