SKX loopt achteruit

My bad, ik zie nu net dat er duidelijk WATERproof op staat…

1 like

Karakter, charme en krijg je er gratis bij. Heb ik ook.

1 like

charme, bedoel je ?

2 likes

Dit is niet uniek voor de 7S26, heel veel horloges doen het. In de gebruiksaanwijzing van de Omega Speedmaster Professional wordt uit de doeken gedaan dat je met een juist gedoseerd koppel op de kroon tóch kunt hacken, ondanks dat er geen echt hacking-mechaniek is aangebracht (geen idee of dit voor alle bouwjaren in de manual gestaan heeft).
Het lukt iig altijd beter met een niet alt te ver opgewonden horloge, dus altijd 'smorgens proberen. Beter nog vlak na “opstarten”. Mijn SKX doet het iig niet na een dag dragen.
Bijna al mijn niet hackende vintage handopwinders doen het, maar weet het niet zeker (of ze het allemáál doen bedoel ik): Ik draag ze doorgaans niet langer dan een dag, en als ik start doe ik dat met de secondenwijzer in de “juiste” positie, dus hoeft het eigenlijk nooit.

2 likes

Dat moet je ook helemaal niet doen… altijd met de tijd mee gelijk zetten :+1:

1 like

Heb je m niet op ze kop om :rofl::rofl::rofl:

1 like

Volgens mij moet je altijd met de klok mee draaien en nooit tegen de klok in.

:roll_eyes:

Dat maakt toch geen verschil?!

In de logica van, alcohol drinken is slecht… we doen het allemaal.

1 like

Misschien een rare vraag maar wat is hacking mechanisme?

Een hacking mechanisme stopt de secondenwijzer eens je de kroon volledig uittrekt en tijd correct zet.

1 like

Het doel hiervan is het kunnen stilzetten / ijken van de werkelijke tijd, zodat je horloge precies gelijkloopt.

Naar verloop van tijd loopt hij iets vóór of juist achter.

Om het moeilijker te maken, zijn er ook nog verschillende soorten: secondenwijzers die stoppen op het moment dat je de kroon volledig uittrekt en secondenwijzers die pas bij 12 uur stoppen (dus de huidige minuut afmaken).

1 like

Hoe handig is dat! Zal wel weer geld kosten. Welk uurwerk heeft zoiets?

2 likes

Thanks voor de info. Zo leer ik nog eens wat😀

1 like

De uurwerken die ik voorheen voor mijn eigen horloges gebruikte, de Isoprog IP13. Eerst dacht ik dat de hacking function stuk was :smile:

2 likes

Edit: na verloop van tijd. Foei Hans.

Leg mij eens uit waarom .a.u.b?
Ik zie niet in wat het verschil is met vooruit of achteruit draaien.

Ik begreep dat dit slecht was indien je tussen bepaalde tijden achteruit gaat. Op een SKX bijvoorbeeld, mag je dit niet doen wanneer het mechanisme de datum en dag verstelt. Dit is van ongeveer 21u tot 3u. Verder heb ik er nooit problemen mee gehad op zenders welke automaat.