Skx007 of iets anders voor 250 euro

Er wordt momenteel een Citizen hier op het HF aangeboden. Wellicht is dat iets? Houdt hij ook nog geld over :laughing:.

een deepblue sun diver III heeft een seiko uurwerk is wel iets groter maar heeft naar mijn mening ook wat meer presence dan een skx.

Je kunt eens kijken bij Obris Morgan (klik).
Moet je wel even willen wachten tot ze weer beschikbaar zijn. Maar heb je wel veel waar voor je geld!

Japanse manufacture

Mako of ray.

2 likes

Ik vind zelf Bulova een erg mooi merk, met mooie horloges. De ouderwetse Accutron uiteraard, maar ook de huidige automaten zijn erg tof. En niet een klok die iedereen heeft…

Niet alleen om mee te beginnen, hoor.:wink: Ben al meer dan twintig jaar gek op horloges en draag m’n SKX007 (nog steeds) het meest van al m’n horloges.

Denk dat eigenlijk alle in dit topic genoemde opties wel prima zijn. Dus vooral een kwestie van smaak. Ben zelf niet zo van de hommages, dus dat zou voor mij geen optie zijn. Monster is een cultklok. Zeer populair, maar moet je maar net aanspreken. Stargate staat qua modelpositionering net een stapje boven de SKX007. Zie je bijvoorbeeld terug in de fraaie kast. Maar ‘subtieler’ (zoals hierboven omschreven) dan een 007 zou ik 'm niet willen noemen. De Stargate ‘gok’, die hem z’n naam bezorgde, valt zeker niet bij iedereen in de smaak en van de 1e generatie vind ik de indexen wat ‘grof’. Sommige mensen zien hier een soort link met de 6105 in. Wat betreft de SKX007; lees vooral dit topic. Gaat het doek nu echt vallen voor de SKX007?
Als je daarna niet overtuigd bent, dan is de SKX007 gewoon niet het horloge voor jou (kan natuurlijk) of die vriend van je.:slight_smile: Succes met de keuze, in ieder geval!

1 like

SKX007 is gewoon een goed idee. Maar bij wijze van alternatief:

Ook een iconisch horloge, en heeft 'ie meteen een chronograaf!

3 likes

Hahaha weet niet precies hoe je het geinterpreteerd hebt, maar bedoelde alleen te zeggen dat het een goede keuze is om een collectie mee te beginnen! Een icoon en loopt probleemloos 15 à 20 jaar zonder servicebeurt. En idd gezien het aangeduide SKX007 topic moet je er denk ik snel bij zijn. Maar TS zocht naar alternatieven vandaar.

1 like

Dat zou ik van die Sea-gull bijvoorbeeld niet durven garanderen.

Dat zou ik ook niet durven nee. Maar vind het wel een leuk klokje voor niet al te veel geld.
En chronograaf hè :thumbsup:.

@Adam Tip:
Nu twee vliegen ( klassiekers ) in 1 klap! ± 300,- SKX009 en orange monster in de verkoop.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

Hij vind de skx mooier dan de monster en heeft liever een zwarte plaat :frowning:

OK begrepen
Maar moet het ook een 200 meter zijn ?
Anders kun je ook denken aan een mini sumo, glossy 55
of een big military. ( deze zijn 10 ATM ) dus geen duikers

Gewoon de 007 bestellen.
Staat over de hele wereld bij horloge fanaten
hoog aangeschreven.
Zo simpel is het.
En we hebben hier in NL een van de beste Seiko kenners:
Rob van monsterwatches, wat wil je nog meer?

Voor dat geld: zéker skx007

De skx is ook mooier dan de monster. Het belangrijke voordeel van de monster is echter dat het een monster is! :japanese_ogre::space_invader::imp:

1 like

Hij is nu aan het twijfelen tussen SKX007 en Seagull 1963 :thumbsup:

1 like

Deze is ook lekker dik

4 likes

Die 1963 is een totaal ander horloge en zeker geen toolwatch.
Is zo stuk is mijn idee.
Dan beter een Amphibia of mako.
Horloges moet je niet alleen op uiterlijk kiezen.

Het zocht ook niet per se naar en toolwatch,
gewoon een leuke klokje voor 250 dat max 42mm breed is en geen quartz :smiley:

Als er wat mis is met de Seagull kan je er bijna nergens mee terecht.
Of je moet hem dan terug naar Azië sturen met alle ellende van dien.
Dat zou ik mezelf en vriend zeker besparen.
Bovendien haalt de kwaliteit het bijlange niet ivm de SKX007
Ook de tech specs blijven ver achter.
Het is misschien een leuk klokje voor er bij maar zeker niet
als daily beater.

2 likes