Smart Watch : Welke zou jij kopen?

Ik ben begonnen met de Huawei watch maar toen toch gegaan voor de Tag Heuer Connected. Ik gebruik hem nu al een week en ben erg blij. De Huawei had wel een hartslag meter maar omdat ik hardloop heb ik nu ook de Polar M200 er bij gekocht voor het hardlopen.

Welke heeft je voorkeur?

Huawei Watch

Tag Heuer Connected

Polar m200

Voor mij persoonlijk komt er geen smartwatch in huis. Heb al genoeg elektronica bij me en zie er de toegevoegde waarde niet van in. Bovendien veroudert dat spul veel te snel.
Ik vind de prijs van de TH trouwens wel erg hoog. Dan spaar ik liever door voor een “echt” horloge. Ieder z’n ding natuurlijk…

1 like

Tja, zo raar dat iedereen valt over die prijs. maar 1100 euro voor een iphone 7 is heel normaal tegenwoordig. En dan ook nog elk 2 jaar een nieuwe.

Als je een smart watch wil waar zelfs de appel watch mensen jaloers naar kijken. dan is de Tag Heuer de beste keuzen. Het is gewoon de Ferrari onder de Smarts.

Grootste voordeel van de smart watches is trouwens dat mijn telefoon geen geluid meer maakt. Ik krijg nu een trilling op mijn arm als iemand mij belt of ik een appje krijg. dat is wel echt heel relax trouwens. noooit meer die irritante beltoon of dat gezoem.

Nadeel is dat mijn watch elke 2 dagen opgeladen moet worden een uurtje.

1 like

Samsung Gear S3 is de beste die op dit moment te koop is. Ook beter dan de Tag Heuer, ja. Van die laatste komt volgende maand een nieuwe versie uit (waarschijnlijk met een betere accu en scherm, want dat zijn z’n zwakke punten)

2 likes

Scherm een zwakpunt? Nou iets minder pixels maar de touchfunctie is veel beter dan de Huawei of Samsung. Werkt veel vloeiender. Kan ook door de betere processor komen natuurlijk.

Maaruh de Samsung heeft toch een heel onbetrouwbare hartslag meter? Of is dat nu opgelost?

Heb je een foto van de Samsung aan je pols? Ik ben erg benieuwd hoe die er uit ziet.

Net gemaakt, foto lijkt natuurlijk nergens op ivm spiegeling, maar het geeft een idee. Dit is de slaapstand van het always-on scherm. Het grote voordeel van Tizen boven Android Wear (dat ik ook heb gehad) is de bediening met de draairing. Werkt perfect. Verder geen enkel probleem met de hartslagmeter, touchscreen of wat dan ook. Heb ook een rode originele band voor 37,50. Geloof dat die van Tag 3x zo duur zijn? Verder gaat de accu zeker 3 dagen mee. Het uiterlijk van de Tag speelt mij best aan, maar de techniek en prijsstelling niet. Die Intel-chip is echt niet superieur. En nee, dit is niet mijn gebruikelijke watchface :wink:

2 likes

Ik zou niet voor een smartwatch gaan maar zag onlangs dit passeren via een blog.

https://kairoswatches.com/

Mooi ding hoor!

1 like

Die banden zijn gaaf zeg. Zo kan elke horloge smart maken. Dit moet een hit gaan worden.

1 like

Als ik zou moeten kiezen… de tag heuer. Vind het er cool uit zien met de rubberen band.

1 like

Ik heb de TH Connected nu bijna een jaar. Dit is een topklok hoor, ook qua materiaalgebruik en afwerking. Ben er erg mee in mijn nopjes.

Helaas draag ik hem echter bijna nooit omdat ik meerdere horloges heb en ik vergeet hem regelmatig aan de oplader te hangen…

1 like

Persoonlijk geloof ik niet in smartwatches. Komt er bij mij niet in.

1 like

Ze bestaan toch echt hoor. :wink:

3 likes

Geen smartwatch voor mij, maar als ik moest kiezen tussen de 3 zou ik voor de TH gaan.

1 like

Ik zou alleen een model kopen waarbij ik zelf met Photoshop mijn eigen dials en wijzers kan ontwerpen, dat vind ik dan weer het leuke aan smartwatches. Bij mijn Samsung Gear 1 en LG Urbane gaat dat gewoon.
Er zijn ook ronde smartwatches waarbij aan de onderkant een zwarte balk in beeld staat> gruwelijk!

Dat kan bij alle android horloges volgens mij

https://tweakers.net/reviews/5121/android-wear-tizen-en-watchos-drie-smartwatchplatforms-in-de-praktijk.html

1 like

Wat vinden we van de fossiel Q dan?

Complete mislukking…dit is dus zo’n voorbeeld van een smartwatch met een zwarte balk onderin, zie plaatje.
De grap is dat je die in Fossil’s reclames zelden terug ziet komen.
Dumb smartwatch dus.

1 like

Zo dat is wel lelijk zeg.hoe durven ze 300 euro daarvoor te vragen. Beetje raar.

Niemand hier een appel Watch?