Solid jubilee voor de Seiko Alpinist

Wil je dat wel even laten?

4 likes

Ik wilde je al taggen hier :joy:

1 like

Ik zal jou op de baai zetten voor 330 pond.

375 euro, ik had hem iets goedkoper verwacht :relieved:

In het wintergedeelte :wink:

2 likes

helaas pindakaas, duurder vind je ze overal, goedkoper niet

ik kan het weten, ik heb alle 228 websites afgespeurd destijds :upside_down:

1 like

Ik vertrouw blind op je expertise.

De grote vraag is nu…hoelang heb je ervan genoten?

Is het:

A) 1 tot 5 dagen
B) 5 tot 10 dagen
C) 10 tot 10.5 dagen

4 likes

ik weet het niet meer precies, ik heb hem op 28 juni 2016 binnen gekregen

hij is niet via een advertentie verkocht, dus de volgende eigenaar weet als enige hoe lang ik hem heb gehad :joy:

1 like

360 Klinkende munten, inklusiv versand bei der Magi. Netto 340 is best een nette prijs voor een funkelnagelneue :slight_smile:

2 likes

Eh, trouwens…

Als ik er achter kom dat je een Alpinist hebt besteld, om 'm daarna te gaan modden word ik zeer, zeer teleurgesteld. In de wereld.

3 likes

Hahaha nee nee nee, hij is perfect.

1 like

die @handavinci gaat met alles modden, ik word steeds nieuwsgieriger hoe zijn vriendin er uit ziet en hoeveel onderdelen er nog origineel zijn :upside_down:

2 likes

Eh, dat doet me er wel aan denken…

Ik zou geneigd zijn een Groene Alpinist te bestellen als jij de beige dial en chapterring van de SARB013 ergens vindt bij die wijzerplaat-sites van je.

De SARB013 mod. Want dat is toch m’n holy Seiko Grail eigenlijk. Die dingen zijn niet te vinden. (EDIT:) Althans, voor een fatsoenlijke prijs. :slight_smile:

In mei van dit jaar stond er eentje op WUS voor 650 dollar

Die dingen kun je beter uitbesteden. In Polen kun je een goede packagedeal maken.

Niet te vinden gok ik. Maar ik heb de alerts aangezet en een appje voor je verstuurd.

Ben in ook wel in geïntresseerd

Je hebt dan ook nog zwarte een datumschijf nodig. Die vind je niet snel “over”, moet je bij Seiko bestellen denk ik. Misschien kun je eerst bij Rob vragen.

Ik vind de 013 plaat trouwens geen beige maar crème, en het verschil daartussen vergelijkbaar met tussen oranje en geel. :nerd:

Is dat niet veel minder als die band om de pols ligt? Wanneer je de 2 “middenschakels” (die in de endlink zitten) “met de pols meebuigt” brengen ze de eerste 2 “buitenste lobben” dichter bij de lugs zo lijkt het.

Nimmer wieder. Het enige wat Rob nog van mij zal krijgen is hoofdpijn.

Dan betaal je de hoofdprijs voor die schijfjes. Als ik er snel eentje wil hebben, koop ik een SNK809 voor 6 tientjes en verkoop hem met een witte dag- en datumschijf voor 5 tientjes :sunglasses:.

4 likes

Een witte, bedoel je. Maar wel bedankt dat je het even noemt.

De groene Alpinist heeft een Zwarte schrijf, en daar is aan te komen. Dus om de Beige-gouden Alpinist te maken heb je nodig:

  • Groene Alpinist
  • Beige Dial
  • Witte datumschijf
  • Beige chapter ring.

Als @HanDavinci zegt “de hoofdprijs”, wat betekent dat dan? 3, 5, 7 tientjes? Want eerlijk gezegd, als ik een Beige Alpinist kan realiseren (nieuw) dan interesseert het me niet als me dat 375 Euro voor een Alplinist met 125 Euro aan onderdelen kost.

Een budget van 500 Euro voor zo’n ding is redelijk. Komt ie weer:

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind die band echt super mooi, en kwa banden stond deze bovenaan mijn verlanglijst,
Maar om deze reden heb ik er persoonlijk vanaf gezien.

Mischien lijkt het ook allemaal erger dan het is, Maar mijn oog viel er gelijk op,

Moet zeggen dat de Angus Jubilee behoorlijk dik is, letterlijk :smiley:

2 likes