Speedmaster Only

Stevige prijs, maar wel flink wat upgrades tov van een reguliere pro, die net zo goed overpriced is voor wat je krijgt.

1 like

Dacht dat er het 321 uurwerk in zou komen.
Wel een leuke touch is de kont van BuZz op de Sub dial.

Tsjaā€¦

Daar zit ik danā€¦ onderweg naar werk en op NPO2 wordt ter ere van de premiĆØre van de nieuwe film Rocketman de plaat Rocketman ook gedraaidā€¦ En dan kijk ik hoe laat het isā€¦ iets voor half zevenā€¦ op dat moment krijg ik ook een onverwijderbare glimlach die nog vele uren, dagen, weken, maanden of jarennzal durenā€¦

Want daar zit ik dan, met een Speedmaster om mijn polsā€¦en niet zomaar een Speedmaster, MIJN Speedmaster! Mijn Tritium Speedmaster

Sinds vrijdagā€¦ :blush:

Lezers uit dit draadje kunnen al een indicatie krijgen van de herkomstā€¦

@WatchWalker, Dank dank dank :wink:

Ik ga genietenā€¦ En weer rijden :smile:

15 likes

And I think itā€™s gonna be a long long time
ā€™Till touch down brings me round again to find
Iā€™m not the man they think I am at home
Oh no no no Iā€™m a rocket man
Rocket man burning out his fuse up here alone

Geniet ervan Ralph!

1 like

Absoluut!

En mooi hoe alles samen komtā€¦ op Speedy Tuesday, mijn Moonwatch, Rocketmanā€¦

Ik doe niet aan voortekens maar mijn Speedy presenteren op het forum was geplandā€¦ dat Rocketman dan op komt geeft wel extra glans er aanā€¦ :wink:

Wel meteen ook nog een vraagje.

Het horloge heeft een originele 1171 band (omcirkelde 11)
Nu wil ik de band op maat maken maar de band is niet geschroefd of met drukpennen. Dus zowel met de schroevendraaier als zoā€™n plastic bankschroefje waar je een dun pennetje kunt uit draaien zijn niet bruikbaar voor het op maat maken van de band.

Wel kwam er 1 schakel los met de hand (vermoedelijk door een vorige eigenaar hand vast in elkaar gezet ivm verkoop)

Weet iemand welke tool en handelingen de juiste zijn om deze band op maat te maken?

Foto s ter illustratie:

Crosspost, maar graag jullie mening.

Alvast bedankt :hugs:

Mijn duit in het zakje:

Speedmaster Apollo 11, 35th anniversary mod.

16 likes

Hoe bedoel je? Of bedoel je de 220 bezel?

Zeer zeer gelukkig mee, ondanks de prijs, die ik probeer te vergeten. Het enige nadeel is wel dat dit horloge de vloer aanveegt met mijn 40mmā€™s en ze voor mijn gevoel een beetje devalueert.

Het is geen echte speedmaster maar toch!

7 likes

Echt een hele vette combinatie. Al denk ik dat ik op termijn de ā€œnormaleā€ speedmaster als tijdlozer zou bevinden.

Nieuwe aanwinst. :sunglasses: Vanmiddag al wat geƫxperimenteerd met mogelijke banden. Dit is inderdaad een van de meest veelzijdige horloges als je graag varieert. Welke band heeft jullie voorkeur bij jullie Speedy?

11 likes

Prachtig! Ik heb mijn horloges het liefst op staalā€¦

1 like

Heel mooi.

Ik draag hem het liefst op een band zoals in je laatste foto. Eigenlijk omdat ik vooral het ontwerp van de kast zo mooi vind bij de Speedmaster. De vorm van de kast en de ā€œtwisted lugsā€ worden meer ge-highlight wanneer je hem op die manier draagt. Maar hij staat ook op de stalen band heel goed.

5 likes

Ik zie ze bij jou inderdaad altijd langskomen met stalen bandenā€¦ ook geen straf met een prachtige band zoals deze :sunglasses: Ook die van bijv. mijn Seamaster is prachtig en past geweldig.

1 like

Klopt! Die twisted lugs vind ik een prachtig detail. Die verdwijnen enigszins bij de stalen band en komt juist mooi naar boven bij andere banden. Mooie racing band heb je erop :+1:t2:

Mijn Speedmaster Pro-loos (FOiS) met een geweldig mooie van van Ko

10 likes

9 likes

Vandaag (op Speedy Tuesday) dit stukje geschiedenis binnen gekregen. Het is een mini stukje van de Apollo 11 command module. Je kan er niks mee, je ziet het bijna niet, maar toch gaaf :slight_smile:
Ik ben ook benieuwd naar de avonturen van onze @HorlogeOpa tijdens de Speedy Tuesday GTG in Duitsland!

14 likes

Er is een uitgebreid topic over met picaā€™s. Het was geweldig :+1::+1:

1 like

Ah bedankt! Zover was ik nog niet gekomen, ik dacht dat je nog onderweg was :wink:
Top dat je een geweldige dag hebt gehad. Deze Speedy Tuesday GTGā€™s worden legendarisch.