Speedmaster Only

Die je nu hebt vind ik toch wel 10x zo cool denk ik

Ah! Nu snap ik het! Ik zette deze week m’n speedy op staal en het viel me al op dat ie dan een maat groter draagt dan op leer. Nu weet ik ook waarom!

2 likes

Ik ook.

Maar toch…

Tsja, als je toen wist wat je nu weet…

Wat zie ik nou voor geks! Prachtige klok overigens, maar bij de linker (datum)dial zijn de cijfers inverted van de 9 t/m 21. Of is de 9 ineens een 6? :wink: Raar! Nooit eerder opgevallen.

Grappig dat je dat ziet… was mij ook nog niet opgevallen.

Het rare is: als je hem om de pols hebt dan is het heel normaal dat je bij de 9 andersom begint te lezen en weer bij 23 terug. Onderkant van de dial is dus naar beneden gericht. Moeilijk uit te leggen, maar t leest wel makkelijk

1 like

Ik denk inderdaad dat het de leesbaarheid bevordert. Vorig jaar zag ik 'm op Baselworld. Foto’s doen het horloge niet genoeg eer aan. Echt prachtig!

19 likes

De 186.0009 uit 1977. Mijn enige Speedmaster, enige Omega en zelfs enige Zwitsers horloge.

7 likes

10 likes

Vandaag heb ik 3 bandjes van Ko ontvangen.
Ze zijn op maat gemaakt voor mijn pols en voor een originele omega vouwsluiting.
Deze is alvast de eerste, heel mooi en erg zorgvuldig afgewerkt. Ben er heel blij mee. :blush::+1:t2:

10 likes

Vrijdag ophalen:

En dan moet ik écht wat gaan verkopen…

22 likes

Komt goed uit, ik wil wel kopen hoor. :stuck_out_tongue:
Step dial, early 70s?

145.022-69, DO90 en 1039 band.

Maar de speedies (145.012 en 145.022) blijven. Anders spul moet maar plaatsmaken.

Ja, vind daar maar 's een nieuw glaasje voor… :thinking:

1 like

Toch het Moonwatch Only erbij pakken, rooky mistake. Heel veel plezier - mooie aanwinsten!

1 like

Die zijn er nog wel, op Cousinsuk zijn ze nog. Maar ik schrok wel van de prijs :astonished: Dat word een aardig dure grap… Ik moet daar nog eens een paar nachtjes over slapen of ik dat wel of niet ga doen. Helaas heb ik de originele band er niet meer bij. Dus ik twijfel of zo’n investering het uberhaupt wel waard is.

Sinds vandaag eindelijk ook een donkerbruine strap voor mijn reduced. Een aanrader voor het geld en extreem soepel. Uiteraard ook in 20mm.

13 likes

8 likes