Speedmaster reduced. Maak ik van een mug een olifant?

Thanks. Heb zojuist het e.e.a. nagelezen. Kan ik de Hesalite poetsen met Polywatch? Kan ik dat gelijk meenemen van de Rikketik van komend weekend.

Ja, heel makkelijk om bij te polishen. Je kunt ook tandpasta of Brasso gebruiken, werkt ook prima.
En kleine krasjes en putjes, ach dat hoort inderdaad een beetje bij plexi.

1 like

Plexi is juist een heerlijk materiaal om krasjes en putjes uit te schuren (grid 2000) en te polijsten (unipoets) no worries.

2 likes

Tandpasta

1 like

@malus65 @AstonMartin @drex
Als ik de daad bij het woord voeg, moet ik dan alleen lokaal het plekje bewerken of de gehele plexi en indien dit laatste (mogelijk categorie domme vraag) gaat dat niet ten koste van het Omega logo of zit dit aan de binnenkant?
Thanks!

Horlog legt het haarfijn uit in zijn HOWTO topic

1 like

Alleen lokaal het plekje bewerken levert een deukje op.
Het is beter het hele plexi te bewerken.

1 like

Great, Thanks!

Met veel plezier gelezen en bewaard. Komt het ‘glaasje’ van de Rolex qua bewerken overeen met het bewerken van de Speedmaster plexi?

Nu heb ik twee linkerhanden, maar ik zou met gebrek aan ervaring niet zelf gaan lopen knutselen. Wat zou het kosten bij een horlogemaker, max 50 euro?

Liever die 50 euro dan mogelijk iets verkeerds doen en spijt krijgen.

Just my opinion…

2 likes

Crossed my mind. Behoor ook tot de mensen die al verbaasd kijken als het licht aan gaat.
Twijfel dus wel op dit moment.

Niet l*llen, maar poetsen!

1 like

Als je het zelf niet durft te doen dan zou ik er lekker mee (leren) leven. Straks is ie weer als nieuw en een half uur later verschijnt er een volgend butsje of krasje…

1 like

Vandaar mijn mug en olifant. Weet echter niet of ik de Reduced er in hou of dat deze plaats moet maken.

1 like

Als het voor jouw idee een olifant is dan is een klok met saffier wellicht een verstandige keus.

1 like

Waarom niet wat wachten tot er nog wat krasjes zijn ? Krassen maken op die bolle glazen is niet te vermijden, en je gaat toch niet elk weekend spenderen met het wrijven over het glas van je Speedmaster ?

2 likes

Horloges met plexi zijn vaak eigenlijk gemaakt als toolwatch, en daarmee dus helemaal niet geschikt voor de nerveuze WIS. :grin:

1 like

Het plexiglas van een Rolex is het zelfde te bewerken als die in jouw Omega,echter wat velen hier al zeggen,als je niet weet waar je op moet letten,zal je eerder het glas beschadigen (of je bezel en dan ben je ver van huis) …

Lekker laten voor de volgende eigenaar en zelf er niet druk over maken.

1 like

Begin ik nu ook te denken!

1 like

Zit wel wat in, was ik ook niet van plan.