Speedy toe aan een servicebeurt?

Het kost mij steeds meer kracht om mijn speedmaster Pro uit 01/2013 dagelijks op te winden. De kroon draait sinds een paar weken erg stroef rond. Betekend dit dat het tijd is voor een servicebeurt of is dit iets wat nog onder de garantie valt?

Wat zijn de kosten van zo’n servicebeurt en enige suggestie waar ik deze het beste kan aanbieden? ik woon in de regio Rotterdam maar opsturen naar een door jullie aanbevolen horlogemaker kan ook.

Kalle Slaap

Het kan zijn dat er wat vuil is opgehoopt rond de tube waar de kroon overheen schuift. Ik zou zelf even proberen of een klein beetje PLM vet op de tube de zaak op kan lossen. Als je dat niet hebt dan zou ik inderdaad een uurwerkmaker opzoeken.

Freddy hier op het forum natuurlijk

Ik heb hier op het forum enthousiaste verhalen gelezen over horlogemaker in R’dam. Dat lijkt me het makkelijkste. Ik kan even niet op de naam komen, maar staat in ‘ervaringen’ gedeelte.
Ik ga even zoeken.

Edit: dat duurde niet lang! Eerste hit bij zoekopdracht op Rotterdam: Horlogemaker Dirk Oskam in Rotterdam

Speedy? Geen twijfel: Wesselink & Vreeker in Alkmaar…

Officieel Omega horlogemakers een Speedmaster liefhebbers!

3 likes

Ik zweer bij Nico Rijsman in Culemborg. Super kwaliteit en prijs. En aardige vent.