Squale only (Deel 1)

Even benieuwd wie er allemaal zo’n Frans visje om de pols heeft hier…

In mijn kistje zwemt een gepolijste zwarte versie van de 1521

29 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

11 likes

Of Zwitser?

16 likes

Oprichter Charles von Buren is een Zwitser uit Neuchatel. Dat gedeelte is niet zo ingewikkeld.

Echter - en op hun eigen website staat het niet - de lezing over de herkomst van het woord Squale wordt door Hodinkee als Italiaans en door AWCO en Fratello als Frans aangeduid.

Het ‘normale’ woord in het Frans voor haai is ‘requin’. Echter ook ‘squale’ wordt als alternatief woord genoemd. Het woord in het Italiaans voor haai is ‘squalo’ (meervoud ‘squali’). De uitleg van Fratello en AWCO klinkt dus logischer.

Wel heeft Squale naar verluid (in den beginne), duikhorloges geleverd aan Italiaanse elite marine eenheden. Wellicht dat daar de associatie vandaan komt. Plus dat het woord er natuurlijk lekker Italiaans uit ziet en goed als zodanig kan worden uitgesproken… :wink:

Skoewalèh! (denk het handje er even bij)

17 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

7 likes

WHAHAHA! :ok_hand:

1 like

Yahtzee!

1 like

Volgens mij is het merk door de italiaanse distributeur nieuw leven ingeblazen. Zou dus Italiaans zijn (met zwitsers uurwerk). Wat Awco zegt is zowiezo meestal niet waar…

1 like

11 likes

Hier begon de liefde mee.

17 likes

Hier de blauwe 1521 blasted

Eerder de 1521 026a gehad

13 likes

Yup die heb ik nu :slight_smile:

1 like

Ah, die was door mij aangeschaft bij AWCO! Gave klok.

2 likes

Hahah geniaal!

Ik vind de Squale 1521 een mooie klok en ik lees er goede dingen over! Die gaat er vast een keertje komen.

1 like

Wat een geweldige kleur blauw😍 En top combinatie met die blasted afwerking!

1 like

Squale 1545 on original Squale Leather Strap:

Wat een heerlijk topic! Prachtig om hier die mooie horloges te zien. Ook een goede mogelijkheid omeen beetje beeld van de collectie te krijgen. Ik hoop dat er onder de forumleden ook nog bijzondere Squale-kasten zijn die door andere merken zijn gebruikt, zoals de Delano van mij hieronder.

2 likes

Delano White Shark, Felsa Automatic (overgenomen van formulid Henkjan91)

Bandje van ebay.

2 likes

OK. No offense hoor, all in good fun. Maar. Een Squale-draadje…

SERIOUSLY!?!

:smiley: :open_mouth:

4 likes

9 likes

Voor mij ook een Italiaanse duiker

2 likes