Squale only (Deel 1)

Mijn Berios Squale dresser quartz met 300m waterdichtheid, ergens jaren 80-90:

Met leuke relief wijzerplaat (ben even kwijt hoe exacte benaming is…:confused:)

6 likes

Deze is op het randje, geen haai te zien en geen gesigneerde kroon,maar volgens een Italiaanse verzamelaar wel degelijk een Squale kast:

Berios quartz 30atm met verdraaide wijzerplaat, speciaal voor (would be) coureurs, ook uit jaren '80-'90:

Mocht er trouwens iemand een volledig overzicht van kastreferenties van Squale hebben of weten, dan hoor ik dat heel graag!

2 likes

Die Squale matic is zeer interessant! Vooral de bezzel is erg bijzonder.

Jaren 70 Squale Viser Medium

11 likes

Voor degene, die door dit topic merkengeil geworden is:

https://uhrforum.de/squale-30-atmos-pepsi-gmt-aus-04-2016-a-t263622

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Ik begrijp je! Toch, voor een liefhebber van het rolexorigineel, maar met een beperkt budget, dan is deze squale een degelijke keuze!

Ik heb laatst de wijzerplaat gewisseld, er zat uiteraard een matte in, maar ik heb bij Squale een sunburst gekocht en erin laten zetten, de eerste foto is met de nieuwe plaat, de anderen nog met de matte variant. Ik zoek alleen nog een mooie geblaste shark-mesh, iemand een idee waar ik dat kan kopen?

15 likes

Nee dat niet. Vind het juist leuk om veel verschillende horloges te proberen in de zoektocht naar het ultieme horloge, mocht die überhaupt bestaan.

2 likes

Een blasted Mesh of een blasted 20mm band zou ik (ook) nog graag hebben!

Dus laat me maar horen als jij der één vind!

1 like

Mooi!
Volgens mij echt een waar je uren naar kan gluren wanneer je met een biertje op het terras zit :sunglasses:

1 like

Dat aanbod is erg schaars, ik heb er voorheen ook wel eens naar gekeken.

Een mooie shark mesh kopen en hem aan @robbie409 sturen om te laten beadblasten lijkt me een stuk eenvoudiger.

Ook ik ben al een tijdje op zoek; enige wat misschien in de buurt kwam was niet blasted, maar brushed:

Hongkong

Vanwege mogelijke tegenvaller in kleur en kwaliteit heb ik (nog) niet besteld; misschien iemand anders?

Brushed mesh genoeg bij Herbert Zaha. Na het vertrek van WJean hét adres voor mij als het gaat om mesh. Voordeel: hij zit in Duitsland dus je hebt het binnen een paar dagen op de deurmat.

http://www.uhrenbaender.de/milanaisearmband-flexband-zugband.html

Die PL3 is ‘seidenglanzend’ bijvoorbeeld.

of deze Eichmuller (dat is echt top kwaliteit, helaas door mijn smalle polsen staat bij mij de - forse - sluiting een beetje in een ‘driehoek’)

Bedankt voor de tip :thumbsup:

Die PL3 mesh lijkt overigens wel verdacht veel op de Hongkong mesh… Dus wellicht heeft het snelheids voordeel een kosten nadeel?

al die naamloze mesh banden lijken allemaal op elkaar

daarom zou ik er voor kiezen gewoon een Eichmuller te kopen

Kost 69 piek maar dan zit je echt geramd

piek als in gulden of euro?

:smiley:

Deutsche Mark

2 likes