Squale only (Deel 1)

best wel geinig voor een smartphone plaatje uit de losse pols

14 likes

7 likes

O wacht, hier kan ik ook posten…was hem al bijna vergeten, omdat ik hem lang niet omgehad heb. En dat terwijl ie service heeft gehad en prima is weer (ok, wat uiterlijke onvolkomenheden, maar dat hoort erbij).


10 likes

ik heb een hele fraaie sand-blasted mesh van Taikonaut / strap code. echt super-kwaliteit, ook de sluiting. niet goedkoop, maar de moeite waard.

ik zal later nog een plaatje posten (vast ook wel eerder gedaan hier trouwens…)

groet

EDIT: staat hierboven in het topic al, op een Tiger. Zijn iets afgevlakte schakels, erg fraai nogmaals.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Bedankt, deze heeft Wouter Lynen gemaakt, hier actief als @Mimoza.

Heb je ook een foto van alleen de band?

1 like

Nee nu alleen met klokje…

2 likes

Heel mooi inderdaad!

Ik wil je niet tegenspreken, en zeker in de Swatch merken kan ik je wel volgen. Maar Rolex? Daar volg ik je niet helemaal.

Hi Eric, jij had toch eens een relatief goedkope Quartz Squale gekocht? (voor je dochter?) Weet je nog waar? Ik dacht dat ze deze bij Gecko hadden, maar blijkbaar niet meer.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Ok, dit gaat over marketingverhalen over specifieke horloges, dat is iets anders dan het merk zelf. Het merk is wel hetzelfde gebleven, en niet in andere handen terecht gekomen, met een andere productiewijze, zoals bij Squale.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Hans Wilsdorf heeft dit fonds wel zelf opgericht, ervoor gezorgd dat dit goede doelen steunt (en daardoor inderdaad geen taksen betaalt, maar dat heeft in feite ook niets met de discussie te maken) en nagelaten aan zijn erfgenamen.
Onsterfelijk worden was een andere optie, maar die leek blijkbaar niet voorhanden. Ergens een merk overkopen en dan de geschiedenis meenemen alsof er niets is gebeurd, zoals de huidige eigenaren van Squale heben gedaan, is net hetzelfde als de Chinezen doen met al die plakmerken.
Ik denk dat het verschil wel duidelijk is…
ps wat niet wil zeggen dat ik het geen leuke horloges vind, maar het blijft een ‘gekochte’ geschiedenis - overigens ook zoals bij Hamilton ed.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

3 likes

Echt…who cares. Jouw afkeer van Rolex behoeft echt geen werkstukken van posts…

4 likes

Dus heel veel woorden om te zeggen dat je Rolex mysterieus vindt.
Het gaat ook niet om de eigenaar, het gaat om het bedrijf. En dit is wél nog steeds hetzelfde, al je proza ten spijt. De mensen die er werkten, de productie, die zijn nooit gestopt. Ik ga alle andere fouten niet uit je tekst halen (zijn ook details) want dit is het wezenlijke verschil. Rolex is nooit over de kop gegaan. Squale was pieredood en enkel de naam is later opgevist. Geen productie, geen mensen. Had nu evengoed Ingersoll kunnen heten.
De naam.
Het bedrijf.
Een groot verschil.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.