Stalen band Citizen Promaster Pilot AS4020-52E op AS4020-44X

Hallo allemaal,

Heeft iemand van jullie ervaring met het vervangen van de originele leren band van de Citizen Promaster Pilot (AS4020-44X) door de metalen band van de Citizen Promaster Pilot (AS4020-52E).

Een band bestellen, betalen en er achter komen at dit niet past vind ik zonde… toch?

Hoe het precies met die van jou zit weet ik niet, heb zelf een Citizen Promaster AS2031-57E. Maar kan je wel adviseren inderdaad voorzichtig te zijn ze hebben nogal een “moeilijke” bandaanzet. Is er geen dealer in de buurt waar je binnen kan lopen voor advies ?

Inmiddels overleg gehad met de dealer en de band besteld. Dank voor de heads up ik zal er rekening mee houden.

Ik denk dat dit goed gaat. Het zijn beiden hetzelfde type horloge. Ik heb deze ook, deAS4020-52E met metalen band.
Mooi, maar ik wilde, en wil nog steeds heel graag die dikke band van de AS2031-57E van @peaceloveandpitbulls erop. Het lijkt te passen zo pp het eerste gezicht maar het schijnt niet te passen doordat er een subtiel verschil in de kast zit.

Het kan ook zijn dat je met de pushpins gedoe krijgt, bij die van mij heb ik ze laatst door een Citizen dealer laten vervangen. Eerst meende hij ze zeker wel op voorraad te hebben maar na eenmaal in de bakken gezocht te hebben kwam hij toch tot de conclusie dat het speciale pins zijn en deze moesten vanuit Duitsland komen. En daarna zijn ze bijna letterlijk nog een uur of 3 bezig geweest om de band weer op de kast te zetten :confused:

Ik hoop dat ik niet hetzelfde probleem krijg als @peaceloveandpitbulls Volgens de juwelier en Citizen moet het goed gaan. Ben benieuwd…

1 like

Geen probleem. Band is besteld, binnen en gemonteerd…

Allemaal bedankt voor de reacties.

4 likes

Veel plezier. Staat goed. Heerlijke klok, lekker spelen met de wijzers die alle kanten opdraaien. Één van mijn favorieten!
Groeten van zijn zwarte broer.

1 like

Ben er ook erg blij mee. Tijdloos :wink: