Stalen band, meerwaarde?

Ik heb onlangs een Breitling Navitimer gekocht, een mooi model a23322.
Dit was met de standaard lederen band maar heb onlangs een mooie stalen band kunnen vinden met de correcte endlinks.
Nu is mijn vraag, hoe zien jullie zelf de meerwaarde van een stalen band?
De band kost 500 €, dat lijkt mij een sterk bedrag enkel voor een band.
Graag had ik een paar meningen gehoord omtrent al dan niet stalen band aankopen (los of met het uurwerk zelf).

vrij normale prijs voor een originele stalen breitling bracelet
zie hier:

http://www.chrono24.nl/breitling/onderdelenaccessoires--acc.htm

500 piek voor een stalen Breitling band in goede conditie is inderdaad een vrij normale prijs. Maar als je kijkt naar Naaitimers op staal of leer zie soms wel maar soms ook niet dat prijsverschil terug. De vraag is of je hem zelf zoveel mooier vind, dat het jou de investering waard is. Of je er 500 meer voor krijgt bij eventuele verkoop, dat denk ik niet maar dat zou ook niet de hoofdreden moeten/mogen/kunnen zijn.

Naaitimers :joy: = Navitimer (:rage: :rage: autoaanvulling)

4 likes

Als het is om de verkoopprijs op te drijven, zou ik het niet doen
Als je ze blijft dragen en staal mooier vind zou ik het wel doen

Ik wil nog steeds heel graag een bracelet voor mijn Breitling Shadow Flyback, voor zover ik weet het enige horloge dat Breitling ooit heeft gemaakt met een 19mm bandaanzet. Ik heb eens geïnformeerd bij Breitling wat een nieuwe zou kosten; “Hmmm ja meneer, eeuuhhh… ik durf het eigenlijk niet te zeggen maar dat zou dan 1350 euro kosten…”. Ah ok, bedankt, laat maar.

2 likes

Ze zijn gewoon heel mooi, misschien soms iets te bling bling maar goed.
Nog even over nadenken.

Ik heb ooit gekeken naar een IWC Aquatimer, de stalen band daar kost los iets van 1300 euro. Bij de Blancpain Bathyscaphe is dit ongeveer 2000 euro.
Dus ook hier geldt, hoe duurder het horloge, hoe duurder de onderdelen.
Wees blij dat je de band nog kunt krijgen. Ik wilde een originele band stalen band voor mijn Omega Seamaster.Mariner. Werd natuurlijk niet meer geleverd. Kon een behoorlijk afgeleefde Mariner kopen voor 450 euro. Kwam nog 50 euro verzendkosten bij. Voordeel is, ik heb nu wel een reserve Mariner.

1 like

En ik me idd af en toe verbazen waarom een stalen band van bijvoorbeeld Damasko met stalen band zo duur los is tov andere strap… Zal wel te maken hebben met die coating die Damasko heeft?

€2000 voor een band… Auwwwwww.

is dit alleen hoe duurder het horloge cq merk of is het echt zoveel beter dan?

Denk dat het dan inderdaad beter is om je af te vragen wat jij fijner vind ipv het te zien als waarde vermeerdering bij eventuele verkoopt ( Dus prijs band er helemaal uitkrijgen bij verkoop)

1 like

je betaalt voor de naam he… :slight_smile:

Dit gaat wel heel letterlijk over de meerWAARDE, zeg :wink:
Even los van de prijs en de discussie of je het er weer voor terugkrijgt bij een eventuele verkoop (waar ik me in mijn prijsklasse gelukkig niet druk om hoef te maken)
Moet je je niet vooral afvragen of het een meerwaarde biedt in draagcomfort?
Ik vind een stalen band bij een beetje zware klok wel een lekker tegenwicht voor de klok, zodat het geheel wat meer in balans om je pols hangt. Dan kan ie ook wat minder strak dan bij leer of staal.
Maar ga gerust verder met de discussie over de centen :smile:

Een goede stalen band is voor mij wel een groot pluspunt, ik heb een tijdje geleden een moderne Rolex Submariner omgehad voor een dag en de klok an sich deed me niet zoveel maar die bracelet is wel echt geweldig, wat zit dat fijn.

Jan in de straat schat een horloge met stalen band hoger in (geld)waarde.

Ik ben zelf niet zo van het staal maar heb er altijd een op staal klaar liggen.
Handig voor als ik een mood swing krijg richting staal.

Grt.

Mij lijkt 500 euro niet duur voor een breitling stalen band. Ter vergelijking een Omega nato strap kost 250 euro. Toch zou ik hem alleen kopen als je de band ook daadwerkelijk gaat dragen want bij verkoop ga je het er niet voor terugkrijgen. In het algemeen verbaas ik me weleens over het geringe prijsverschil tussen een identiek horloge met stalen of leren band. Vaak maar een paar honderd euro, dan is de winstmarge op leer veel hoger

Goedkoopste optie is meestal een tweede Breitling op staal kopen en vervolgens op leer verkopen. Losse aankoop van een band is kostbaar en verhoogd de waarde minder dan de aanschafprijs. De staat van een nieuwe band is natuurlijk wel onberispelijk. Dat kan ook wat waard zijn.

€ 500,00 is toch een redelijke prijs voor z’'n stalen band, ik betaalde 26 jaar geleden
fl 1.650,00 voor een stalen chronomat band en draag hem nog regelmatig met plezier
voelt fijner aan bij warm weer, wel meer waarde dacht ik.