Staudt Praeludium: Bling Bling "Skeleton Unitas Uurwerk - Mooie huisvlijt

Vooral dat laatste ja. Ik zou er zeker geen kopen.

Proficiat. Mooi horloge. Natuurlijk had er best een zwanehals-afregeling bij gepast :smiley:

P.S. De combo van je naam op je horloge & het nummerbord van je motor op Photobucket kan teveel info zijn voor sommigen.

1 like

Bedankt! En goeie tip :wink:

Motor is reeds verkocht voor een ander model, dus goed moment om alles even op te schonen (:smile:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Behalve dat ze beide rond zijn met een witte wijzerplaat, zie ik in redelijkheid geen overeenkomsten :wink:
Mooi horloge! Heb ze in levende lijve gezien en petje af voor Staudt.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

en hopelijk leert hij uit zijn fouten. Ik vind het nog steeds spijtig dat hij geen oplossing vond voor mijn skelleton en nu dus geen Staudt meer heb. Maar er kwam wat anders voor in de plaats. Daarover later meer-)!!

Prachtig, ik weet hoe mooi het ā€œArtic Whiteā€ in het echt is :wink:
Zou zelf waarschinlijk wel voor de handopwinder kiezen omdat ik de datum minder mooi vind
Wil zelf ook nog een witte variant naast mijn huidige blauwe Praeludium
Je kunt natuurlijk niet ontkennen dat de gelijkenis tussen de IWC en de Staudt er is
Wel een groot compliment als je je eigen merk met IWC mag vergelijken

Ik zie de overeenkomsten ook niet. Het is een auto, heeft vier wielen, stoelen en een stuur. Ergo, ze lijken allemaal op elkaar. Maar ik dacht juist dat wij horloge ā€œkennersā€ eerder keken naar de verschillen dan naar de overeenkomsten.
Maar blijkbaar is Staudt ā€œbesmetā€. Gezien de opmerking over de niet betaalde kasten. En hij had een voorliefde voor IWC, dus lijkt nu alles ineens op IWC. Wellicht is hij een eikel, maar ik vind het objectief een heel ander horloge.

2 likes

Omdat ie daar geen zin in had of was er meer aan de hand?

Goede vraag. Zonder uitleg kan je hier niets mee. Afgezien overigens van de vraag of dit soort informatie op het forum gezet moeten worden. Hoor & wederhoor, nietwaar?

Over zijn manier van zaken doen hoor je links en rechts idd wel eens een geruchtje. Of het klopt is een andere zaak. Ik kan enkel uiterst positief spreken over de manier waarop Ivo mijn skeleton problemen heeft aangepakt en heeft trachten oplossen.
Helaas 3 werf helaas is het niet gelukt en heb ik uiteindelijk een refund moeten vragen en gekregen van juwelier Kwekkeboom. Wat trouwens ook Top mensen zijn. Verder heb ik geen bindingen met STAUDT.

Dit ā€œtopicā€ mbt (Yvo) Staudt en mede forum lid is reeds eerder "besproken"
Aangezien beide betrokken partijen op dit forurm niet reageren zouden ā€œwijā€ die keuze moeten honoreren

Feit blijft dat de Titanium kast van de 1ste productie een ā€œstaaltjeā€ vakwerk (hahahah) is van mede forum lid
Persoonlijk vind ik het jammer dat de tweede lijn nu een stalen kast heeft ipv Titanium
Met name omdat het heerlijk draagt en echt het gevoel van een ā€œdresswatchā€ geeft door het gewicht

In zijn algemeenheid denk ik dat we trots(er) kunnen zijn op de Nederlandse ondernemers in "horlogeland"
V/dr Klaauw, V/dr Gang, Oostwegel, Staudt, Pelikaan en andere gewaardeerde forumleden (Stuckx)

Ook ik heb helaas wat problemen gehad met het opengewerkte Unitas uurwerk van de Praeludium 1/5
Maar ook ik ben 200% tevreden over de wijze waarop Yvo dit heeft opgelost, chapeau voor zijn "after sales"
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik ā€œfanā€ ben van dag 1 dat ik tegen dit jonge ā€œmerkā€ aanliep

Ik vind het fantastisch als jonge mensen hun passie omzetten in ā€œwerkā€ en Yvo is daarin een voorbeeld
Dit zien ook andere gewaardeerde leden van de (inter)nationale WIS community
Tenslotte kan ik vanuit mijn vakgebied ook waardering opbrengen hoe hij zijn ā€œmerkā€ in de markt neerzet
Neemt niet weg dat ik de overeenkomsten tussen de IWC Pisa en de Staudt Praeludium HW wel (h)erken :wink:

Als je iets van de grond probeert te krijgen zullen er altijd fouten gemaakt worden. Daar leer je van. En in de handel gaat het niet allemaal even netjes. Hoe politiek correct we ook willen zijn. Jaap zit zelf in het bankenwezen. Dus dan hoef ik verder niks meer uit te leggen :*-)

Betreft de klok. Ik krijg er ook een hoog iwc-gevoel bij. Maakt verder ook niet uit. En het merk heeft wel een redelijke eigen gezicht/feel dat ik ze duidelijk apart kan zien. Ik vind deze versie II ook een stuk beter smoelen dan versie I. Verder is het niet zo mijn ding. Ze kosten tegenwoordig ook wat meer. Dat zal vast in het businessplan passen gezien er nu ook retailers betaald moeten worden. En dat is de klok qua materiaal natuurlijk niet waard. Het merk zal het dan ook van zijn imago moeten hebben.

Daarom is het goed dat hij het merk nu via retailers in de etalage zet. Dat maakt het wat formeler en qua verkoop wat toegankelijker. Mochten er zakelijke trubbels zijn dan heeft de consument daar geen hinder van.

http://www.horlogeforum.nl/t/staudt-praeludium-bling-bling-skeleton-unitas-uurwerk-mooie-huisvlijt/53236/47?source_topic_id=53236

Er was zeer zeker veel meer aan de handā€¦

@SuperC, een beetje ongenuanceerd deze statementsā€¦ Ik nodig je uit op de koffie, om dit misverstand de wereld uit te helpen.

Geen verantwoording verschuldigd Yvo lijkt mij ā€¦ :wink:

Ik lust ook wel een bakkie, Yvo :wink:

Altijd welkom Jeroen! :smile: