Steiner Maastricht

,

Ik ben een liefhebber van mooie high-end automatische uurwerken. Zelf heb ik enkele jaren geleden een Steiner limited edition aangeschaft in rosé goud. Helaas ondervind ik veel problemen met het horloge. Zoveel dat ik de idee heb dat dit uurwerk ondeugdelijk is. Dit wordt inmiddels ook bevestigd doordat er geen Steiner Maastricht meer te koop aangeboden worden. Ik ben dan ook op zoek naar personen die ook een Steiner Maastricht horloge in hun bezit hebben of hadden. Ik heb hierover een Topic gestart ‘gezocht ervaring met Steiner horloges limited edition’.

Ik heb geen ervaring met dit model, maar volgens mij zit er een VJ7751 in. Wellicht kan je hier eens op zoeken en kijken wie kennis en meer informatie heeft van dit uurwerk. Denk aan draadjes als:

http://forums.watchuseek.com/f2/valjoux-7751-problems-779967.html

En hier op het HF zitten genoeg mensen die een goede horlogemaker kennen vermoed ik.

De Steiners die ik ken, waren chronografen met ETA 7750/7751 uurwerken. Die kan iedere capabele horlogereparateur aanpakken & tegen redelijke tarieven.

Howdie,

Ik heb zelf geen Steiner, ik ben echter wel op de hoogte van de problemen ermee. Ik heb zelf een RO1 en de maker hiervan, Roland Oostwegel, heeft ook de service gedaan voor Steiner voor de Steiner horloges. Ik meen me te herinneren dat hij hier op een gegeven moment mee gestopt was omdat er zoveel problemen mee waren en hij daar op aangesproken werd terwijl hij net degene was die de problemen verhielp. Misschien kun je eens naar hen toe, hij zit in Heerlen.

groetjes,
Joep

deze?


Ga je voor high end, krijg je een kneus, da’s zuur.
Neem dan zekerheid voor hetzelfde geld: omega of victorinox (en nog vele anderen!):
die mechanische werkjes blijven écht lopen, ook zonder service, en zijn
goed shock resistant (evenals certina): maar ja, als je gevoelig bent voor
het bemachtigen van “high end”’ benamingen kun je een uitglijder soms niet vermijden.