Steiner Maastricht

ik zou een poging wagen…

wellicht doet z’n neefje August het beter :wink:

https://www.google.nl/search?q=steiner+horloge&es_sm=91&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAgQ_AUoAmoVChMIs7fL2NPLxwIVQlUaCh3CgQpB&biw=1414&bih=687#tbm=isch&q=august+steiner

ja klopt…opzich leuk dat ze zoiets deden als een eigen merk, alleen wel zwaar overtrokken vwb prijs en hoe geweldig het wel niet was…

1 like

Heb je dat ergens op papier dat ze hun horloges tegen aanschafwaarde terugnemen? Ik vind het nl nogal een boude uitspraak. Wat nou als je een afgeleefd of beschadigd horloge terugbrengt? Lijkt mij sterk dat dan een aanschafwaarde uitgekeerd wordt.

Ik denk dat je twee keuzes hebt:

1 het horloge laten herstellen bij een normale en goede klokkenmaker.

2 Indien je op papier hebt dat ze kosteloos repareren of het horloge terugnemen tegen aanschafprijs kun je ze juridisch wellicht aanpakken. Ik zou dan opteren voor retourneren of laten herstellen bij een juwelier van jouw keuze aangezien het vertrouwen weg is.

Die hier met slaande deuren is vertrokken? :smile:

Als ik eens door de WaybackMachine blader, kom ik op een willekeurige aangeklikte datum (9 maart 2009) het volgende op de website van Steiner tegen onder “Vragen”:

WELKE GARANTIES KRIJGT U BIJ EEN AANKOOP BIJ STEINER?
Standaard ontvangt elke klant bij aankoop:

1] Taxatierapport voor de nieuwprijs ten behoeve van de verzekering.
2] 2 jaar volledige garantie op alle uurwerken.
3] Vaste inruilwaarde ter hoogte van de aanschafprijs !!

Zie: https://web.archive.org/web/20090309104048/http://www.steinermaastricht.nl/forms/faq.asp

Redelijk zwart op wit dus.

waarschijnlijk zitten er voorwaarden aan dat je dan minimaal iets x keer duurders bij ze terug moet kopen. Als de horloges die ze leveren overpriced zijn, heb je niet zoveel aan inruil garantie…

Beste Astonmartin,

Mag ik jou nog eens benaderen voor advies over mijn Steiner horloge?

Groet,
rph

Ball is hier in het verleden toch echt geregeld voorbij gekomen, zeer positief allemaal.

Kan me de dagen nog goed herinneren dat Philipp Stahl achter de merknaam Steiner horloges stond…

Een oud topic maar ik ben wel benieuwd hoe het is afgelopen met deze Steiner Limited :slight_smile:

Ik kan mij ook nog herinneren in 2007 dat ze hier mee bezig waren en dat Phillip een Steiner om de ene pols had en een Rolex “Big Crown” om de ander. Toen werd hem een horloge gegeven dat net binnen was gekomen. Nog een Big Crown!

Op de vraag van een medewerker of het dan toch echt ging gebeuren. Jawel, de Steiner ging af voor de andere Big Crown.
Een echte Rolex liefhebber die Phillip. Huub Stapel hadden ze toen volgens mij nog even als promotie van de Steiner Limited.

Ik wist trouwens niet dat Phillip Stahl zelf niet meer betrokken is bij de winkel. Romina Steiner zie ik daar eigenlijk altijd als ik er eens ben, maar Phillip weet gewoon zoveel meer en is zoveel enthousiaster. Jammer als hij weg is.

Hoi allemaal,

Benieuwd hoe er nu tegen Steiner wordt aangekeken?
Zonde van zo’n prachtig merk als klanten niet tevreden zijn.
Zijn er mensen die onlangs nog een wijzerplaat-wissel hebben kunnen laten uitvoeren?
By the way mijn horlogemaker is zeer onder de indruk van mijn juist gekochte Steiner!
Tweede hands gekocht deze week tegen een zeer schappelijke prijs.
Hoor graag!

Vraag me niet waarop het gebaseerd is, maar ik had van Sreiner het idee dat het bijzonder deugdelijk was en het op mijn 5-punten wishlist gezet. (Occassion natuurlijk ivm de prijs) Wat een verhaal - natuurlijk ben ik blij met je ervaring en de waarschuwingen van de anderen, maar daarmee ben je niet geholpen. Wat ga je doen met de reacties waarom je vraagt in dit topic? Gr Henk

Beste Henk,

Had natuurlijk de op- en aanmerkingen over Steiner gelezen op dit forum voordat ik het horloge kocht. Maar ja het is en blijft een Valjoux 7751 en dit uurwerk wordt heel vaak toegepast.
Zonde al die ontstane consternatie voor al die kopers die het volle pond hebben betaald.
Wat ik niet begrijp is waarom de genoemde problemen, (kinderziektes komen vaker voor) niet opgelost konden worden.
De waarde van een horloge is mede afhankelijk van de nazorg die geboden kan worden toch.
Mijn limited uit 2007 heeft een bruine wijzerplaat en ik ben benieuwd of er mensen zijn die een wijzerplaat wissel hebben laten uitvoeren en wat hun bevindingen zijn geweest.
De prijs die ik voor dit horloge betaald heb zou een liefhebber niet moeten weerhouden om dit merk links te laten liggen.

Groet

Om duidelijk te zijn overweeg ik dus een wijzerplaat-wissel.

Proficiat & succes met de wijzerplaat wissel. Ik wist eerlijk gezegd niet meer dat het als merk nog bestond. Maar ze geven i.i.g. nog wel na-service?

Beste Dennis en anderen: Degenen die een Steiner in bezit hebben en er goede ervaringen mee hebben zullen misschien een beetje last hebben van deze kanttekeningen. Ik ben benieuwd hoeveel er in omloop zijn en hoeveel er zonder problemen en met plezier worden gedragen… Hoe komen we daar nu achter?

onmogelijk lijkt me!

Beste mensen,

Verwacht van Steiner Maastricht niets meer. Ze hebben het horloge niet meer in hun assortiment en geven hoegenaamd geen service meer. Ik ben zelf in het bezit van een rosé gouden exemplaar, die vanaf dag één problemen gaf. chronograafknoppen die spontaan los raakten, opwindkroon die niet goed vast zat etc etc. Ik het begin was de service nog oké toen Philippe Stahl betrokken was bij Steiner. Toen Romina de scepter over nam lag het probleem ineens bij de klant. Ik heb mijn
rechtsbijstandsverzekering er voor in moeten zetten en heb een flink dossier opgebouwd. Helaas speelde Steiner het spel keihard en buitengewoon unfair omdat ze natuurlijk veel te verliezen hebben. Ik had daar na maanden van negatieve energie en moddergooien geen zin meer in en het is dankzij de bemiddeling van Roland Oostwegel (een autoriteit horlogemaker in Heerelen) dat ik mij heb laten overhalen om de problemen met het horloge op te lossen. Met het uurwerk (Valjoux) is niets mis met de kast en de service van Steiner helaas alles…

Steiner heeft er wel nog een te koop staan. Hoe zouden ze daar dan met garantie mee omgaan?
http://steinermaastricht.nl/en/shop/products/steinerLimited-15-50

Is een stalen exemplaar. Dat zal gezien de hardheid van het materiaal misschien minder problemen gaan geven. Maar ik ben met Steiner sowieso klaar.