Steiner Maastricht

Nee, kijk maar eens op: auction.catawiki.com/kavels/2302629-steiner-limited-edition-platinum-men-s-watch

Bedankt Joep hier kom ik wat verder mee. Wil een zaak gaan voorbereiden tegen Steiner Maastricht.

1 like

Beste mensen bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Hopelijk krijg ik nog heel veel reacties. Ik ben bezig een zaak voor te bereiden tegen Steiner Maastricht waarin ik wil aantonen dat het uurwerk ondeugdelijk is en gemaakte afspraken zoals levenslange garantie en gegarandeerde inruilwaarde ten bedrage van de aanschafwaarde niet nagekomen/genegeerd worden.
Het horloge betreft een ander horloge dan door sommigen wordt verondersteld. Mijn horloge is voorzien van een Valjoux 7751 uurwerk en heeft wel wat weg van de IWC Portugieser

Ik ben inmiddels wel benieuwd naar een plaatje en naar wat nou precies je problemen zijn met het horloge. Wat is er nou specifiek mis mee want dat heb ik tnt niet kunnen opmaken uit het verhaal.

zei ik toen ook al, heb ik een hoop kritiek op gekregen…

1 like

Goede vraag. Tot nu lijkt het voornamelijke een financiële c.q. juridische kwestie.

Het probleem is dat regelmatig óf de opwindkroon óf de knoppen van de chronograaf los raken. Steiner wil nu niet meer kosteloos repareren noch inruilen terwijl dat wel de afspraak was bij koop. Levenslange garantie en gegarandeerde inruilwwarde ten bedragen van de aanschafprijs. Sterker nog!
Ze bieden het Steinerhorloge niet eens meer aan! Het paradepaardje…
Dat geeft toch te denken niet?
Ook de zo gerespecteerde Philipp Stahl (tot enkele jaren terug werkzaam bij Steiner) is niet bereid om uitspraken te doen. Evenals de reparateur goudsmid en horlgemaker Oostwegel te Heerlen.
Dit alles maakt dat ik overweeg een zaak aan te spannen tegen Steiner Maastricht.

Van de forum-ambassadeurs van Oostwegel en Steiner destijds?

ik zou een poging wagen…

wellicht doet z’n neefje August het beter :wink:

https://www.google.nl/search?q=steiner+horloge&es_sm=91&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAgQ_AUoAmoVChMIs7fL2NPLxwIVQlUaCh3CgQpB&biw=1414&bih=687#tbm=isch&q=august+steiner

ja klopt…opzich leuk dat ze zoiets deden als een eigen merk, alleen wel zwaar overtrokken vwb prijs en hoe geweldig het wel niet was…

1 like

Heb je dat ergens op papier dat ze hun horloges tegen aanschafwaarde terugnemen? Ik vind het nl nogal een boude uitspraak. Wat nou als je een afgeleefd of beschadigd horloge terugbrengt? Lijkt mij sterk dat dan een aanschafwaarde uitgekeerd wordt.

Ik denk dat je twee keuzes hebt:

1 het horloge laten herstellen bij een normale en goede klokkenmaker.

2 Indien je op papier hebt dat ze kosteloos repareren of het horloge terugnemen tegen aanschafprijs kun je ze juridisch wellicht aanpakken. Ik zou dan opteren voor retourneren of laten herstellen bij een juwelier van jouw keuze aangezien het vertrouwen weg is.

Die hier met slaande deuren is vertrokken? :smile:

Als ik eens door de WaybackMachine blader, kom ik op een willekeurige aangeklikte datum (9 maart 2009) het volgende op de website van Steiner tegen onder “Vragen”:

WELKE GARANTIES KRIJGT U BIJ EEN AANKOOP BIJ STEINER?
Standaard ontvangt elke klant bij aankoop:

1] Taxatierapport voor de nieuwprijs ten behoeve van de verzekering.
2] 2 jaar volledige garantie op alle uurwerken.
3] Vaste inruilwaarde ter hoogte van de aanschafprijs !!

Zie: https://web.archive.org/web/20090309104048/http://www.steinermaastricht.nl/forms/faq.asp

Redelijk zwart op wit dus.

waarschijnlijk zitten er voorwaarden aan dat je dan minimaal iets x keer duurders bij ze terug moet kopen. Als de horloges die ze leveren overpriced zijn, heb je niet zoveel aan inruil garantie…

Beste Astonmartin,

Mag ik jou nog eens benaderen voor advies over mijn Steiner horloge?

Groet,
rph

Ball is hier in het verleden toch echt geregeld voorbij gekomen, zeer positief allemaal.

Kan me de dagen nog goed herinneren dat Philipp Stahl achter de merknaam Steiner horloges stond…

Een oud topic maar ik ben wel benieuwd hoe het is afgelopen met deze Steiner Limited :slight_smile:

Ik kan mij ook nog herinneren in 2007 dat ze hier mee bezig waren en dat Phillip een Steiner om de ene pols had en een Rolex “Big Crown” om de ander. Toen werd hem een horloge gegeven dat net binnen was gekomen. Nog een Big Crown!

Op de vraag van een medewerker of het dan toch echt ging gebeuren. Jawel, de Steiner ging af voor de andere Big Crown.
Een echte Rolex liefhebber die Phillip. Huub Stapel hadden ze toen volgens mij nog even als promotie van de Steiner Limited.

Ik wist trouwens niet dat Phillip Stahl zelf niet meer betrokken is bij de winkel. Romina Steiner zie ik daar eigenlijk altijd als ik er eens ben, maar Phillip weet gewoon zoveel meer en is zoveel enthousiaster. Jammer als hij weg is.

Hoi allemaal,

Benieuwd hoe er nu tegen Steiner wordt aangekeken?
Zonde van zo’n prachtig merk als klanten niet tevreden zijn.
Zijn er mensen die onlangs nog een wijzerplaat-wissel hebben kunnen laten uitvoeren?
By the way mijn horlogemaker is zeer onder de indruk van mijn juist gekochte Steiner!
Tweede hands gekocht deze week tegen een zeer schappelijke prijs.
Hoor graag!

Vraag me niet waarop het gebaseerd is, maar ik had van Sreiner het idee dat het bijzonder deugdelijk was en het op mijn 5-punten wishlist gezet. (Occassion natuurlijk ivm de prijs) Wat een verhaal - natuurlijk ben ik blij met je ervaring en de waarschuwingen van de anderen, maar daarmee ben je niet geholpen. Wat ga je doen met de reacties waarom je vraagt in dit topic? Gr Henk