Ten opzichte van 42mm. Ook in andere dial kleuren.
https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-one-39.html
Geïnteresseerden alhier op HF?
Ten opzichte van 42mm. Ook in andere dial kleuren.
https://www.steinhartwatches.de/en/diver-watch/ocean-one-39.html
Geïnteresseerden alhier op HF?
Kijk, dat is leuk nieuws! Zwarte en hulk versie spreken me wel aan. Vraag me wel af hoe die andere kleurtjes eruit zien in real life…
Wat een prachtig vernieuwend ontwerp!
Hij doet me ergens aan denken, kom zo gauw even niet meer op waar ik dit eerder heb gezien… Hmm
zoekfunctie niet gebruikt van te voren. Excuus.
Wauw bedankt voor het delen!
Die 42mm lijkt mij nml te groot voor mijn pols; ik durfde het althans niet aan door de flinke lug2lug afstand waardoor ie nog groter draagt! (?)
Kan iemand dat bevestigen?
Nou je het zegt zie ik het ook, lijkt een beetje op de Ocean Forty-Four…
Ik ben benieuwd naar de lug 2 lug afmeting.
De specs zijn ok maar het blijft imitatie.
Moet je iedere keer uitleggen dat het een…
dat doe je jezelf toch niet aan.
Nee, dan draag ik nog liever een echte Boctok.
Gezien de toekomst-visie van Gunther zal Rolex deze binnenkort ook wel presenteren
wedden?
Dit wordt een smash hit voor Steinhart, zeker nu met de nieuwe bracelet.
Ik draag toevallig vandaag mijn Vostok maar zou graag op termijn een Steinhart erbij kopen.
Het is geen imitatie maar een homage
Verder is mijn budget net niet toereikend voor een echte Rollie.
De discussie homage/imitatie ga ik liever niet aan
Zelf zou ik iets dergelijks nooit kopen.
Nee, dan liever Boctok of Seiko en die hebben alle twee nog een
inhouse uurwerk ook
Homage: eerbetoon
Imitatie; kopie die mensen wil doen geloven dat ie echt is
Hoogdravend gedram over inhouse uurwerken en het feit dat je zoiets nooit zou kopen: blasé.
Heb de OVM kunnen passen en die had idd flinke lugs vergeleken met een SKX007 of Speedmaster (ook allebei 42mm).
39 vind ik wel en leuke maat. Als de OVM ooit in die maat komt (evt met faux-rivetband), dan zou het een hele toffe daily beater worden.
Nee, dat meen ik echt.
Verder is mijn budget net niet toereikend voor een echte Rollie.
En je bevestigt het hier zelf, zo’n Steinhart is surrogaat.
Neemt niet weg dat het technisch gezien hele behoorlijke klokjes zijn.
Met een hogere graad ETA er in, niks mis mee.
Als de Ocean Vintage GMT in 39mm wordt gemaakt met fatsoenlijke taper op de band dan ben ik verkocht.
Homitatie of imimage, same difference. Een hommage is van hetzelfde merk als het origineel, de rest is namaak. SImpel, niets te discussieren
Erg fijne maat!
En dan de gore moed hebben om deze tekst er bij te zetten:
“The sporty exclusiveness of the OCEAN One 39 black makes it stand out from other diver watches.”
Het is inderdaad, eh, erg onderscheidend ten opzichte van miljoenen submariners, de hommages en de replica’s er van. Je pikt 'm er zo uit.
EDIT: Wanneer gaat Steinhart zelf eens dingen doen?
De piloten sectie van de website is dertien-in-een-dozijn flieger werk, waarbij de vierkante klokken van Bell en Ross gejat lijken, dus da’s weer minder. Ook de Marine klokken zijn derivatief. Maar een Flieger en Marine Uhr mag je maken da’s gewoon een publiek ontwerp.
Met de duiker sectie jatten ze van Rolex en Blancpain. De enige “eigen” klok die er bij staat is de Ocean Titanium 500 Premium. Ook de Marine Officer Blau / Grau zijn toffe klokken die een eigen smoel hebben.
Maar buiten die drie is het merk totaal overbodig.