Steinhart OVM 39mm

Het was al vorig jaar, maareh… Heb je nog meer foto’s?

Ik heb mijn macrolens verkocht en de Steinhart gaat binnenkort weer richting @Floris155. Het is een lastig horloge om te fotograferen door de reflectie van het saffier. Bovendien ben ik langzaam aan het afschakelen in de horlogehobby en zeker in de horlogefotografie, om mij te richten op andere dingen. Floris is blij met de foto’s, ik heb even de perfecte draagbaarheid en proporties van de 39mm OVM mogen ervaren.

4 likes

Écht heel vet! Gefeliciteerd :+1:

1 like

Mooi is ie zeker @ThaPapper kan ik niet ontkennen. Prijs kwaliteit zal zeker wel in orde zijn, al wordt t nooit een milsub…hij mag er zeker zijn! Geniet ervan Christiaan.

1 like

Dat hebben we eerder van je gehoord Ide :smile:

2 likes

1 like

Dat viel me idd ook meteen op ja.
Ik vindt het voor dit horloge overigens wel beter passen dan de blauwe AR van de OVM2.

Hier heb je helemaal gelijk in, na een paar uurtjes begin ik (weer) wat te wennen aan een stalen band en moet zeggen dat de diameter me vooralsnog prima bevalt.
Hij gaat trouwens sowieso weer op de overbekende Nato.:yum:

1 like

Oh god, daar gaan we weer. Ik weet nog goed dat je hier de eerste keer kwam binnenstappen met die fenomenale 14060 op die afgedragen NATO :joy:

3 likes

Band tapering likt me prima te doen anders

1 like

Tja…:joy:

Dank je nog voor de perfecte espresso!:+1:

1 like

Zeker.

7 likes

Jazeker en voor een stalen band best comfortabel maar ik kom toch steeds weer terug op een (wat aangepaste) Nato.

Sinds een weekje (met dank aan Jaap voor de tip) een phenomenato gebruikt en die is erg comfortabel met een goede kwaliteit. Hoge dichtheid van het materiaal dus sterk icm een zachte “feel”. Ik ga nog een zwarte en blauwe versie bestellen.

http://phenomenato.com/

1 like

PhenomeNato is een uitstekende keuze! Beste natobandje voor dat bedrag.

1 like

www.strps.nl van @ruudvv al bekeken? Zijn Supreme NATOs zijn helemaal de bom.

2 likes

Yes, dank voor de tip.
Ik heb er een paar en vind ze door de dikte van het materiaal uitstekend voor wat zwaardere horloges. Verder door het juiste materiaal ook erg comfortabel.:+1:

2 likes

Hij doet het gewoon. De JLC op een NATO :upside_down:

2 likes

In Nederland heten die toch gewoon NAVO’s?

2 likes

Sorry…:blush::joy:

1 like

Ik heb nr 148 en die was er pas na 7 uur vanavond. Heb nog geen foto’s en meteen op een zwarte vintage Colareb gejast. Prima combi/ Net op mijn bruin leren vintage van Ko gezet, ook erg mooi. Stalen band heb ik van de Ocean 39 en die heb ik ook meestal op leer of nato dus die band gebruik ik wel als ik deze op staal wil dragen en blijft de andere mint. Was even op verjaarsbezoek maar verder alles prima aan deze klok. Eigenlijk hetzelfde als de Ocean One. Prijs kwaliteit is gewoon helemaal top in deze klasse. Bezel is wat losser dan bij mijn Ocean One en net als de andere ietwat speling maar goed uitgelijnd. Er zijn duurdere horloges die niet beter zijn met de bezel. En dat vergeef ik dit horloge ook direct omdat de rest gewoon erg netjes en goed is. Ik twijfel er niet aan dat het formaat je goed zal bevallen. Voor de gemiddelde pols is dit een heerlijke maat

@Motormuis die band tapered mij net te veel. 4mm, van 20 naar 16 en dat vind ik wat iel. Verloop van 2mm is voor mij de max. Band is verder wel prima en goed in te stellen en het leuke ervan is dat er een extra springbar in de sluiting zit als reserve. Ook halflinks en solid endlinks met schroeven. Dus wel prima in orde verder.

En ik beloof allen die erom vroegen om wat mooie plaatjes te schieten met verschillnde bandjes. Dat wordt dan een combi met de Ocean One 39mm met groene alu bezel.

Overigens @ThaPapper, ik heb niks hoeven aftikken aan de deur. Jij wel?

2 likes

Nope maar dat is waarschijnlijk omdat ik de afdracht gisteren al heb voldaan op verzoek van DHL via hun website…:smile:

Stalen band is er bij mij ook al af, blijf een Nato mens denk ik.

Verder onderschrijf ik jouw mening volledig, erg fijn horloge en prima maat inderdaad.:+1:

4 likes