Steinhart's "Uhrensammlerboxen"... (horlogedoos in gewoon Nederlandsch :-))

Kent iemand deze Steinhart Horlogeboxen toevallig?

Het valt niet mee een mooie horlogedoos te vinden, en misschien zou dit wat zijn. Er zijn 4-, en 10-versies (helaas geen 6 of 8), en verder staat “Steinhart” er nogal prominent bovenop, maar ik heb er een paar, dus daar valt mee te leven…

Plaatje invoegen wil niet, dus het wordt een linkje:

http://www.steinhartwatches.de/de/Sammlerbox-fuer-10-Uhren,984.html

OK, de inkopper dan maar… Ik zie geen scheur. Zit er dan wel een barst in ergens? :grin:

4 likes

Voor dat geld moet je volgens mij iets zonder reclame kunnen vinden.

2 likes

Redelijk duur voor een doos met reclame IMHO …

Ik heb er van dezelfde kwaliteit maar dan zwart én zonder reclame :wink: … én aan een scherpere prijs.
Keuze tss box voor 8 - 12 - 18 klokjes (ook XL formaten passen).

2 likes

Dus daarom waren die Steinhart omdozen beschadigd > zodat je naar een horlogekist zou verlangen. Market creation heet dat.

1 like

Ik vind die doos idd ook wel erg prijzig. Een snelle check op Ebay leert dat ‘merkloze’ dozen met verder een gelijke uitvoering er een stuk voordeliger zijn.

Wat je wilt hebben is een box van Rainer. Hij is wel te bereiken via zijn ebay account: finestboxes.
Heb een 12-doos, mooier dan bovenstaande en ongeveer zelfde houtsoort, die zie ik niet op zijn ebayshop, maar vraag 't hem. Veel referenties op Rolex en Paneristi fora.

Wel iets duurder meen ik mij te herinneren, 260 ofzo voor die 12 box?

1 like

Klopt … en dat zijn diegene waar ik een allusie op maakte in mijn eerdere reactie :wink:

'k heb mijn eigen box gemaakt… kost wat hout… wat moeite… paar vellen fineer… fikken verbrand aan het strijkizjer… busje lak… beetje geduld… poetskatoen… :)… en mijn initialen staan erop… geen reclame… :slight_smile:

Fotootje graag👍

moet er nog wel een “interieurtje” in maken… 10 vakjes… keer een strippie hout in de lengte… en 4 in de breedte… keepjes infrezen… verlijmen en erin monteren… , en dan wat kleinere kussentjes snijden…

deze kist was oorspronkelijk bedoeld voor slechts 2 horloges… dat interieurtje is bijna af… moeten nog wat kleine dingetjes aan gedaan worden… komt binnenkort wel… als ik eens tijd heb… :smile:

zoals je kunt zien heb ik het fineer ook “gebookmatched”… 2 opeenvolgende vellen uit een boekje fineer genomen… en er één omgedraaid… zodat de houtnerven elkaars spiegelbeeld vormen… verdraaid lastig om het goed te krijgen… maar wel leuk om te doen…

5 likes