Sternglas

Meer omdat ik @Jeffreyh1984 wel een toffe peer vind, en hij verdiende een like op die donkere woensdagavond :relieved:

2 likes

wij hebben alleen de grap van Jeff geliket volgens mij

3 likes

Alleen al door die mop is dat horloge geen optie meer. :slight_smile:

Zijn de wijzers te kort of het horloge te groot? :thinking: Denk daar maar eens over na.

Ik vond het allemaal maar een beetje goedkoop aanvoelen. Licht, saai en totaal niet wat ik er van verwacht had na het lezen van die positieve artikelen. Ieder z’n meug, maar ik vond dat er zoveel beter te koop is voor die €250,- (ik heb hem niet als kickstarter gekocht)

1 like

Voor een tientje meer (in dollars, maar er komen invoerrechten bij, maar géén verzendkosten!) zou ik gaan voor:
Saffierglas (AR coated)
Wijzers zijn "echt geblauwd"
Miyota 9015 (28.800 bpm, hacking, handwinding)
38mm

3 likes

Bedankt! Vind het een leuk horloge, zeker de blauwe die ik heb. Moet hem alleen nog eens een keer gaan dragen, maar dat is meer een keuzeprobleem. Ik heb die uiterst positieve artikelen ook gelezen, maar neem ze met een een flinke korrel zout. Daarnaast las ik op WUS een recensie van een koper, die de band even goed vond als degene die aan zijn Vacheron Constantin zat. Dan krab ik me toch wel even achter de oren :confused: Het is een €250 horloge…

Als toevoeging op de al eerder geposte op Nomos lijkende horlogs, zou ik deze willen toevoegen:

$118. ST-17 automaat. Prima uurwerk voor de prijs, naar eigen ervaring. Saffier. En de steriele wijzerplaat en de rode 12 maken het weer iets anders.

1 like

Is dat een Rodina zonder naam op de plaat?

Nee, de bezel is te dun :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

De foto die je poste is trouwens de v3 en niet de nieuwste v4. De v4 is namelijk zelfs nog groter met 42mm :scream: De v4:

En dat vreselijke logo!

1 like

Ik ben er van overtuigd dat Orient (nog) beter zou verkopen als ze dat logo zouden weg laten of moderniseren…
Misschien alleen al dat rode accentje weghalen.

1 like

Je hebt natuurlijk gelijk, I stand corrected. :flushed:

Pak zware shag logo! Daarom zou ik nooit een orient kunnen kopen, jammer! Te sterke associatie met shag!

1 like

Ja. Hier te vinden:

http://www.good-stuffs.com/The-5th-anniversary-of-Times-International-automatic-wrist-watch-OEM-by-Sea-Gull_p_236.html

Flauw gezever mannen. Laat RLC dat ding verkopen, dit is nogal sneu. Basisschool gedrag.

6 likes

Maar @RLC waarom verloot je dat ding niet gewoon onder je Insta volgers? De community die wél om je geeft. Dit is je kans om iets terug te doen en nóg meer zieltjes te winnen.

11 likes