Stoppen met horloges die veel geld kosten (voor mij dan, he?)

Wie denkt er ook zo over ?
Mij geven “dure” horloges geen voldoening meer.

8 likes

Tijdelijk denk je of…?

Duurder -> beter :slight_smile:

Nee serieus, ik wil steeds een hoger segment bezitten.
Wellicht minder interessant als je de top al gehad hebt.

Het bezit van de zaak …

2 likes

Maar je avatar is een Sea-Dweller :wink:

1 like

Wat is duur? Dat is voor iedereen verschillend. Maar als je bedoelt “het duurste wat je ooit gehad hebt” dan geldt dit voor mij niet. Maar ik heb dan ook geen horloge van boven de 1000.

Wat gaf voorheen wel voldoening bij zulke klokken en nu niet meer dan?

Ik ben daar al een tijdje mee gestopt. Ik heb nog drie horloges van 1K +, maar 2 gaan daar ook nog zeker van weg. Ik heb gemerkt dat een Laco Pilot of een Seiko Duiker mij evenveel plezier geeft. Ik denk dat ik de Breitling Aerospace hou, een heerlijk licht werkpaard wat mij betreft.

4 likes

Het is ook geen makkelijke hobby.
Veel klokjes geven geen voldoening, want teveel keuze.
Dure klokjes geven geven geen voldoening, want tja… zijn uiteindelijk óók maar horloges.
Ik zou zeggen, verbouw je huis eens ofzo - maak je wellicht ook nog iemand anders blij :wink:

5 likes

Ik denk er hetzelfde over.
Na een Rolex 5512 en bp fifty fathoms ‘dark knight’ nu een Seikp skx013.

3 likes

Maybe een leuke 3 piece collectie er van maken en de rest verkopen?

Je kan zowel tevreden zijn met een goedkoper klokje als een high end klokje, athans dat ervaar ik zo :smile:

Grtz

1 like

Het doe mij allemaal niks meer, rare gewaarwording

Genezen van een verslaving :smile: Wil je helemaal geen horloges meer bezitten dan?

Mee eens, naast de “dure jongens” heb ik ook een Seiko 5-je die er door het saffier en de opvallende rode racing band erg leuk uitziet en deze draag ik ook met veel plezier, als de kleding het toelaat. Als ik me goed herinner, heeft dat horloges al meer reacties uitgelokt bij anderen dan bijv. m’n Speedmasters.

Grt. Marco

1 like

Ik kan er goed inkomen. Ik heb het al tijdens het zoeken naar een bepaald model. Er zijn er verschillende die ik op mijn verlanglijstje heb, gewoon vanwege de historie, techniek of design. Als ik dan de gemiddelde prijzen zie, heb ik er al geen zin meer in. Bah…dan maar weer gewoon de Roamer of Buren om. Vind ik trouwens helemaal geen straf hoor.

2 likes

Denk dat ik het hiermee wel eens ben.

1 like

Volgens mij is dit niet je eerste topic hier over :wink:

3 likes

Ik denk eerder dat je in een fase zit waar andere zaken belangrijker zijn dan een duur horloge bezitten.
Immers, een significant bedrag kunnen krijgen voor een horloge kan urgentere zaken versnellen.

Het totaal verliezen van waardering in de High end horloges zal je nooit gebeuren,de honger daar toe zal hoogstwaarschijnlijk door andere zaken gestild worden.

Klopt, wordt steeds serieuzer nu :yum:

Ik vind het prettiger om een horloge van 1000 euro dan van 4000 euro te dragen, wetende dat verlies of defect mij veel minder pijn zal doen, terwijl het “genot” hetzelfde is. Het is een iets andere insteek, maar ik ben het dus wel met je eens. En de 4000 van mij is misschien de 15.000 voor een ander.

Met een dringende gevelrenovatie van het ‘bouwkundig relict’ aka pand met historiek waarin ik woon en het feit dat het nog niet bepaald is of we hierin gesubsidieerd zullen worden of niet, is de drang naar een dure, high-end klok weer heel wat minder :smirk: . Ik zit sowiezo meer in het betaalbaarder segment, maar tja, blijkbaar is de klokkenhype nog niet op het hoogtepunt, en gaan de prijzen nog steeds in stijgende lijn…

Jep, ik zit te wachten totdat alles in elkaar keldert en je de meest geweldige klokjes voor een appel en een ei kan kopen. Lang wachten, ben ik bang :wink: