Stoppen met horloges die veel geld kosten (voor mij dan, he?)

Ik ken het gevoel, worstel er de laatste tijd ook mee.
Heb nu weer mijn Breitling te koop staan, na de aanschaf is de lol er tegenwoordig snel vanaf.
Maar ben ik hem dan weer kwijt dan is er toch weer die drang tot aanschaf net zoals Candide ook al aangaf.
Zoals al eerder aangegeven in een ander topic draag ik mijn horloge te weinig en loop ik bijna de hele tijd met een horloge van de Lidl van €8,00.
Het zoeken en de aanschaf geeft voor mij de laatste tijd maar een korte voldoening helaas.
Misschien in therapie?

gr.Hans

1 like

Sorry, je hebt gelijk. Betere vergelijking is in dit geval mijn pols en niet de horlogedoos. Gewoon een tegelijk. Twee kan ook nog wel maar is in beide gevallen een beetje een overkill. Ik ontken daarmee overigens niet dat dat ooit gebeurd is.

2 likes

Eensch

  • 1…
    discussie gaat niet meer over high-end.
    dit zijn volgens mij horloges die kwa techniek/complicaties boven andere uitsteken. Rlx is dan volgens mij geen high-end merk.
1 like

Ligt aan een boel factoren, ik vind de jacht naar een voor mij bijzonder horloge bijna belangrijker dan het horloge zelf. Voor mij gaat ‘the fun is in the wanting, not in the having’ helaas vaak wel op - zodat als je iets hebt, je op zoek gaat naar iets anders.

Qua prijs voor mij nu simpel - het heeft geen prioriteit, dus ik heb er geen geld voor over. Aankopen zijn daarom uiteindelijk vooral Seiko 5’jes. Op de wishlist staat een Hamilton, maar die hoeven ook niet bizar duur te zijn natuurlijk - al wil ik hem voorlopig nog graag even willen want voor je het weet is de lol er af als ik er eentje zou hebben :wink:

2 likes

Ik heb maar 1 horloge gehad boven de 1K, een Breitling Superocean Steelfish. Geweldig trots was ik erop.
Maar zoals het met ieder horloge gaat bij mij, op een gegeven moment is het gewoon één van de horloges uit mijn kist. En ik wissel weer af met de mindere goden. Die maken mij net zo blij.
Als ik het zo bekijk blijf ik gewoon lekker klooien met wat ik leuk vind. Zo lang als het duurt. En dan mag er weer een vertrekken.
Afgelopen week weer drie dagen mijn Barbos Seamaster gedragen. Daar had ik het weer prima mee naar mijn zin…

Nog lang niet genoeg!! :rage: http://www.ondertussen.nl/geld/de-62-rijkste-mensen-ter-wereld-bezitten-net-zo-veel-als-de-armste-36-miljard/

Kan TS goed begrijpen. Soms loop je rond met een nieuwe compact-car om je pols. Eigenlijk gekheid en tijd voor bezinning.

4 likes

Kijk :+1:t2::+1:t2:

4 likes

Wat u zegt Oom Piet :+1:

Dergelijke bedragen voor een horloge uitgeven gaat mijn ratio te boven.
Tenzij je het zo kunt flappen.
Maar dan nog.

Er is een zgn high end winkel hier vlakbij mij in de buurt.
Ik moet zeggen het valt me altijd tegen en ik ken de prijzen.

Grt.

2 likes

Tja, wat kan ik hier op zeggen ? Er zijn miljoenen mensen die niet heel rijk zijn (zoals ik bv) maar wel gewoon met een Rolex om hun pols lopen hoor, en ook met een modaal inkomen is dat te realiseren. Uiteraard niet op het moment wanneer je van zo’n inkomen een gezin met studerende kinderen moet onderhouden, maar op mijn 23e had ik echt geen filmsterren salaris, maar kocht wel een nieuwe Rolex, en een paar maanden geleden verkocht ik mijn GMTc aan de buurjongen van 25 en ook hij heeft maar een doorsnee baan. Hij wilde gewoon een goed horloge voor de rest van zijn leven, en koos voor een Rolex. Natuurlijk moet je het echt willen en wellicht er andere dingen voor laten, maar er is een moment in je leven dat bv een stalen Rolex voor de meesten, hier in het rijke westen, wel bereikbaar is. Voor de een is dat wanneer hij wel al een baan heeft, maar nog bij zijn ouders woont, voor de ander is het wanneer de kinderen het huis uit zijn. Dat de meeste mensen met een modaal inkomen daar niet op zitten te wachten is een ander verhaal.
Onder High end versta ik de top op horlogegebied, waar kosten noch moeite worden gespaard om iets unieks exclusiefs te creeren. Deze horloges worden meestal, met de hand vervaardigd, hebben superieure, complexe uurwerken, welke meestal ook nog eens geplaatst worden in een edelmetalen kast, en zijn bedoelt voor de happy view, en realitisch gezien voor 99,9% van de mensen onbereikbaar.

1 like

Ehh appels met appels vergelijken. Dus geen stalen Patek vergelijken met een edelmetalen Rolex.

1 like

Dat niet alleen,want iemand die zijn verzameling van 10 horloges a 500 euro dagwaarde beu is,kan ook een leuke Rolex daarvan kopen.

Ik denk ook dat meer dan de helft van de Rolex bezitters zo aan hun eerste kwamen.

Een beetje horlogeliefhebbert die ook nog eens een aantal jaar bezig is met het verzamelen van horloges,heeft meestal wel een leuke collectie…(in de jaren 80 en 90 waren vintage horloges nog niet zoveel waard als nu)

Dat stond niet in je post :wink: Maar ik dacht eerder aan een gouden Calatrava & een 904 stalen Rolex voor de prijsvergelijking…

Je weet toch?..die dingen die gemaakt zijn van RVS pisbakkenstaal… :smile:

Ik flipper maar weinig en heb nu een tal duurdere horloges en die geven mij voldoening.
Maar ik ben me er wel van bewust dat als ik er meer bij zou kopen of deze horloges zou flipperen voor andere dure horloges, dat de voldoening niet groter wordt en misschien zelfs wel minder wordt.
Het zijn slechts spullen die een bepaalde behoefte vervullen. Ik voel me er niet beter door als mens.

Panerai en Rolex zijn geen high end maar dat zeiden andere ook al, dus begin eerst met een high end klok en dan kan je er ook echt met high end stoppen.

Waarom niet…wat is de definitie van high end dan?

Voor mij is high end een conplex horloge, een Lange oid dat is high end, Rolex en Pam zijn eerder de middeklassertjes in mijn ogen en dan bedoel ik de normale cash cows de normale serie gemaakte horloges van duizende stuks.

2 likes