Stowa HFLE 2017 : Sunburst blue dial Ikarus! Info upgrades + foto's!

In ieder geval een blauwe, met of zonder datum, standaard uurwerk met zichtbodem…

Blauwe sunburst, geblauwde wijzers, no date, oranje tip, op mesh en no.17. Wanneer kan ik de penningen overmaken :kissing_smiling_eyes:

2 likes

Blauw op mesh, super​:smile::+1:t4:

Zoals u wenst,… enkel jammer van die datum. Heb ze net nog gebeld, maar ze hadden er enkel eentje met de datum op de vier! :wink:

ps. Ziet er niet eens zo heel slecht uit. :slight_smile:

1 like

Zomers😎

Stomme vraag wellicht, maar is er al met @Henrik overleg geweest over de prijs? Toen ik bezig was met de Pellikaan HFLE was de 500 euro wel echt een harde grens, dus zou zonde zijn als de moeite voor niks is.

De blauwe is top trouwens!

3 likes

Beste okay deze kleur! :sunglasses:

Dan zetten we er toch geen ‘HFLE’ op en is het probleem opgelost :smiley:

1 like

Klaar! Waar kan ik het geld naar overmaken?

4 likes

Is de naam HFLE beschermd? En wie is/zijn het forum? En zoals mijn opa altijd zei: Wie zwijgt stemt toe.

4 likes

Henrik is nog zelden op het forum. Het zou zomaar kunnen dat hij het allemaal wel best vindt.

De Blauwe no-date sunburst is prachtig, inderdaad.

Echter, ter verdediging van @tomhster moet ik wel zeggen dat als het uurwerk een datumklik heeft, ik de datum er liever gewoon op houd. Pak of een uurwerk wat expliciet ontworpen is om geen datum te hebben, of doe gewoon de datum er op, maar het wegslopen van de datumschijf en het maskeren van een aanwezige datumfunctie met een 1-2-3 kroon geniet niet mijn voorkeur. Ik zeg het iets minder bot, omdat het voor mij ook geen no-go is, maar ik begrijp de redenering goed.

Dan zou ik eerlijk gezegd liever een zichtbodem hebben waarop HFLE en de nummering rond de saffier zouden staan, maar een extra zichtbodem bij kunnen bestellen is ook tof.

Voorts ben ik het erg met @Bidle, @Thieuke en @Degroot113 eens. Accenten zijn zonde.

Als er al een accent wordt gedaan, dan de 17e secondenmarker, da’s nog een grappige, maar de secondenwijzer is al blauw aan de contrakant, wit in het midden en dan zou oranje op de punt voor mij zelfs een no-go zijn. Ik zit niet te wachten op een tricolore wijzer, dat komt op mij kermis-achtig over.

Dan ga ik er ook vanuit dat we de geblauwde wijzers er op gooien, uiteraard. Zwart op blauw doet het niet voor mij.

2 likes

Dat oranje op de 17e minuut trekt mijn behoefte tot structuur zeer matig. Doe dan ook maar op de 2, 32 en 47 :nerd_face:

1 like

Ze doen me allemaal weinig. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen :slight_smile:

5 likes

Ik heb Jur en Henrik een gezamelijk bericht gestuurd met een vraag over de regels en alleen van Jur antwoord gekregen. Hij verwees me door naar Henrik. Tot op heden niets gehoord.

In het eerste topic over HFLE 17 zei hij dit:

gr, HJR

2 likes

Vrij spel dus !!!
:smile::+1:

5 likes

Ergo conclusio (potjes latijn naar Koot & Bie) :joy:

3 likes

Blauwe plaat, date op 6 uur, blauwe wijzers, oranje tip op de secondewijzer, mesh. Werkelijk prachtig! Waar kan ik tekenen?

1 like

Een flieger A type leent zich niet voor een datum, in welke positie dan ook. Althans, naar mijn bescheiden mening.

4 likes

En in het geciteerde bericht verwijst @henrik naar @jur. Ik heb weken geleden ook aan die twee gevraagd naar hoe het gaat lopen. Echt antwoord kreeg ik niet. Verwacht niet dat die twee iets voor de HFLE gaan doen behalve pronken met een nieuwe limited :disappointed:

2 likes