Stowa HFLE 2017 : Sunburst blue dial Ikarus! Info upgrades + foto's!

Zouden er HF’ers zijn die ze allemaal hebben?

1 like

Dat is een goeie vraag. Wie o wie heeft alle Limited HF edities nog in zijn bezit?

Nu heb ik een zekere afkeer van overdadig nationalisme, maar om onze Belgische vrinden te eren zou ik het niet erg vinden als alle minuten/seconden streepjes, het logo, de uren/minutenwijzers en het contrastuk van de secondenwijzer inderdaad in het Zwart uitgevoerd werden. :slight_smile:

2 likes

I feel ya. Ik vind het plaatje van Jorg ook ‘te oranje’ maar het is om een idee te geven wat er mogelijk is. Ik zelf zou een gravering icm met iets subtiels als een oranje tip op de secondewijzer en/of een oranje 17 op de datumschijf wel geslaagd vinden.

Die plaat is zo mooi dat een grote hoeveelheid aanpassingen al snel afbreuk doet aan het horloge.

gr, HJR

5 likes

2 likes

Top idee, die blauwe sunburst is heel gaaf!

De blauwe op mesh! Potver wat mooi
Wacht het met spanning af.

De blauwe dial zou ik gelijk voor tekenen. Erg fraai, maar ook juist omdat de dial zo clean is. Zou dus heel terughoudend zijn met te opzichtige accenten erop te zetten. De oranje 17 op de datum schijf is mooi verborgen :wink: Ik blijf dit met belangstelling volgen!

1 like

Wat ik persoonlijk niet mooi zou vinden is een textuele verwijzing als HFLE op de voorkant.

Een gravering op de caseback zou ik geen probleem vinden. Het oranje accent, in de 17 bijv, is natuurlijk wel een leuke maar subtiele verwijzing.

7 likes

Heel mooi! Blauwe sunburst doet het op bruin leer én op de mesh prachtig zeg!

De Stowa hier is voor mij de mooiste omdat er inderdaad geen Chinees in zit, en omdat het geen quartz uurwerk is. Sorry, @Windhund, ik heb niks tegen Chinezen, maar sinds ik een tijdje met @Inca heb zitten praten is mijn enthousiasme iets afgenomen. En quartz vind ik oninteressant omwille van het gebrek aan sweep.

Maar ik vermoed dat de Pellikaan groep ook door zal pakken, en de Chrono-panda groep ook zo hun ideeën hebben. Het zou grappig als er hier drie HFLE2017 klokken zouden worden gemaakt: Dan kun je met een drietal merken nog eens een geinige launch party doen voor 150 leden in plaats van 50 leden en een merk per keer. Misschien een geinige kruisbestuiving.

Zou zeker leuk zijn!

1 like

Leuk voorstel.
De blauwe sunburst wijzerplaat is erg mooi zeker in combinatie met een mesh.
Afhankelijk van wat er mogelijk is i.v.m. de prijs, zou ik anders gaan voor een rotorgravering i.p.v. aangepaste datumschijven etc. Maar goed ik heb geen idee in hoeverre dat bijdraagt aan de kostprijs.

Dat zou inderdaad grappig zijn. Maar de werkelijkheid is, dat aan slechts een horloge de titel HFLE 2017 wordt gegeven. Er zijn dus nu kennelijk drie wat serieuzere kandidaten, waarvan er eentje vanwege de prijs zo goed als zeker het niet gaat worden.

1 like

Een limited Stowa die wat duurder is los van een andere hfle lijkt me ook een optie toch?

2 likes

Denk dat een HFLE één merk moet zijn.
Maar stel dat het Stowa wordt, zou het dan niet fantastisch zijn als je keuzes heb. Uurwerk keuze gaat misschien wat ver. Maar het lijkt me geweldig als ik bv kan kiezen voor een automaat ipv een kwarts. Of een mesh ipv leder. Dat er dan een meerprijs volgt prima.

Helemaal mee eens.

De prijs zou mij doen afhaken, overigens de datum op zes ook. Wel zou de merknaam Stowa het horloge mogelijk ook internationaal gewild maken.

Misschien vergis ik me, maar dat is een mooie doch onwerkelijke gedachte.
Verder maar weer.

Echt mooi die Watchtime uitvoering.

19 likes