Stowa HFLE 2017 : Sunburst blue dial Ikarus! Info upgrades + foto's!

Ben benieuwd hoeveel leden er naast dat ze deze keuze met de mond/toetsenbord :wink: belijden ook die eur. 650,- gaan lappen.
I’n in!

2 likes

Is er al bekend wat de mogelijkheden zijn met Stowa alvorens we allemaal met creatieve ideeën komen welke niet haalbaar zijn?
Volgensmij wil het merendeel hier de blauwe wijzerplaat, een verwijzing op de achterkant dmv gravure en evt een klein accentje.
Fijn zal zijn om te weten hoe Stowa hierop reageert alvorens we het over de details kunnen hebben.

1 like

Afwachten wat de werkelijke hfle 2017 wordt. Is het niet de Stowa, dan kijken hoeveel man je kan verzamelen voor een limited edition los van het hfle horloge. Ik voel het meeste voor de Stowa feitelijk. Als hfle of later als los staande limited, i’m in, wat een fantastische klok met die blauwe sunburst. Ik mis nog een flieger in mijn verzameling.

6 likes

+1

Tuurlijk hangt het af van de uiteindelijke details maar op basis van die blauwe sunburst met de mesh ben ik in hoor.

1 like

Kan zelf moeilijk kiezen tussen (in mijn ogen) niet allen geheel concrete voorstellen.

Dat is natuurlijk ieder voor zich.

De Pellikaan is mooi, van Nederlands bodem, maar met quartz vind ik alles boven de €200 het gewoon niet waard (persoonlijk mening). Of niet waard… Ik wil er gewoon niet meer aan uitgeven.

De beide panda’s zijn leuk, ik hou van chronographen, maar door mijn eigen project ben ik daar zelf al mee bezig.

De Stowa is een flieger, een type dat ik (nog) niet heb, en gewoon schitterend in die blauwe sunburst versie. Mooier dan zwart wit wat je vaak bij fliegers ziet.

2 likes

Als bekend is dat Stowa wil meewerken aan een andere (blauwe) wijzerplaat vind ik het al een stuk duidelijker waar het heengaat.
Ik vind dit een mooi model van Stowa maar als hij weinig afwijkt van het origineel weet ik niet of ik er voor ga.
Wat betreft Pellikaan is het daar ook nog vrij onduidelijk of het een quartz wordt en misschien nog belangrijker hoe hij eruit ziet.

1 like

Niks als, da’s al bekend :thumbsup: Plaatje van de blauwe is door Schauer in elkaar gezet.

Gr, HJR

4 likes

Netjes, aardig wat reacties in dit topic die deze informatie voor me hadden ondergesneeuwd.

1 like

Ik vind de blauwe ook veruit het mooist, al zou ik niet voor een oranje sec. wijzer kiezen. oranje streep op 17 en de oranje datumschijf vind ik persoonlijk al genoeg.

Ik ben fan!

1 like

we hebben 50 fans nodig die ook nog kopen :wink:

Ik doe mee !!!
Liefst zonder oranje want dat hebben we al genoeg.

Tot nu toe vind ik dit de leukste HFLE en wellicht dat ik zelfs mee ga doen, zou de eerste x zijn.

Wellicht dat het al langs is geweest, maar is een versie zonder datum ook mogelijk?

Nadeel van de blauwe sunburst is dat ie dus al bestaat als limited. Ik zie er wel veel enthousiasme voor, en ook een aantal mensen (mezelf incluis) die de datum niks vinden. Dus: blauwe sunburst zonder datum? Is 'ie toch beetje anders dan de Watchtime. Inscriptie op de achterkant, mooie bruin of cognac lederen band, en klaar! Ik ben on board.

3 likes

Jammer dat we van @Henrik niet horen of hij voorwaarden stelt aan het vermelden van HF Limited. Want het staat sowieso een ieder vrij wat voor horloge te ontwerpen, maar lijkt me niet vrij om HF te vermelden.

1 like

Een mooie zwarte of antraciet sunburst is ook zo gek nog niet.
Een datum op 6 vind ik niet heel hinderlijk maar heb er ook vrede mee als die vervangen wordt door een mooie numeral.

2 likes

Ben toch wat minder enthousiast dan in eerste instantie toen alleen de ikarus genoemd werd als optie. De blauwe sunburst maakt het horloge nu juist minder onderscheidend in mijn optiek en daarmee minder aantrekkelijk.

3 likes

Ik ben heel erg pro datum. Maar zonder datum zou mij niet tegenhouden in te schrijven. Maar ik merk gewoon op dagen dat ik een horloge draag zonder datum, dat ik het mis.

1 like