Stowa HFLE 2017 : Sunburst blue dial Ikarus! Info upgrades + foto's!

Misschien wil Stowa nog wel 2 Watchtime uitvoeringen voor ons maken.

1 like

Als dat zo is haak ik bij deze poging af.
Het doel van een gelimiteerde oplage is niet dat ze naderhand bijbesteld kunnen worden…

1 like

Als die Stowa normaal 660,- is en de wijzerplaat niet nieuw ontwikkeld hoeft te worden dan kunnen we als we er 50 afnemen moeten we toch heel dicht tegen de eur. 500,- kunnen aankomen?

3 likes

Eert moet wel ‘iets’ anders zijn inderdaad, mee eens.

Dat is ook precies mijn gedachte, de schaalvoordelen plus een groot deel gratis reclame. Ik vind dit en het idee van de Pellikaan beide erg aantrekkelijk, heel erg benieuwd dus naar de uiteindelijke concepten plus prijzen.

Reclame is niks waard IMHO maar even in 1 klap 50 horloges wegzetten wel, zeker bij de aantallen die Stowa doet.
Dat zou ook zo leuk zijn voor Hubert, ook die doet niet iedere dag een order van 50 stuks.

Dit is natuurlijk totaal niet aan de orde.

De Ikarus zou normaliter met een gravering en thermisch geblauwde wijzers op 760,- komen, en dan hebben we het nog niet over een andere wijzerplaat en aanpassing op de datum.

gr, HJR

Dat kan natuurlijk ook helemaal niet.

Al pakken sommige merken het wel vrij makkelijk aan, met uitbrengen van een nieuwe Limited met summiere aanpassingen.

1 like

Ik ga weer mailen met Stowa naar aanleiding van jullie feedback en opmerkingen, waarvoor dank!

Het zou handig zijn als ik eventuele updates / nieuws zou kunnen toevoegen aan de OP, weet iemand of zoiets mogelijk is? @Jur

gr, HJR

4 likes

Dat is mooi om te weten, misschien dat er nu wel meer belangstellenden komen.

Zoals eerder geopperd zou €599,- een mooie aanbieding zijn voor een bulk-levering.

2 likes

Met reclame bedoel ik natuurlijk dat het horloge hier nu veel besproken wordt, mensen op dit forum die eerst niks van Stowa wisten, kunnen er nu niet meer om heen met dit topic. :wink:

Anyways, ik ben benieuwd naar de voorstellen!

2 likes

Koopkracht is een nogal subjectief begrip en voor iedereen anders oftewel het perfecte instrument voor de politiek aangezien je redelijk vrij kan zijn in het bereken hiervan.
Dat de gemiddelde koopkracht er niet op vooruit is gegaan zegt vrij weinig, immers wie is de gemiddelde persoon en heeft deze persoon een gemiddelde koopkracht?
Misschien is de koopkracht voor hf-leden juist wel gestegen etc.

Toch even deze naar boven slingeren.

1 like

Leuk om te kijken of hier de Durowe 7440 in kan komen. Zou een mooie reclameactie zijn. En wat mij betreft is een € 1000,- HFLE zeker een optie. Voorstellen kan altijd. En wellicht laat nu een groep leden de HFLE’s links liggen omdat je voor € 500,- weer een 2824je krijgt…

4 likes

Met een 2824 is niks mis. Deze Durowe 7440 heeft een kleine seconde op 6, zou dus heel ander horloge moeten worden dan de Ikarus (als basis) die nu uitgewerkt wordt.

2 likes

Leuk idee maar weinig realistisch vrees ik. De Stowa’s met 6498 zijn ~1250 euro, en met DUROWE zit je op 1600, zonder aanpassingen. 1000 euro is dan niet haalbaar denk ik. Los van de vraag of er genoeg animo voor een limited rond de 1000,- zou zijn, waar ik ook mijn twijfels over heb.

Ik weet niet hoeveel HFLE’s er waren met 2824, maar voor dit jaar is dit het enige voorstel met dat uurwerk. Al is het afwachten waar Pellikaan mee komt.

Gr, HJR

2 likes

Is er ergens een topic waar ik de Pelikaan kan volgen? Wanneer valt deze te verwachten?

Er is, net zoals in dit topic, nog geen concreet voorstel, maar dit is het topic:

http://www.horlogeforum.nl/t/pellikaan-hfle-2017/107362

1 like

Op dit moment is er nog maar 1 concreet voorstel; de EMG, de andere zijn nog in ontwikkeling maar zullen snel met een mooi voorstel gaan komen!

EMG

http://www.horlogeforum.nl/t/emg-hfle-2017/107526?source_topic_id=107582

Pellikaan

En we hebben nog een panda chrono

1 like