Stowa HFLE 2017 : Sunburst blue dial Ikarus! Info upgrades + foto's!

Echt? Was net niet te ruiken…

Zijn allebei panda chrono toch?

1 like

Ja! En toch verschillend! De keuze is dus reuze(panda)!!

2 likes

Hahahhahaa

1 like

:+1: Maakt het wel moeilijk om volgen allemaal

http://www.horlogeforum.nl/t/hfle2017-overkoepelend-topic/107532?source_topic_id=107582
2 likes

Ik ben voor een Stowa HFLE!

2 likes

Hallo ik ben ook voor een Stowa en het mag van mij een iets hogere prijs hebben. Dus zoiets van start 599 met en uitloop van bv 200 voor extras opties. Dus ik stem ook op Stowa.:sunglasses::sunglasses:

zie eens aan, er is een oplossing voor alles! :clap:

1 like

Ik stem ook op Stowa! Wat kan mij het schelen hoe dat ding er uit ziet en welke specificaties hij heeft!! Het is een freaggin Stowa!!!

7 likes

Haha. Specificaties zijn overigens wel bekend hoor. Voorstel komt voor de grijze komt er aan!

gr, HJR

1 like

Ik ben benieuwd :wink:

1 like

Geen probleem als het voorstel voor de blauwe later volgt! :wink:

3 likes

en zonder datum natuurlijk. :slight_smile:

2 likes

Ben benieuwd naar de voorstellen, sta te popelen om een nieuw horloge te kopen, opschieten anders moet ik straks fondsen vrij maken voor de Stowa of de Pellikaan! :joy:

Yep. Kom maar door met die Stoma HFLE!

1 like

Kijk eens aan de neuzen gaan dezelfde kant op, komt helemaal goed :ok_hand:

2 likes

Kom maar door met die voorstellen!! Is nummer 1 al gereserveerd voor de blauwe zonder datum. :wink:

| UPDATE 1 | 26-05

Ok, ik heb weer contact gehad met Stowa over de mogelijkheden. Het idee is om eerst twee ideeën uit te werken, voorstellen te doen en daaruit het meest populaire te kiezen. Dat zal dan het uiteindelijke Stowa HFLE voorstel worden.

Het eerste voorstel is een Ikarus met de normale grijze plaat en subtiele aanpassingen die ik in mijn volgende post doe.

Het andere voorstel zal de blauwe variant zijn, waarvoor afgaande van dit draadje meer animo is. Over dit voorstel wil ik eerst nog verder keuvelen met jullie en Stowa om tot het best mogelijke voorstel te komen. Wat ik van jullie vraag is zinnige feedback, ideeën en als er iemand wil helpen die ideeën te visualiseren met photoshop, graag! Kom aub niet met compleet andere modellen en uurwerken.

Wat willen we en wat zijn we bereid daarvoor te betalen is de vraag. Denk aan 640 voor een blauwe sunburst met minimale aanpassingen tot 700-720 voor meerdere oranje accenten en geblauwde wijzers. Een andere vraag is hoe we daar duidelijk in krijgen, want er is van alles mogelijk. Polls? Ik wil geen limited die is ontstaan uit een opeenstapeling van polls, maar mogelijk helpt het wel voorkeuren duidelijk te maken. Ideeën over dit proces evengoed welkom!

Naar aanleiding van wat vragen en opmerkingen uit dit draadje hier wat informatie over de mogelijkheden mbt een blauwe Stowa HFLE 2017.

  • Solide caseback of zichtbodem met saffierglas beide mogelijk.

  • De blauwe variant is duurder dan de grijze.

  • Referenties naar HFLE en nummers komen op de achterzijde.

  • De horloges worden genummerd met vermelding van totale oplage (bv: “01 of 52”)

  • Blauwe plaat kan mat of met sunburst, mijn indruk is dat sunburst hier de voorkeur geniet.

  • Een plaat met oud logo is helaas niet mogelijk, de plaat zal het nieuwe logo hebben. No logo is geen optie.

  • De normale wijzers van de Ikarus zijn zwart. Thermisch geblauwde wijzers mogelijk tegen een meerprijs van 50 euro. (Blauw op blauw, wat willen we?)

  • Wat de aanpassingen betreft. Er is heel veel mogelijk, denk aan 1 oranje wijzer of meerdere, tip wijzer oranje, oranje marker, oranje datum of een combi daarvan etc etc. Maar hoe meer aanpassingen hoe duurder. Volgens mij is het design top en moeten we niet al teveel oranje accenten toevoegen aan de blauwe plaat. Andere ideeën voor aanpassingen zijn nog steeds welkom!

  • Mocht het tot een Stowa HFLE komen dan zijn er wat opties voor de koper zoals upgrade naar TOP 2824-2 met thermisch geblauwde schroeven, extra zichtbodem bij keuze voor solid caseback. Beide tegen een kleine korting. Verder staat het een ieder vrij de Stowa te bestellen met de band van zijn of haar keuze, tegen normale meerpijs (bv mesh).

  • Een blauwe NO DATE is mogelijk! Dat zou de HFLE gelijk al wat anders maken dan de watchtime limited. Zie plaatje onder voor een idee, met dank aan @Bidle. In het echt zou de zes er natuurlijk strakker op zitten, dit heeft Bidle even snel in elkaar gezet!

Tot zo ver!

Gr, HJR

18 likes

VOORSTEL 1: Grijs

De Ikarus met grijze plaat, ETA 2824-2 elabore en zwarte wijzers. De 17 min marker heeft een oranje kleur. In plaats van een doorzichtbodem een solid caseback met gravering van het nummer en Horlogeforum LE 2017. Zwarte of bruine Stowa leren band zonder ‘nagels’. Bij afname van 50 is de prijs 590,-

Opties bij afname:

De mogelijkheid voor een top grade ETA 2824-2 voor een meerprijs van 110,- ipv reguliere 130,-
De mogelijkheid voor een extra doorkijkbodem met doorzichtbodem voor 80,- ipv reguliere 110,-
Bestellen kan op iedere passende band van Stowa tegen normale meerprijs, bijvoorbeeld mesh.

Plaatje hieronder met dank aan @Bidle voor een idee. Let wel dat er op het plaatje een doorzichtbodem op zit met top grade eta. Dit voorstel heeft een solid caseback met engraving en elabore 2824-2.

In de post hierboven meer info om verder te gaan met het blauwe voorstel.

Gr, HJR

4 likes