Suggesties gevraagd

Na de zomervakantie (over een paar maandjes) mag ik van mezelf weer een nieuw horloge aanschaffen. Deze keer ga ik in een wat hogere prijsklasse zitten. Om deze reden wil ik ook alle (nou ja, veel dan) opties overwogen hebben. Met de onderstaande criteria in mijn hoofd, kom ik steeds niet verder dan 2 horloges welke ik wel graag zou willen. Eén van deze twee horloges staat nu met stip op nr1, en ben ik ook al eens wezen passen. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat er met mijn karige set aan eisen er niet meer zijn waar ik tussen zou moeten twijfelen?

Vandaar dat ik een beroep wil doen op mijn mede forumleden : Doe aan de hand van onderstaande criteria (en dat zijn er niet eens zo veel) een suggestie. Ik ben benieuwd waar jullie mee komen, en of jullie ook de horloges noemen welke ik in mijn hoofd heb op het moment (ik noem ze bewust nog niet)

Het lijstje :

  • 700 tot 1k (Het horloge wat ik in mijn hoofd heb valt hier alleen binnen als ik hem bij een grijze handelaar koop, bij een normale juwelier valt deze hier net buiten)
  • 38mm t/m 42mm
  • Liefst op staal (of rubber)
  • Mechanisch uurwerk
  • Nieuw, geen tweede hands dus
  • Geen drukke wijzerplaat (geen chrono bijvoorbeeld)
  • Absoluut GEEN rus

Ik ben benieuwd… Alvast bedankt voor jullie hulp!

Zoiets? Misschien iets te drukke wijzerplaat voor je.

1 like

Wat voor stijl zoek je? Als je wat sportiefs wil dan zou ik eens kijken bij Longines, de Hydroconquest bijvoorbeeld. Verder kom je denk ik al snel bij merken als Tissot, Hamilton, Certina, diverse microbrands en ik verwacht hieronder nog wel enkele Seiko’s als suggestie.
Deze Longines vind ik persoonlijk heel mooi:

Of misschien dat deze in de grijze handel haalbaar is binnen je budget:

1 like

Dan zou ik het meer in de richting van een Basic Oris zoeken
en me niet laten beperken door de eis "staal / rubber"
dan kocht ik de kast die ik mooi vond en sloopte dat leren bandje er van af en kocht ik er gewoon een rubber bandje bij.

grt. Gerard

Uit je voorwaarde is voornamelijk het budget een belangrijk puntje, met de rest ben je niet echt specifiek…

Doordat je hem op staal/rubber wilt neem ik aan dat je op zoek bent naar een sportief horloge ipv. een dress-watch, desalniettemin zou ik zeker aanbevelen om naar Meistersinger te kijken:

En misschien kan je je voorwaarden iets specifieker maken, er zijn zo ook veel benzine auto’s tussen de 10.000 en 14.000…

Je zegt dat er 1 horloge is welk je het liefst zou willen.
Je keuze is dus eigenlijk al gemaakt.
Persoonlijk vind ik dan niet snel iets anders mooi als ik ergens mijn zinnen op heb gezet en zou dan ook voor die keuze gaan.
Ben wel benieuwd welk horloge dit dan is :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik ook !
Maakt het maken van eventuele suggesties ook makkelijker.

Pieter.

Overduidelijk een Sinn:

556:

Of deze, ook met staal of rubber verkrijgbaar.

2 likes

Overduidelijk een Sinn:

556:

Of deze, ook met staal of rubber verkrijgbaar.

1 like

Ik denk dat de OP juist benieuwd is of wij met hetzelfde horloge op de proppen komen.

Mijn eerste gedachte, net als die van Mauzer, was ook MeisterSinger. Maar je zou binnen je budget ook eens naar Stowa kunnen kijken (de Flieger of Antea).

1 like

Naast een paar mooie klokken die al voorbij zijn gekomen vind ik de Glycine Incursore Big Date ook wel wat.

Of de Oris zonder dag aanduiding

1 like

Of een archimede outdoor

of de Damasko DA 34

en dan door sparen voor de stalen band :wink:

Bedankt voor de suggesties! Ik weet dat ik niet veel eisen mee gaf, dit deed ik bewust in de hoop zo veel mogelijke horloges terug te krijgen. Ik ben niet specifiek opzoek naar een bepaald type of stijl.

Het topic is wat mij betreft al geslaagd omdat redelijk wat horloges worden voorgesteld waaraan ik helemaal niet heb gedacht. Desondanks blijft mijn nummer 1 toch op 1 staan. Waarschijnlijk is het inderdaad zo dat als je eenmaal wat in je hoofd hebt, dit hem uiteindelijk ook word.

Om antwoord te geven op te vragen, tijdens het schrijven van mijn OP waren de horloges in mijn hoofd :

  1. Longines Hydroconquest (rode bezel, geen chrono)
  2. Oris big crown ProPilot day date
  3. Tissot PRS516 Heritage

De Oris heb ik vandaag gepast. Mooi foto op de plaatjes maar valt voor mij toch af, hij draagt groter dan zijn daadwerkelijke maat, plus de band en sluiting vielen toch tegen. De PRS516 vind ik erg interessant, heb hem gezien bij Candide en vond hem erg gaaf, maar niet voor nu (misschien later)… Dus met andere woorden, de Longines Hydroconquest zal het wel worden, tenzij iemand nu met nog een ander model op de proppen komt :wink:

Edit : een Meistersinger vind ik wel erg interessant, omdat ik niet erg vaak dressy draag is het niet voor nu, maar ik houd deze zeker op mijn lijstje voor in de toekomst. Mooie eyecatchers!

Bedankt voor jullie reacties

1 like

Eerste keuze, beste keuze.

Hup, halen die Longines! :smiley:

Enkele suggesties

Een Damasko da38,
Een speedbird
Een Certina ds 1

Oris Aquis. Heeft namelijk in tegenstelling tot de hydroconquest een zicht bodem.

1 like

Die zie je toch niet als je 'm aan hebt :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Goede keus zo’n Hydro (heb ik zelf ook)
Wel voor de automaat en 41mm gaan he.
En goed passen want de band wil blijkbaar nog wel eens “rammelen” (zelf geen last van) en niet goed passen omdat de schakels die je er evt. uit haalt nog al groot zijn.

Absoluut de 41mm automaat!
Er zit een microverstelling op de sluiting toch? Zou de band toch redelijk goed af te stellen zijn zou je verwachten?

Hoe bevalt hij verder bij jou? Heb je een rode, blauwe of zwarte?

De microverstelling is wat beperkt op deze gesp las ik:

Hier staat ook wat over die rammelende gesp vermeld.

Bevalt super :+1:

Heb zelf de zwarte

1 like