Suggesties horloge voor beginnend enthousiasteling

Okidook :thumbsup:

Op dit moment heb ik bij Orient dit horloge gevonden:
orient ET0T001W

dit is nou echt waar ik naar op zoek ben, vind hem helaas alleen wat te duur

ik wilde een afbeeldings link plaatsen maar dat mogen nieuwe gebruikers blijkbaar niet

Hallo Sjoerd welkom op het HF , het lijkt alsof je al een tijdje meeleest je weet precies waar de nadelen zitten aan een eenvoudig confectiehorloge

door sparen dan. Beter iets kopen dat je echt mooi vind dan iets dat je wel okay vind.

Ik ben me een klein beetje in het leze nja, maar dit zijn gewoon dingen waar ik mij als pietje precies persoonlijk gewoon aan irriteer

Deze?

Tja, iets totaal anders dan een Seiko diver :wink:

klopt, dat is zeker waar. maar ik heb ondertussen een horloge van orient gevonden die ik wellicht nog mooier vind en zelfs voor minder geld, de Orient DB08005W. op het ontbreken van een datum indicator na is dit precies wat ik in mijn hoofd had toen ik deze topic maakte.

Sjoerd sorry, maar mijn bericht was veel langer, maar door een storing op de site vallen er soms delen tekst compleet weg.

ik heb ff de pest in en ga het een anderekeer wel herschrijven voor je

1 like

ja dat was hem, maar die is mij net een beetje te duur, dus zoals koekoek zegt of doorsparen, of iets zoeken wat mij net zo bevalt voor minder geld

zoiets vermoede ik al, logisch en alvast bedankt!

Ze zijn momenteel out of stock bij Seriouswathes.
Een goed adres.
Je kan mailen wanneer hij ze weer binnen krijgt.

Succes!

1 like

Orient heeft veel klassieke horloges. Met veel verschillende complicaties. Zonder date, alleen date, day/date, power reserve etc. Ik zou zeker verder kijken tot er iets is dat je echt bevalt.

en zo iets?

Orient maakt prima horloges voor het geld.
Het model DB08005W heb ik een paar opmerkingen over:

  1. Het heeft gewoon mineraal glas, dus is er geen sprake van een upgrade.
  2. Een “open heart” is vaak populair bij beginners, maar vreemd genoeg zijn de oude rotten er meestal niet zo weg van. Een doorkijk wijzerplaat is eigenlijk iets wat begonnen is om (een deel van) heel mooi afgewerkte kalibers te tonen, of zelfs een tourbillion. (google dat maar). Als je je verdiept in horloges buig je vaak af naar die mening. Ik zie het altijd een beetje als een sportwagen met “see through rims” …
    http://www.performance-car-guide.co.uk/images/Painted-Drum-Brakes.jpg
    … waarachter je dan geen schijfrem ziet maar een trommelrem.
  3. Verder vind ik het voor de stijl van het horloge een grote maat hebben. Smaakzaak, maar ikzelf zou er niet aan beginnen als je geen behoorlijk forse pols hebt.
1 like

mooie website ja! die ga ik even onthouden. Orient heeft qua merk wat ik gezien heb tot nu toe het beste mijn smaak te pakken (binnen dit prijs segment)

Op deze website zie ik ook het Sun and Moon horloge wat u me eerder al linkte maar dan voor een veel lagere prijs dan ik ze op andere locaties vind. dus dat wordt nog even doorzoekenen peinzen over wat het uiteindelijk gaat worden :stuck_out_tongue:

1 like

deze seiko komt al meer in de buurt maar wat hier mijn mening over is is dat de uur markeringen en de wijzers mij aan de dikke kant zijn, smaak kwestie natuurlijk maar ik hou zelf meer van fijne lijntjes waardoor dit horloge ook bij mij een soort van ‘dik’ over komt. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik probeer te zeggen. :stuck_out_tongue: ik vind dit dus een mooi horloge, maar zou hem zelf niet dragen denk ik

http://www.jammaymay.com.my/image/data/Seiko%20watch/SNKM/SNKM41K1.jpg

Deze Stowa Marine iets?
Wel buiten budget maar dan heb je ook wat :wink:

https://www.stowa.de/Marine/

Grt.

2 likes

voor de meelezers mbt saffier … er zijn ook merken zoals Olympic en Prisma
die voor aanzienlijk minder budget saffierglas quartzhorloges verkopen.
ook Deep Blue en Champion heeft ze.

( ben bij Champion overigens nog nooit een secondewijzer tegengekomen die niet precies op de index loopt, ik vermoed dan ook "Champion = Festina ? )

Ik snap waar je heen wil en ik vind een open heart zoals jij het noemt ook niet mooi, wat mij aan dit horloge wel aanspreekt is dat het maar een klein gedeelte van de wijzerplaat bedekt waardoor je een soort klassiek gevoel houdt maar toch een gedeelte van het mechanisme kan zien. Een soort compromis tussen twee meningen als het ware. Wat betreft het glas is dat ook de reden waarom ik er ook over twijfel. als ik een horloge ga kopen wil ik dat het als het ware het begin van mijn collectie zal zijn. en dan geef ik liever iets meer uit om ook daadwerkelijk een horloge met saphire glas te kopen

wat daarom nu mijn aandacht trekt is deze: ORIENT FER2J004S (ik kan als beginnend forum lid nog geen foto’s en links toevoegen helaas)

1 like

Veel van de Seiko’s 5 hebben wel een zichtbodem:
SNKM41