Sumo, Shogun, MM300 of Orient SD?

Weet niet waarom :thinking: maar volgens mij is deze als nieuw.:wink:

Aha :grinning:

1 like

Ik hoor de naam Jaap een aantal malen vallen. Welke site heeft hij?

http://www.ten2two.nl

2 likes

Thx!

Hier nog niet genoemd, dus volledigheidshalve:

Voor ca 100 piek meer dan de Shogun: SBDC039 Transocean


Je moet er wel van houden, geen bandjes wisselen en gróót. Sommige mensen willen dat.

En voor net wat meer geld dan een Marinemaster, maar heel lastig te vinden:

Seiko SAGQ005 - Brightz Phoenix Diver - 8L35 kaliber.

Als ik een Japanse duiker moest uitzoeken was het voor mijzelf waarschijnlijk de Shogun. De Marinemaster zit mooi in elkaar, en het Hardlex is wel prima (en echt wel andere kwaliteit dan in een Seiko 5). Maar zoals gezegd nogal dik. Als je iets tegen de Shogun zou kunnen zeggen is het dat de minutenwijzer zou net wat langer moeten zijn. Het titanium laat hem wat minder opvallen (minder bling) maar dat vind ik zelf geen punt. Lekker licht, goede maat, en gehard vind ik wel heel sterke punten. Meeste value? Sumo én Shogun beide, Shogun biedt gewoon net wat meer maar idd, voor meer geld.

1 like

halve middag bij de tandarts gezeten, verdoving net weg…nog niet gekocht dus

1 like

Plausibele reden dus, maar laat de verdoving niet alles verdoven :wink:
Beterschap trouwens. :wink:

Goede aanvulling, de Transocean en Brightz Phoenix Diver!

Eerste is er nog niet zo lang en zie je ook (nog?) niet zoveel. Tweede weet ik eigenlijk niet precies en kom ik nog minder vaak tegen. Maar beide vind ik beduidend minder fraai dan het trio Sumo, Shogun en MM300. En het leek mij interessant om de juist deze populaire modellen, de ‘grote drie’ van Seiko zeg maar, en de Orient 'ns tegen het licht te houden en te vergelijken.

2 likes

Grappig, maar net als jij heb ik de sbdc029 (Shogun met de X) en de blauwe Sumo. Zwarte Crafter Blue is onderweg, voor de Sumo.

Beide zal ik nooit wegdoen.

Grappig, maar net als jij heb ik de sbdc029 (Shogun met de X) en de blauwe Sumo. Zwarte Crafter Blue is onderweg, voor de Sumo.

Beide zal ik nooit wegdoen.

Door dit topic begin ik meer en meer te geloven in de Shogun als skx upgrade. Vrees toch nog steeds wat dat ie te groot zou zijn voor mn 16,5/17cm pols.

Leuk topic. Ik heb zelf alleen ervaring met de SKX007😂 Dus kan niet meepraten. Wel van plan om ooit te upgraden.

Ik zelf vind de looks van de Sumo heel gaaf en is meer dressy. De Shogun is echt meer een tool watch.

Alleen voor de prijs van een Shogun koop je ook bijvoorbeeld eeen Squale. Hmm… dan weet ik het wel!

1 like

Grappig, ik ook :blush: , de Seiko Shogun.

5 likes

Dat ie wellicht lekker meekijkt om ideeën op te doen?

Ik blijf n duiker met gekleurde bezel insert geen gezicht vinden icm n leren band.

De stoffen banden vind ik wel redelijk staan.

Doet me ook denken aan n ex van me…

3 likes

ik ben verliefd…

Als je een SKX kan hebben, dan een Shogun ook. Wees welkom om te passen.

2 likes

Ook weer een kwestie van smaak … maar de nieuwe MM300 is de enige die die lelijke ‘X’ niet heeft op de wijzerplaat (nieuwe Shogun en Sumo hebben dit wel) … doch je kan natuurlijk altijd nog een oud model Shogun of Sumo zoeken :wink:

2 likes