Sumo, Shogun, MM300 of Orient SD?

Ja die stijgen in waarde :wink:

1 like

Zou zo wel eens kunnen … zeker een NOS exemplaar :wink:

1 like

Helemaal mee eens. En prima verwoord.

1 like

Ja heb jij die? Whaha! Die Hamilton kon zo weer de etalage in. :joy:

1 like

orient, andere zie je bijna op elke straathoek:grin:

2 likes

Is dat echt zo?

Ik zit met precies hetzelfde mankement😉 als Andy. Dunne polsen, SKX gaat prima, maar de lug-to-lug van een Shogun…

@anon50762135EV Ik vraag me dat dus ook af. Shogun wel 'ns in handen gehad en leek toch echt wel een maatje groter dan m’n SKX. Heb ze daar ter plekke niet kunnen vergelijken. Maar ik vind mijn SKX echt vrij klein dragen en dit komt m.i. vooral door de slanke, gedrongen kast met heel korte lugs. Shogun lijkt mij toch een wat andere ‘bouw’ te hebben, met duidelijk forsere lugs. Maar misschien valt dit om de pols inderdaad erg mee(?).

1 like

Ik denk dat we een busje gaan huren en naar Arnhem moeten afreizen😉

Of zou het aanbod alleen gelden voor vrindelijke zuiderburen …?

1 like

Ja vind ik wel. Ietsje langer maar gebogen dus zakt weg in en om de pols.

De lug tot lug lengte van beide horloges scheelt inderdaad best een stukje. SKX meet 45,7mm en de Shogun meet 50,7mm. Om de pols is de Shogun eigenlijk best gelijkwaardig aan een SKX wat draagcomfort betreft, dit wordt voor een groot gedeelte ook bepaald door het lagere gewicht.

De Sumo is zelfs een stuk groter met een lug tot lug van 52,1mm. Die draagt (in mijn geval) dan ook het grootste op mijn 18cm pols.

1 like

Hier sluit ik me geheel bij aan.

Blijft toch een fijne klok, die Sumo!:slight_smile:

1 like

Oooh, dan is het eigenlijk allemaal best draagbaar:joy:
Hoeveel is eigenlijk de exacte lug to lug van een MM300?
Heb zelf een Sumo en die vindt ik heerlijk zitten rond mijn 17,5-18 cm pols, heb zelfs nog ruimte over misschien dat dit ook wel komt doordat mijn polsen redelijk rechthoekig zijn.
Bij een ronde 18 cm pols kan dit anders liggen natuurlijk!

De lug tot lug van een MM300 is ook maar 50mm

4 likes

Ik heb, eenmaal bijgekomen, de knoop maar (weer…zucht…) doorgehakt.

3 likes

Haha, geweldig, weet je zeker dat de verdoving was uitgewerkt.:joy:
Topper, ik sluit een derde exemplaar bij mij op voorhand ook nog niet uit. :wink:

2 likes

Ach, hier is ie ook al een paar keer aan- en verkocht, zegt meer over ons dan over het horloge, ben ik bang :wink:

2 likes

Jullie zouden met zijn allen een roulatie exemplaar moeten kopen.

3 likes

:rotating_light::thinking:

heb ik net gedaan … :joy:

3 likes