TAG Heuer-bashing

Ik begrijp wat je bedoelt, hoor. Maar het ontwerp is wel behoorlijk avantgardistisch. Het ontwerp stamt uit de jaren tachtig, toen bijvoorbeeld apparaten en auto’s nog vierkant en hoekig waren. Pas in de jaren '90 werd alles ronder. Precies de vormen die je jaren eerder dus al in deze S/EL zag.

Verder is de S/EL ook een filmhorloge. Tom Cruise droeg een S/EL in de film Jerry Maguire (te gekke film was dat, in die tijd!).
Daarnaast maakt(e) de gewaagde, opvallende, niet mainstream vormgeving het horloge allesbehalve een dertien in een dozijn-klok. Dit geeft het model een bepaalde klassiekerwaarde, imo. Of in ieder geval ‘cult’-potentieel. Net zoals bijvoorbeeld het Monster van Seiko.

Door de aparte vormentaal gaat waarschijnlijk nooit iedereen 'm mooi vinden. Maar dat is niet erg. Er zijn zeker meer voorbeelden van vintage modellen die door de massa niet gewaardeerd worden, maar waar liefhebbers goed geld voor over hebben.
Wat daarbij, imo, gaat helpen is dat het merk Heuer na jarenlang toch wat ondergewaardeerd te zijn als vintage merk, nu bezig is aan een stevige opmars. Ik denk dat de meer bijzondere modellen van TAG Heuer hierop gaan meeliften. En dan kon deze S/EL nog best wel 'ns een gezochte vintage worden!

Wel een mooi verhaal, waardoor ik het net iets anders ga bekijken, ik ben een Th liefhebber meer van de oudere modellen, zoals de 200 reeks

1 like

En Jason Bourne de TH Link.

En de vent in de politieserie Dempsey & Makepeace droeg ook een 2000
:grin:

1 like

Ik wil graag een bod doen maar kan nergens een reactie op plaatsen.

Gr Thijs

Heb ook een S/EL en een TH Link, Als dit jouw droomhorloge is moet hij haalbaar zijn hoor! ( De CG1114 gaat binnenkort geflipperd worden wil je dat ik je een PB stuur op het moment dat hij de kist gaat verlaten ?)

Persoonlijk vind ik dit één van de mooiste modellen van TAG Heuer. Ik snap ook niet waarom mensen dit niet mooi of goed vinden.

24 likes

Staat ook heel mooi op leer denk ik.

12 likes

Strak model. Gek eigenlijk, normaal geef ik eigenlijk niet zo om die opengewerkte voorkanten.

4 likes

Omdat JIJ ze te groot en te druk vindt?

1 like

Uiteraard altijd welkom, ligt uiteindelijk natuurlijk altijd weer aan de centen… :sunglasses:

Heeft Eugene van Baal die wellicht op voorraad?

1 like

Nee, ik had de laatste,

1 like

Vooral de 2e is mooi

Laat ik me dan maar kwetsbaar opstellen. Onderstaand de foto’s van mijn zojuist aangeschafte TH Aquaracer 500

14 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

Ik heb twee Tags en een Mercedes. :v: Toch wil ik mezelf graag zien als een fijne vent.

3 likes

hoe zit dat eigenlijk met die tourbillon modellen van TH… dik een jaar geleden aangekondigd, maar nog altijd geen info te vinden over wat het nu echt moet gaan kosten, waar te bestellen enz…

ik las destijds iets in de richting van 15.000 euro.

Staan al op de site van Ace Jewelers. A blog to watch heeft ze zelfs al gereviewed.

gaat 14.3k kosten

https://www.acejewelers.com/nl/tag-heuer-carrera-heuer-02t-car5a8y-fc6377