TAG Heuer-bashing

Als ik dan toch mijn Tag moet weg brengen graag in een 250 GTO uit 1962

1 like

Die klok past echt niet bij die kar vind ik :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb een klein beetje een soft spot voor het merk, omdat mijn eerste serieuzere horloge een Tag Heuer was. Tijdens mijn studentijd gekocht. De baas van het chauffeursbedrijf waar ik toen een bijbaan had zei gelijk: “Nep zeker?”

1400 guldens voor betaald meen ik en vele jaren later weggedaan. Nu vind ik vooral een aantal inmiddels prijzige vintage modellen mooi, de nieuwere modellen trekken me niet.

Mag het ook de '64 seriesII zijn?


4 likes

nou… vooruit dan :thumbsup:

Telt dit ook mee :innocent:

1 like
3 likes

Er gaat niets boven een BMW 2002. Welk horloge daar dan bij hoort is een ander verhaal.

1 like

Ik ben zelf momenteel een beetje gestandaardiseerd op Tissot en heb van de hogere prijsklassen nog nooit iets in m’n vingers gehad, maar voor m’n gevoel liggen TAG Heuer, Breitling en,Omega gewoon een beetje op een lijn, en Rolex iets daarboven.
Mocht ik een keer upmarket willen dan maakt TAG Heuer denk ik de meeste kans, te beginnen bij de fraaie Calibre 16.
Breitling vind ik over het algemeen te druk, Rolex te plomp en Omega een beetje te dure Tissot’s.:grin:

5 likes

Ik ben bang dat er forum leden nu pek en veren aan het halen zijn… :astonished:

6 likes

wel de Tii neem ik aan :blush:

Wordt behoorlijk verguisd op dit forum, en het is ook niet mijn ‘type’ horloge maar toch vind ik het een prachtig ding

http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/9/e/9e4cf0ca6c636b6e2c8f03813b81513bb4a28e5a_1_483x500.jpg

Heb hem in Parijs gepast op rubberband. Ik vond het echt een topklok. Met staal is ie mij wat teveel ‘in your face’

Vandaag bij iemand ook de Connected gezien. Echt een gaaf apparaat.

1 like

Tof ding:

1 like

Klopt.

5 likes

2 likes

@ Hierboven: Breitling zit echt niet in dezelfde klasse als Longines. Breitling is zeer zeker een klasse hoger.

Toevallig zat ik net op | Zeitauktion.de -> Tag Heuer -> Archives | te kijken. Deze verkoopsite heeft altijd foto’s van de binnenwerken. Daar heb ik gezien dat bijna elk TAG-model, op de chronografen en de allerduurste modellen na, allemaal een überlelijke plastic spacer hebben. Wat kost zo een nieuwe Aqua Racer? Rond €2500,-? En dan heb je een plastic spacer daarbinnen… Ik ga steeds meer denken dat TAG Heuer meer op hetzelfde niveau zit als Oris en Fortis, wat echt een stuk lager is.

Triest. Bijna heb ik afgelopen week een TAG gekocht, maar vanaf nu nooit meer.

1 like

Bvlgardi en Jacquez Dorz? Nooit van gehoord😜

Los vh taalwonder wat dit heeft opgesteld zijn er wel wat dingen op aan te merken maar dat mag ieder voor zich bepalen.

Dus Heuer bestaat ook nog steeds naast Tag Heuer? En die houden geen waarde he? Nee vooral die Autavia’s zijn niets meer waard😂

3 likes

Tja… Je hebt plastic en plastic.
Als TAG Heuer plastic spacers gebruikt, heeft dat misschien wel een andere reden dan pure kostenreductie (plastic is o.a. anti-magnetisch, schokbestendig, lichtgewicht, krijgt geen last van metaalmoeheid)…

Zo werd TAG Heuer een paar jaar geleden ook verguisd voor het gebruiken van rubber op de bezel van de Aquaracer 500M serie.

Nu Omega ook rubber gebruikt bij de nieuwe Planet Ocean modellen vindt iedereen het geweldig en innovatief.

Zoveel mensen, zoveel smaken :wink:

7 likes

Ebel in het zelfde rijtje als Ingersoll?..De maker van dit lijstje is bekend met het merk Ebel?

Ik vind trouwens de hele top 3 nergens op slaan,want het is al lang niet meer zo dat Patek de heer en meester is op het gebied van vakmanschap…ze profiteren van een goede naam,maar onder de onafhankelijke horlogemakers komen er merken op die Patek qua inovatie en vakmanschap ver voorbij streven (F.P.Journe/ Philippe Dufour e.d)

2 likes