TAG Heuer-bashing

Zou zomaar kunnen. In de modelbouw wordt er ook regelmatig voor kunststof gekozen i.v.m. met specifieke eigenschappen.

1 like

Aardig overzicht maar kan mij meer in dit artikel vinden.

http://www.chronocentric.com/watches/brands.shtml

De beste lijst vind ik deze:

Ultra-level luxury (All) approx > $40,000

Bovet

De Grisogono

Dewitt

F.P. Journe

Greubel Forsay

Lang & Heyne

Philippe Dufour

Richard Mille

Roger Dubois

R.W. Smith

Thomas Prescher

Urwerk

Top-level luxury (Swiss) approx $10,000 - $40,000:

Audemars Piguet

Armin Strom

Blancpain

Breguet

Daniel Roth

Frank Muller

Gerald Genta

H. Moser & Cie

Hublot

Jaeger LeCoultre

Jaquet Droz

Léon Hatot

Parmigiani

Patek Philippe

Piaget

Romain Jerome

Ulysse Nardin

Vacheron Constantin

Top-level luxury (Other countries) approx $10,000 - $40,000:

A. Lange & Söhne (Germany)

Benzinger (Germany)

Halda (Sweden)

Harry Winston (USA)

Glashütte Original (Germany)

Van Cleef & Arpel (France)

Mid-level luxury (Swiss) approx $4,500 - $10,000:

Breitling

Bucherer

Chopard

Corum

Eberhard & Co

Girrard Perregaux

Graham

IWC

Jaerman & Stübi

Omega

Rolex

Vulcain

Zenith

Mid-level luxury (Other countries) approx $4,500 - $10,000:

Anonimo Firenze (Italy)

Bremont (UK)

Bvlgari (Italy)

Cartier (France)

Chanel (France)

Christopher Ward (UK)

Chronoswiss (Germany)

Cuervo Y Sobrinos (Cuba)

Dior (France)

Hermes (France)

Jacob & Co (USA)

Jörg Schauer (Germany)

Kobold (USA)

Linde Werdelin (Denmark)

Louis Vuitton (France)

Panerai (Italy)

Tiffany (USA)

Entry-level luxury (Swiss) approx $1,500 - $4,500:

Alpina

Armand Nicolet

Baume & Mercier

Clerc

d.freemont

Doxa

Ebel

Edox

Fortis

Longines

Maurice Lacroix

Oris

Perrelet

Rado

Raymond Weil

Revue Thommen

Tag Heuer

Tudor

Entry-level luxury (Other countries) approx $1,500 - $4,500:

Azimuth (Singapore)

Ball (USA)

Bell & Ross (France)

Gucci (Italy)

Junghans (Germany)

Luminox (USA)

Montblanc (Germany)

Mühle Glashütte (Germany)

Nivrel (Germany)

Nomos (Germany)

RGM (USA)

Schaumburg (Germany)

Sinn (Germany)

Sjöö Sandström (Sweden)

Stowa (Germany)

Tutima (Germany)

U-Boat (Italy)

Premium (Swiss) approx $500-$1,500:

Atlantic

Certina

Frédérique Constant

Glycine

Mido

Movado

Tissot

Victorinox

Premium (Other countries) approx $500-$1,500:

Hamilton (USA)

Laco (Germany)

Seiko (Japan)

Vollmer (Germany)

Vostok (Russia)

Basic (Swiss) approx < $500:

Jacques Lemans

Swatch

Wenger

Basic (Other countries) approx < $500:

Android (USA)

Armani (Italy)

Bernhardt (USA)

Bulova (USA)

Casio (Japan)

Citizen (Japan)

CK (USA)

Diesel (USA)

DKNY (USA)

Dolce & Gabbana (Italy)

Festina (Spain)

Fossil (USA)

Gant (Sweden)

Guess (USA)

Gul (UK)

HMT (India)

Hugo Boss (Germany)

Ingersoll (USA)

Invicta (USA)

Lambretta (Italy)

Michael Kors (USA)

Orient (Japan)

Poljot (Russia)

Pulsar (Japan)

Sea-Gull (China)

Sector (Italy)

Skagen (USA)

Stührling (USA)

Suunto (Finland)

Swiss Legend (USA)

Timex (USA)

Triwa (Sweden)

2 likes

Ik heb het niet op lijstjes. Er is zoveel op aan te merken, dat ze niet nuttig zijn. Eén voorbeeld, de A. Lange & Sohne’s Grand Complication. Prijs ca. € 2.5 miljoen. En waar staat dat merk? “Top-level luxury (Other countries) approx $10,000 - $40,000”. Het zal wel :wink:

3 likes

Volledig mee eens, lijstjes als deze zijn subjectief. Ik vind beide lijstjes genoemd in dit topic volledig flauwe kul, maar ja ook dat is subjectief.

2 likes

Ach, ik begrijp dat zo’n lijstje niet zaligmakend is. En er zijn merken die een speciale uitvoering op de markt brengen die veel mooier zijn afgewerkt dan wat ze doorgaans produceren. Maar het geeft een beetje een idee.
En daarmee zijn ze, in mijn ogen, wellicht niet nuttig maar toch informatief. Als ‘nuttig’ je leefregel is koop je een Casio G-shock en meld je je af op dit forum.

http://steinermaastricht.nl/en/shop/products/tag-heuerProfessional

:fearful::scream::zipper_mouth:

Ik heb dat gedaan @Arvid. Afmelden nog niet :wink:

3 likes

39mm :frowning:

Als dat zo zijn, dan had je er wat aan. Maar om even m’n voorbeeld van Lange te hergebruiken, je moet het àllergoedkoopste exempaar kopen, om in de $10,000 - $40,000 te zitten. Dus de lijst is gewoon in de basis niet goed. Dan liever geen lijst…

1 like

Om te beginnen dit; ik ken geen enkel horlogemerk waarvan ik alle modellen mooi vind. Maar van TAG Heuer vind ik er wel meer dan gemiddeld veel mooi. Mijn voorkeur voor dit merk is eerste helft jaren ’90 ontstaan. Ik heb sindsdien twee keer een nieuwe TAG Heuer gekocht. Beide degelijke, goed afgewerkte horloges. Nooit ook maar één probleem mee gehad. Ik kocht mijn eerste TH (en de enige die ik nog heb) halverwege jaren ’90. Hij is zo’n 10 jaar lang m’n daily beater geweest en functioneert nog steeds prima. Hierin ligt voor mij dan ook het bewijs van de uitstekende kwaliteit: hij is gewoon niet stuk te krijgen en ziet er zelfs, ondanks zeer intensief dragen, nog ontzettend strak uit.

M.b.t. ‘TH bashen’; ik heb het idee dat dit wel meevalt. Goed, op fora en in groepen gaat het erg vaak over Rolex en Omega. Maar echte ‘haat’ kom ik toch niet zo heel veel tegen. En TAG Heuer is wel een van de best verkopende luxe horlogemerken. Dus kennelijk zijn er genoeg liefhebbers. Wat me, toen ik op dit forum begon, wel opviel was dat TH hier om de een of andere reden niet tot de meest populaire merken behoorde. Ik vond dat wel opvallend, omdat in het dagelijks leven ik altijd alleen maar positieve reacties had gehad van mede-horlogeliefhebbers. Ik heb ook wel ‘ns het idee dat ’t een beetje napraten is en een beetje meelopen. Volgens mij hebben veel TH-critici er zelf überhaubt nog nooit een gehad. Maar, ik moet zeggen dat de afgelopen jaren er wel een behoorlijk aantal nieuwe mensen is bijgekomen op Horlogeforum dat TH wel kan waarderen of zelfs fan is. En terecht, wat mij betreft.

Omdat ik nooit een probleem heb ervaren met mijn horloges, heb ik dus ook nooit te maken gehad met after sales/service. Wat ik wel weet is dat het in mijn ervaring helaas bij alle merken en zelfs alle producten in praktijk zo is dat goede service en meedenken eerder uitzondering dan regel is. Dit is ook waarom ik behoorlijk selectief ben in wat en waar ik iets koop.
Op basis van mijn persoonlijke ervaring en voorkeuren zou ik in ieder geval iedereen een TAG Heuer aanraden.
Nog even 'n plaatje, dan.:slight_smile:

10 likes
2 likes

Zit je weer te haten op een x6. :thumbsdown:

1 like

Ja, ik snap je voorbeeld. Maar goed, ik blijf van mening dat zo’n lijstje toch wat informatie geeft. Ik interpreteer het ook niet zwart wit. Doe ik sowieso niet met alles wat ik lees, zie of hoor. Maar wij verschillen duidelijk van mening en dat is wat mij betreft ook prima.

Speciaal voor jou nog wat alternatieven van lelijke BMW’s:

en vooruit, nog maar een paar mooie, omdat het vrijdag is:

Monaco blijft voor mij een van de mooiste square modellen en vooral die blauwe plaat.

En voor wat betreft de negatievelingen, ervaring leert dat de meeste die kritiek hebben geen ervaring hebben met het product of (afkomst). Dan zie je al snel hoe mensen elkaar napraten.

2 likes

Dat werkt volgens mij nog extra door in onze gezamenlijke hobby: Er is niemand die een TH (of een Rolex/Omega/Seiko) nódig heeft. De tijd staat ook op de telefoon/taakbalk/magnetron.
Mensen die een horloge kopen in deze verschillende prijsklasses, doen dat op imago. En imago is vooral marketing en napraten.

1 like

Mochten de bovenstaande opmerkingen slaan op mij; ik heb een aantal TAG Heuer automaten gehad: een 2000 Exclusive en een Link. Dat waren echter tijden waarin ik nog een leek was en niet naar uurwerken keek. Ik heb ze niet voor niets verkocht.

Breitling klasse hoger dan Longines, puur gebaseerd op de aanschafwaarde van de horloges dan want qua uurwerken zit Longines vele malen hoger dan Breitling, zeker wat betreft vintage, toen Breitling nog Felsa uurwerken kocht maakte Longines al in-house movements van hoge kwaliteit.

Ide! Die klassieke 6 series sharknose bij de lelijke??? PEEUUT try again :hushed:

6 likes