TAG Heuer-bashing

Amehoela. Vroeger wel, vandaag heeft Longines vooral vele standaard uurwerken en een paar leuke uurwerken, en heeft breitling vele standaard uurwerken en een paar leuke uurwerken. Geen verschil dus volgens mij.

1 like

Breitling staat absoluut boven Longines al was het alleen al dat Breitling sinds een aantal jaar zijn eigen uurwerk ontwikkeld heeft en Longines nog steeds Eta uurwerkjes van Pappa Swatch krijgt.

1 like

Inderdaad, tegenwoordig wel maar ik ben van de vintage en dan is Breitling niets speciaals, geen inhouse movements maar gewoon uurwerken van het schap die ook gebruikt werden door duizenden anderen, toen had Longines prachtige inhouse movements waar Breitling nu nog een puntje aan kan zuigen hoor.

1 like

Dat is absoluut waar en het is heel jammer dat Swatch het merk Longines zo ‘‘klein’’ laat.

Hier kan breitling echt niet tegenop hoor :

2 likes

Het ontwerp van de S/EL was destijds behoorlijk grensverleggend. Was ook een populair model en is sindsdien veel geïmiteerd. Ik vond die organische vormen wel erg gaaf. Nog steeds, trouwens.


Later werd dit model de Link, dat nog steeds in het assortiment zit bij TH.

4 likes

Ik vind deze band nu weer veel teveel sieraadachtig , te vrouwelijk in verhouding met de stoere kasten.
Zo zie je maar hoe smaken verschillen.

1 like

Ik vind de band ook echt verschrikkelijk.

Maar dat vind ik juist het mooie aan dit forum. De een vind het geweldig en de ander totaal niet :thumbsup:

1 like

Tja het verschil tussen de diverse modellen vind ik nogal groot. Persoonlijk ben ik nogal gecharmeerd van deze.

[URL=http://s1124.photobucket.com/user/Ricardo2801/media/image.jpg3_zps8d0u8ouc.jpg.html][/URL]

[URL=http://s1124.photobucket.com/user/Ricardo2801/media/image.jpg2_zpsojccdf7c.jpg.html][/URL]

2 likes

Tag Heuer ontwerpt nog regelmatig prachtige horloges.
Zoals die Calibre 17.
Ik vind ze alleen te duur voor wat je krijgt.

Ze gebruiken bijna altijd standaard uurwerken zonder “kolomrad”, met een lage gangreserve, weinig/geen decoratie, etc.
Degelijk maar niet speciaal. Dezelfde uurwerken vind je voor veel minder geld bij merken als Hamilton, Longines, etc.

Zo is TAG Heuer een merk dat voor mij voor nieuwe horloges “tussen het servet en het tafellaken invalt”.
Voor net iets meer geld kun je bijvoorbeeld een vergelijkbare Omega kopen, of een Zenith.
Dat doe ik persoonlijk dan toch eerder.

Eens, dat is ook de rekening dat ik geen van beiden in mijn bezit heb.

Dat is iemand anders. Thierry Nataf

O ja… Nu je 't zegt. Biver zat bij Hublot.

Bwa. Het uurwerk van mijvoorbeeld een master collection retrograde moonphase is zeker ook niet mis en bovendien exclusief, dus eigenlijk ook een klein beetje in house…

Ik vind het een mooi merk met alleen de Carrera en Monaco als interessante aanbiedingen. Aantal jaar geleden weleens getwijfeld om te kopen maar is er eigenlijk nooit van gekomen. Ik gun het 't merk dat ze weer terug naar de basis gaan. Maar eerlijk gezegd ben ik bang dat mr. Beaver het merk nog meer gaat uitmelken en de modellen er niet per sé mooier op gaan worden. (grote en dikke klokken a la Hublot)

1 like

Juist mooi :slight_smile:

Blijkbaar verbaast en irriteerd hij wel de gevestigde horlogemerken door een Tag Heuer met een tourbillion aan te bieden voor een merkelijk lagere prijs dan wat men gewoon is.

Die Nataf bij Zenith was inderdaad wel goed bezig Zenith te misvormen met zijn Defy modellen. Nu is de rust terug gebracht.

1 like

Ik begrijp wat je bedoelt, hoor. Maar het ontwerp is wel behoorlijk avantgardistisch. Het ontwerp stamt uit de jaren tachtig, toen bijvoorbeeld apparaten en auto’s nog vierkant en hoekig waren. Pas in de jaren '90 werd alles ronder. Precies de vormen die je jaren eerder dus al in deze S/EL zag.

Verder is de S/EL ook een filmhorloge. Tom Cruise droeg een S/EL in de film Jerry Maguire (te gekke film was dat, in die tijd!).
Daarnaast maakt(e) de gewaagde, opvallende, niet mainstream vormgeving het horloge allesbehalve een dertien in een dozijn-klok. Dit geeft het model een bepaalde klassiekerwaarde, imo. Of in ieder geval ‘cult’-potentieel. Net zoals bijvoorbeeld het Monster van Seiko.

Door de aparte vormentaal gaat waarschijnlijk nooit iedereen 'm mooi vinden. Maar dat is niet erg. Er zijn zeker meer voorbeelden van vintage modellen die door de massa niet gewaardeerd worden, maar waar liefhebbers goed geld voor over hebben.
Wat daarbij, imo, gaat helpen is dat het merk Heuer na jarenlang toch wat ondergewaardeerd te zijn als vintage merk, nu bezig is aan een stevige opmars. Ik denk dat de meer bijzondere modellen van TAG Heuer hierop gaan meeliften. En dan kon deze S/EL nog best wel 'ns een gezochte vintage worden!

Wel een mooi verhaal, waardoor ik het net iets anders ga bekijken, ik ben een Th liefhebber meer van de oudere modellen, zoals de 200 reeks

1 like

En Jason Bourne de TH Link.