Te goed om waar te zijn

Topic opgeschoond. Dit is een horlogeforum waar we respectvol met elkaar omgaan.
Graag naar regels en richtlijnen gedragen.

7 likes

Heb zojuist deze besteld voor €4 inclusief verzendkosten van een euri

Dat is bizar te noemen…hoe is dat mogelijk voor dat geld.
Straks moet je hem zelf in elkaar zetten (kleine lettertjes :smirk: )

Binnenkort mijn NA-topic

Graag!

Hoe kom jij steeds aan van die wijsheden? :ok_hand:t2::+1:t2:

2 likes

Gewoon een dikke like voor dit topic. Veel horlogeplezier voor weinig
Ook beetje een like om die 3k+ horlogefetisjisten te stangen…

8 likes

Super mooie klok! Ga gelijk kijken of ik er ook een kan bemachtigen!

Jij snapt het😉

Leuk dat TS een horloge gevonden heeft wat hij mooi vindt èn voor een zacht prijsje.
En quartz, dus nauwkeurig.
Mooi toch ? En na, een, twee jaar nog steeds draagtijd. Ook mooi.
Allerbelangrijkste bij een horloge is dat je m mooi vindt. Al het andere is ondergeschikt.

6 likes

“Empathie is inlevingsvermogen, de kunde of vaardigheid om zich in te leven in de situatie en gevoelens van anderen” (wikipedia)
Het lijkt erop dat empathie omgekeerd evenredig is aan de waarde van de inhoud van de horlogebox van sommigen hier.
Neem een voorbeeld aan @Tissot62

8 likes

Soms, maar dan ook heel soms, zijn sommige hier wel een beetje ‘op zoek’ naar iets dat niet zo hevig aanwezig is als wordt geschreven.

Er staat zelden expliciet vermeld dat een horloge er niet toe doet vanwege zijn waarde. Ik denk dat het ‘plagerige’ meer schuilt in dat dergelijke topics soms als duveltjes uit een doosje, slecht onderbouwd en slecht geformuleerd, tevoorschijn worden getoverd door mensen die plots even een robbertje willen stoeien tegen de wat populairdere merken hier op het forum.

Ik zie veel, veel vaker reacties in de zin van

dan een explicite sneer naar iemand met een Seiko 5.

Kwaliteit en schoonheid zit verscholen in iedere prijsklasse, maar over het algemeen vind je dat wel net iets eerder bij de wat duurdere merken durf ik wel te zeggen.

1 like

Mooi eufemisme…
Expliciete afkeur ziet men wellicht minder vaak, mede omdat de moderator zijn werk doet.

Jongens, laat het echte afzeiken beginnen!


Is trouwens mijn eigen horloge hoor!

3 likes

Waar hebben jullie het toch over? :face_with_monocle:

1 like

Je vraagt erom! :smiley:

Enkele nieuwsberichten:

Een 41-jarige bewoner uit South Carolina die kamperend in een natuurpark werd overvallen door een F5 tornado wist deze te overleven door zich vast te houden aan zijn TW Steel horloge.

De supertanker FSO Asia die gedurende een storm op de Baltische zee haar anker verloor wist de storm te doorstaan dankzij een slim bemanningslid die zijn TW Steel als anker inzette.
Hoewel het horloge een vaderdag geschenk was heeft de man geen spijt. Hij heeft namelijk óók nog een Invicta (60mm) voor kerst gekregen.

De Omega Speedmaster staat ook wel bekend als de Moonwatch; een TW Steel horloge van 55mm staat óók wel bekend als de Andromawatch. Volgens sterrenkundigen is het horloge namelijk met het blote oog te zien vanuit het Andromeda sterrenstelsel.

Tot zover! :sunglasses:

(Enne…nogmaals welkom natuurlijk! :wink:)

23 likes

Leuk ding! Veel draagplezier nog dan!

1 like

:joy::+1:

1 like

Oei…IMG_5480

1 like

Daar hebben wij in off topic een ‘roast my watch’ draadje voor.

https://www.horlogeforum.nl/t/roast-my-watch/142631

1 like

:joy::joy:

1 like

Oh, dus TW mag ook niet?

Www.durehorlogesmetdekroonopdewijzerplaatforum.nl

1 like

dat is het koopje van de maand… top !!