Mooi verhaal en dat je nog maar lang van het horloge mag genieten.
Een hele lang tijd gejaagd op een 16233 met Black Tapestry.
Eindelijk gelukt! , over een paar weken komt hij terug van service.
Ik heb sinds het uitkomen van dit horloge in 2011 al een oogje erop. Het was de eerste keer dat ik een Tourbillon zag doordat ik op mijn tijdlijn op YouTube allemaal van die filmpjes erover zag langskomen. Er werden maar 500 stuks gemaakt in vier kleuren, dus gelijk zag ik al dat het lastig werd om dit echt voor mijzelf te vinden. Ik was ook nog niet helemaal thuis in de horloges en dit was boven mijn budget. Er was wel een interesse voor horloges overigens. Maar zo’n tourby was in mijn ogen net iets te duur, was namelijk toen alleen bekend met horloges tot ongeveer 200 euro. Begin dit jaar kwam ik via een Facebook groep in aanraking met iemand die dit horloge had in alle kleuren, hij wilde ze verkopen omdat hij andere plannen had. We maakten een mooie deal, kon zelfs kiezen welke kleur ik wilde hebben. Uiteindelijk koos ik voor de rosé gouden. We zaten nog met een probleem, ik woon in Nederland en dat horloge is nog in Amerika… dus opsturen dan maar. Ik twee weken wachten en hij komt maar niet. Was zelfs van de track & trace verdwenen.
Wij dus contact opnemen met de post om te vragen waar hij is. Uiteindelijk bleek het ergens op een depot te liggen omdat het adres niet duidelijk zichtbaar was. Zij mij dus vragen of ik het kan komen ophalen. Uiteindelijk heb ik het pakketje ergens bij zo’n kill kantoortje kunnen komen ophalen bij een industrieterrein waar ze pakketjes denk ik checken en sorteren. Ik
Dus blij dat ik eindelijk na een maandje dit horloge heb!
Nu wat foto’s!
Dat monster is gewoon in proportie met je pols joh.
Hoeveel mm is dat ding?
Kan zelf absoluut niet enthousiast worden van dit model, maar top dat jij een van je gewilde Invicta’s gescoord hebt.
Mooie verzameling,
Mijn hunt voor een bulova seahunter heeft zo’n 2 jaar geduurd en uiteindelijk toch gevonden via wat omzwervingen.
Bizar horloge, dat wel.
Ik heb ooit een NA geschreven over mijn zoektocht.
Ook lang gezocht naar een Kontiki Super. Uiteindelijk ‘uit de brand geholpen’ door @HorloG!
“The hunt” van Ralph…bestellen bij een AD en op zijn luie reet gaan zitten👌.
@Abel een kleurrijke collectie bij elkaar gejaagd
Best lastig om tegenwoordig een sub van een AD te krijgen hoor.
Mijn langste zoektaocht was denk ik naar deze PRS 516 Automatic chrono:
Toen het model uitkwam in 2015 wist ik meteen dat deze er moest komen, maar de nieuwprijs van 1800 Euro is me toch wat te gortig; zeker omdat dergelijke Tissot’s nog wel eens flink willen afschrijven; dan voelt dat toch een beetje als geld weggooien.
Dus op zoek naar jong gebruikt exemplaar. Dagelijks m’n ebay zoekopdrachten nagelopen, maar toch duurde het bijna 3 jaar tot ik een net gebruikt exemplaar op de kop kon tikken. Moest wel uit Australie komen maar dat mocht de pret niet drukken.
Nog steeds heel blij mee.
Ik zit ook tussen de 20/21betreft pols, dat verklaard het wel een beetje. Hoe groot deze is? Oef volgens mij 52mm. Maar inderdaad ik het was eentje die ik al een tijd lang wilde hebben.
Haha het bemachtigen van een Sub no date bij de AD voor list moet je niet onderschatten. Er staan genoeg mensen op de wachtlijst die hem nooit aangeboden gaan krijgen
Ook een van mijn favorieten, je ziet ze inderdaad zelden 2de hands! Voor mijn smalle polsen is het formaat echter een dealbreaker…
Dat klinkt wel heel erg heftig…
Ik heb ook erg smalle polsen, maar vond deze zo mooi dat ik daar maar gewoon lak aan heb, dan maar een beetje fors op de pols.
De versie zonder datum heet gewoon ‘Submariner’ hoor, deze is het uitgangspunt/origineel. De versie met datum heet daarom ‘Submariner Date’.
fantastische mooie set @Abel
bij de eerste aankoop van mijn bullhead is het bij mij ook begonnen nadat ik te weten kwam dat er nog varianten van bestonden.
ik moest en zou ze hebben, het liet me niet meer los.
gelukkig begon ik met de horloge verzameling op het moment dat deze klokjes nog niet zo lang op de markt waren.
ik heb er dan toch ook wel een zoektocht opzitten en blij dat het mij gelukt is, want zo’n volledige set wordt niet op één en dezelfde plaats verkocht.
achteraf gezien ging het toch vrij vlot, ik kocht ze wel één voor één, kwestie van zekerheid.
dit zijn dan mijn schatjes
Bij mij is " The Hunt " nog steeds On! Eerst the hunt for the money, wil niks meer verkopen van wat ik nu nog heb, dus sparen. Hierin gloort het licht aan het einde van de tunnel.
En dan? Black Bay Heritage black of toch de GMT? Ball engineer M 1917 met 80 uur power reserve, Zenith Defy classic, Speedmaster Moonwatch, Planet ocean 600 ( zou dan de tweede Omega worden, das dan ook wel weer leuk) of verandert het nog onderweg naar nog iets anders?
Breitling Montbrillant Olympus, drie jaar over gedaan om er eentje te vinden voor een goede prijs: