TheBrokeCollector voorstellen

Mooie collectie en welkom persoonlijke voorkeur voor je Panerai.
Peter

Ja ik heb al even wat rond gekeken hier en ik zie zelfs dat sommigen meer Speedmasters hebben dan ik horloges :smile:

1 like

Thanks! Ja dat is toch wel een van mijn “grail watches”. extreem blij dat ik die al kon bemachtigen!

Van harte welkom :clap:

Welkom Kevin, TW STEEL is inderdaad best een gaaf merk, je hoeft je niet te verontschuldigen hoor.

1 like

Welkom op HF :+1:

Welkom.

Ja bedoel het meer van, inmiddels heb ik er wat meer verstand van en ik weet dat de TW Steels nou niet vooraanstaand zijn qua uurwerk etc.

1 like

Welkom hier.

Wat is er mis met Quartz volgens mij moet je nodig de topic van @SybrenAnne over quarts uurwerken lezen…:grimacing:

Behulpzaam als altijd… :slightly_smiling_face:

3 likes

:joy:

1 like

Wrlkom op HF
Prachtige collectie!

20190823_073131

1 like

@Chillekasper @SybrenAnne niets mis met Quartz horloges, meerendeel wat ik heb is Quartz. Een automaat of handopwind is ook niet altijd beter in mijn optiek, maar doelde meer op de mechaniek van de vroege TW Steels ondergeschikt waren aan het design van de kasten.

2 likes

Welkom! Rechtsonder heb ik ook alleen dan met witte wijzerplaat.

Welkom :slight_smile: Mooie Panerai heb je gekocht. Van harte!
Bereid je vriendin voor, dit is nog maar het begin…

Van harte welkom op ons mooie forum

Welkom!
Je hebt blijkbaar een voorkeur voor eerder grote, nogal in het oog springende horloges. De speedmaster is een klassieker van formaat, maar best wel een bescheiden klokje dat alleen kenners het hoofd doet draaien. Ik vind dat een voordeel, maar let dus op voor een lichte teleurstelling als je voor de klassieke moonwatch gaat.
In hetzelfde thema zou ik nog een dress watch suggereren om de collectie te vervolledigen. Nieuw of vintage, maakt niet zo veel uit, maar een discreet en stijlvol horloge staat altijd goed op een pak.

1 like

Klopt, een horloge mag gezien worden vind ik en daar komt ook nog bij dat ik een redelijke polsomtrek heb en iets groter dan gemiddelde handen.
Een Speedmaster is inderdaad wat kleiner maar dat stoort mij niet, het complete uiterlijk van de klok is natuurlijk ook fijner dan degene die ik al in bezit heb.

Qua dresswatch twijfel ik heel erg, ik heb bijvoorbeeld een IWC Portugieser op het verlanglijstje staan, maar aangezien ik eigenlijk nooit een pak draag is die misschien wat overdreven. Ik zou er zelfs vrede mee hebben om dan te kiezen voor een Breitling SuperOcean Heritige II. Eigenlijk een diver, maar sjiek en clean genoeg voor bij een pak.

1 like