Bij een beetje productie is daar een mannetje of vrouwtje voor.
Die let speciaal op dit soort dingen.
Gevulde glazen, plaatsing van meubels en andere dingen.
Soms wordt er wel eens iets over het hoofd gezien.
Maar scenes zijn duur en er kan dus weinig tot niets overnieuw.
Men hoopt dan maar dat het niet opvalt bij het publiek.
Ik zat laatst the China syndroom te kijken, het was 3 uur volgens de wandklok en toen gebeurde er een hoop drama en cutscenes en geweld en weet ik veel wat en toen de klok weer in beeld was was het kwart over 3😂 was wel een vrij heftig kwartier.
Als een horloge toevallig goed in beeld komt wil ik idd het beeld wel eens stilzetten om te kijken wat het is. Maar ik heb dit vooral met nummerplaten van auto’s in films of series. Ik ben oldtimer liefhebber en erger me regelmatig aan kentekens die niet periodecorrect zijn…
Waarom begin je hier nou weer over? Nu ben ik ook boos! Steeds die geïmporteerde auto’s! Je zou zeggen dat een chef décorateur daar toch op let? Hang er gewoon een nepkenteken op, het is niet zo moeilijk toch? Het haalt mij er helemaal uit.
Op een andere foto uit deze reeks stond een Volvo uit de jaren '60, maar met zo’n plaat van na 1988. Het is gewoon storend, en ik snap niet dat ze er niet op letten.
Ja of deze variant: De auto bestond nog niet in de tijd waarin de film speelt!
Misschien een beetje generaliserend of stigmatiserend, maar mijn idee is dat acteurs, regisseurs en ander creatief volk toch wat minder heeft met auto’s en techniek… maybe I’m wrong…
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel. Het was natuurlijk een geïmporteerde auto, maar dat doet dus afbreuk aan het plaatje. Ze willen immers de jaren ‘60 oproepen, maar het kenteken is een anachronisme. Alsof een figurant met hippiehaar, zonnebril met rond montuur en broek met soulpijpen op de foto met zijn mobieltje staat te bellen.
Dat gevoel bij mij staat los van of een kenteken nog bestaat of niet.