Tijd op horloges in films

Dit noem je in de film bizz ‘continuïteit’

Bij een beetje productie is daar een mannetje of vrouwtje voor.
Die let speciaal op dit soort dingen.
Gevulde glazen, plaatsing van meubels en andere dingen.
Soms wordt er wel eens iets over het hoofd gezien.

Maar scenes zijn duur en er kan dus weinig tot niets overnieuw.
Men hoopt dan maar dat het niet opvalt bij het publiek.

3 likes

deze is ook leuk uit ben hur

7 likes

Inderdaad, soms gaat het ook helemaal goed. Dank voor de uitleg!

1 like

14 likes

Ja, dit is een klassieker :joy:

2 likes

https://www.horlogeforum.nl/t/het-grote-tv-netflix-seriestopic-movie-camera/119622/790?u=slin

1 like

Ik zat laatst the China syndroom te kijken, het was 3 uur volgens de wandklok en toen gebeurde er een hoop drama en cutscenes en geweld en weet ik veel wat en toen de klok weer in beeld was was het kwart over 3😂 was wel een vrij heftig kwartier.

2 likes

Poeh…ik ga mijn best doen. Op zich wel grappig :thinking:

1 like

Een andere variant: stilstaande horloges. In een scene van volgens mij House of Cards viel mij op dat de secondewijzer van een horloge stilstond.

Wat een extra problemen brengt deze hobby met zich mee :slight_smile:

1 like

Ik dacht dat @SAT een Seiko had. :joy:

1 like

Dat klopt. Het is een foto van Gandalf en niet van Sa(t)ruman :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

:man_facepalming:

Ik moet die films toch eens allemaal gaan kijken. :sweat_smile: Ik heb slechts een halve gezien, maar ik was daar wel tevreden over.

Zeker een aanrader!

1 like

Als een horloge toevallig goed in beeld komt wil ik idd het beeld wel eens stilzetten om te kijken wat het is. Maar ik heb dit vooral met nummerplaten van auto’s in films of series. Ik ben oldtimer liefhebber en erger me regelmatig aan kentekens die niet periodecorrect zijn… :weary:

4 likes

Waarom begin je hier nou weer over? Nu ben ik ook boos! Steeds die geïmporteerde auto’s! :angry: Je zou zeggen dat een chef décorateur daar toch op let? Hang er gewoon een nepkenteken op, het is niet zo moeilijk toch? Het haalt mij er helemaal uit.

Op een andere foto uit deze reeks stond een Volvo uit de jaren '60, maar met zo’n plaat van na 1988. Het is gewoon storend, en ik snap niet dat ze er niet op letten.

1 like

Ja of deze variant: De auto bestond nog niet in de tijd waarin de film speelt! :grimacing:

Misschien een beetje generaliserend of stigmatiserend, maar mijn idee is dat acteurs, regisseurs en ander creatief volk toch wat minder heeft met auto’s en techniek… maybe I’m wrong… :slightly_smiling_face:

2 likes

Breek me de bek niet open!

1 like

De Rolex Sea Dweller die Ben Affleck in de film Argo droeg, bestond ook nog niet in het tijdperk waarin de film zich afspeelt :wink:

2 likes

Kan toch een geïmporteerde auto zijn in de jaren 80?

(maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik zoek ook wel kentekens op die ik op tv voorbij zie komen, en gebeurt regelmatig dat kenteken niet eens bestaat.)

Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel. :wink: Het was natuurlijk een geïmporteerde auto, maar dat doet dus afbreuk aan het plaatje. Ze willen immers de jaren ‘60 oproepen, maar het kenteken is een anachronisme. Alsof een figurant met hippiehaar, zonnebril met rond montuur en broek met soulpijpen op de foto met zijn mobieltje staat te bellen.

Dat gevoel bij mij staat los van of een kenteken nog bestaat of niet.