Tijd voor een Navitimer

Aangezien het weer begint te kriebelen, wordt het tijd een nieuwe zoektocht te gaan ondernemen.
Ik heb al een vaker naar Breitling gekeken.
Het model wat er bij mij absoluut uitspringt is de Navitimer.
M’n eerste indruk is dat de keuze daarin nogal groot is, vandaar dat ik wat hulp best kan gebruiken.

Normaal koop ik het liefst horloges in zo goed als nieuwstaat met alle papieren en doos erbij.

Wordt het een 01, 806, old of wat anders…
Hoe meer ik er naar kijk hoe meer het me gaat duizelen!

Wie helpt me op de goede koers te komen?

Een 806 als ik zo vrij mag zijn je mijn smaak op te dringen. Bol glaasje, waanzinnige wijzerplaat, mooie kastvorm. Draagt lekker groot, vreet allerlei bandjes en je komt ze zelden in het wild tegen.

Gr. Roel

3 likes

De Navitimer is IMHO een icoon dat in iedere collectie zijn plaatsje zou moeten hebben.

Ik stond een tijdje geleden voor dezelfde keuze : Help ! - Welke Navitimer ?
Uiteindelijk is het een individuele beslissing hé - maar volgens mij heb je nu al een favoriet :wink:

Sowieso veel plezier met je keuze - de weg ernaartoe is voor mij steeds de helft van het plezier :thumbsup:

PS. Als je kijkt naar een zgan exemplaar kan je mss ook een volledig nieuw via het grijze circuit overwegen.

:wink:

2 likes

bedankt voor je link.
Ik neig momenteel naar de 01.
Grijs kopen durf ik wel :wink:
Heb je zelf al eentje gekocht?

De reis is inderdaad heel leuk.
Nou maar hopen dat de eindbestemming niet tegen valt…

Hoewel ik leer meestal mooier vind, ga ik deze keer voor de stalen bracelet

Ik wil de linker met zwarte kleine wijzertjes. :wink: De Sinn is echt mooi, maar ik sla de Breitling toch wat hoger aan. Een UX (X1) ?? Diver van Sinn zie ik nog wel een keer zitten

1 like

De blauwe Navitimer a23322. Is een slagje kleiner dan de 01 maar zo prachtig.

1 like

Bij Local Time staat een zwarte te koop.

De Navitimer 01 heeft een transparante caseback; iets wat bij Breitling dun gezaaid is.

1 like

Bedankt voor alle reactie’s.
Ik ga me in het weekend wat verder in de Navitimer verdiepen tenzij het weer bloedheet wordt.

Ja, na veel afwegen uiteindelijk voor een World gegaan (zwarte dial met zwarte leren band). Lay-out van de dial beviel me iets beter dan de 01 en het binnenwerk is minder exclusief (geen Breitling manufactuur), waardoor er wat meer mogelijkheden zijn qua service.

1 like

De Sinn is echt mooi, en ik sla hem hoger aan dan de Breitling, net zoals veel mensen die beide hebben.

Enige wat dan overblijft is dat je een Breitling wilt om het merk, en 3x de prijs wilt betalen vanwege het manufacture uurwerk… en dat is een prima legitieme reden natuurlijk. Maar wel een genomen puur op emotie.

1 like

Ik zal nog even wat van me laten horen:
m’n voorkeur gaat toch wel uit naar een 01. Ik denk dat ik wel een keer een geschikt exemplaar in Amerika kan scoren. (ik kom daar zelf enkele keren per jaar) Ik heb ook al een fraaie 01 limited 2012 gezien voor aan redelijke prijs

Alleen liep ik ineens tegen een CvdK Planetarium aan. Die kon ik echt niet laten lopen en nu ben ik platzak en dus zal de Navitimer 01 nog wel even op zich laten wachten.

Mijn vader heeft een Navitimer en draagt hij met liefde en plezier. Ik vind het een schitterend horloge!

De planetarium v marktplaats?

klopt!

1 like

+1

Ik ben niet per sé een Breitlingman, maar de Navitimer is wat mij betreft wel ‘the one to have’.

1 like

Gaaf!

Bijna niet te doen voor iemand met een leesbril :eyeglasses:

1 like

Ik ben bijziend :grin:

1 like