Timex Q: a seriously cool (Quartz) watch

Hallo allemaal,

Niet zo lang geleden heeft Timex een oud vintage model herintroduceerd. De Timex Q. Ondanks dat ik geen fan van Quartz ben is dit toch wel een serieus cool horloge voor relatief weinig geld (180 dollar).
Zie onderstaande filmpjes.

Wat vinden jullie? Geslaagd of niet geslaagd?

Ik vind de Timex Q

• Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

MvG Ralph

Als ik de prijzen zie waar hij tegen verkocht wordt, vind de markt hem ongelooflijk cool. Het is 1:1 kopie van het origineel. In die zin is hij dus geslaagd. Vind ik het persoonlijk iets? Nee, maar hetzelfde geldt wat mij betreft voor het origineel. Maar het is een hype & daar wordt je geacht achteraan te lopen :wink:

1 like

Ja joh heerlijk horloge, heb er vandaag na 3 maanden wachten een kunnen bestellen bij de restock. Een mooie Pepsi bezel, een comfortabel stalen bandje, prachtige kleur wijzerplaat, Quartz dus lekker makkelijk en een leuke maatvoering. Voor 180 Euro dus een lekker koopje.

(Er bestaat trouwens ook al een topic over: Nieuwe Timex -reissue)

3 likes

Vanmiddag gelijk out of stock. Net te laat om er een te bestellen.

2 likes

Na 3 maanden wachten weer niet gelukt. Hoop op nieuwe restock over we paar maanden weer.

2 likes

Ik lees ook overal dat hij uitverkocht is :sweat_smile:

1 like

Leuk ding, maar ze noemen 'm ‘diver inspired’ met z’n 50m waterdichtheid… maw je kan er beter niet mee zwemmen, en dat vind ik met zo’n looks dan weer een turn-off…

1 like

Even dit topic van @RLC nieuw leven inblazen…

Daar heeft hij helemaal gelijk… vandaag in handen gekregen…

Gewoon echt een heel leuk en fris horloge voor dat geld!

Check it…

10 likes

Pretty damn cool :sunglasses::+1:

1 like

Precies dat! En dat voor dat geld :sunglasses::heart_eyes:

Ondanks de totaal niet functionele dag / nacht indeling op een 12 uurs bezel vind ik het een geinige throwback.

Ik zou 'm om die tekortkoming echter nooit kopen. Liever een paar ekkies bij sparen voor een Glycine Airman. :grin:

2 likes

Zoveel mensen, zoveel horloges en daarmee voor ieders wat wil :sunglasses:

1 like

Te hoog Invicta gehalte :see_no_evil:

Nee hoor, de DC4 Purist niet. Het is net Breitling. Je moet weten welke je pakt, of vintage kopen.

Dat geldt trouwens ook voor Invicta zelf.

…net even dit horloge opgezocht: eerlijk is eerlijk; Mooi horloge! Niet helmaal mijn cup of tea, maar zeker mooi! Hoe groot is ie? (Zag ik zo snel niet staan)

Dan zou ik eerder de Airman NO1 in 36 mm nemen. Wel een limited edition, dus helaas beperkt verkrijgbaar.

1 like

Wat is een leuke plek om zo’n Airman op de kopte tikken @Fate_Amenable_To_Change @pulsar96

Op Ebay staan ze wel, maar flink te duur. Hier op het forum werd er onlangs één verkocht voor meer dan de helft minder. Je zou hier in het gezocht gedeelte een topic kunnen openen.

2 likes

De DC4 versus de No1? Kijk, nu heeft Glycine de WR van de No1 op 10 meter gezet. Wat belachelijk is, vintage throwback of niet. Of ze het ook menen zal me worst zijn, de DC4 is 200m WR, en daar houden wij van. :slight_smile:

Zoals gezegd, ik ben niet van de dysfunctionele throwbacks.

Ik zou het echt niet weten, soms zie ik ze op de Baai voor een OK prijs, soms kom je ze op Chrono tegen, maar ik ben nog niet serieus op zoek geweest. :thinking:

1 like

Ik ga zometeen eens even wat rond struinen op het www :face_with_monocle: