TIP TIP --SEIKO SRPB09 Blue Lagoon Samurai -- TIP TIP

Deze blauwe rubber band? Ik weet het niet…Heeft er iemand suggesties.
Ik houd niet zo van ijzeren bandjes maar heb nog wel een shark mesh!

2 likes

Wel gaaf…zeker op rubber ook niet verkeerd.

Ps hoe vind je de blauwe kleur dial? Het lijkt beetje metallic/staal blauw…lijkt mij mooi.

12 likes

So, die is vet. Waar haal je dat bandje vandaan ? :smiley:

Geen idee waar de band vandaan komt, ik vond hem goed passen bij het horloge.
Draadje is hier te vinden: http://forums.watchuseek.com/f78/seiko-samurai-titanium-blue-sbda003-883187.html

1 like

Cool ding! Gefeliciteerd!

Vind 't te gek dat de Samurai weer leverbaar is, als reissue. Nadeel is natuurlijk wel dat ik nu wéér een horloge aan m’n oneindige wishlist moet toevoegen!:scream::wink:

Heb zelf nooit begrepen waarom ze zijn gestopt met productie en weet dat heel veel Seiko fans dit betreurden. Mogelijk hebben ze dit bij Seiko ook begrepen. Heeft effe geduurd. Maar naast deze SE komt er ook een drie- of viertal (dacht ik; wordt ook in een ander topic besproken) ‘reguliere’ versies. En daar zou er zo maar eens een bij mij terecht kunnen komen.:slight_smile:

M.b.t. de band. Bij mij wordt de stalen band ook altijd snel vervangen door een rubber band of soms een nato. Indien mogelijk koop ik een horloge vaak ook op rubber, i.p.v. staal. De originele Sammy werd naast op staal volgens mij ook standaard op rubber verkocht.
Hier in ieder geval op een originele Seiko ‘flat vent’ band.

Hier nog een Sammy op wat m.i. de meer recente soepele (en erg comfortabele, maar wel wat stofaantrekkende) rubber band is, die ook aan de Turtle zit.

En omdat die van jou blauw is, ook nog even dit plaatje. Mijn PADI Turtle aan een blauwe (zie je niet vaak) ‘Z wave’ band.

Deze band is in het begin wat stug. Maar eenmaal ‘ingedragen’, vind ik het een heel fijne band. Ik draag diverse van m’n Seiko duikers op deze band. Wel allemaal zwarte, dan. Zoals gezegd, de blauwe is vrij bijzonder en ook daarom al leuk.

Succes met de keuze van de perfecte band en veel plezier met je schitterende nieuwe Samurai!

Hoe doet de Samurai het op leder? Iemand wellicht foto’s?

Hele gave kleur, blauw sunburst en inderdaad een beetje metallic

3 likes

Very nice! :thumbsup:

@Bidle is ook hier lid. Je kan het hem vragen. Prachtige foto van de ti sammy (een klok die ik nooit had moeten flipperen).

Gr, HJR

Ik heb vandaag het Turtle model gekocht :heart_eyes:
Veel plezier met de samurai :+1:

5 likes

Geen titanium dus…ik dacht dat de Samurai juist altijd op Ti werd geleverd. Of ben ik abuis? :thinking:

Met jouw foto als voorbeeld *die was al aangedragen door een ander forumlid) had ik al contact opgenomen met KO de horlogebandjesmaker!
Duurt nog even voordat hij klaar is, geen croc maar wel een matte blauwe, kan niet wachten

1 like

ook erg gaaf

Yup, dit is de mijne, gewoon staal:

2 likes

Ah ok thx.

Bijzonder mooi!
Gefeliciteerd!!!

Vooralsnog is het behelpen, dit wordt hem ook niet denk ik!
Ik vind de rubberen suggestie ook erg goed TagEd ook een goede. Ik draag graag de zwarte seiko band die bij de TURTLE werd geleverd. als ik die nou eens in het blauw kon krijgen!
Iemand een idee waar?

Nee, er zijn zowel Ti’s als stalen. Maar volgens mij zijn de Ti’s zeldzamer. En als ik me niet vergis, hebben de Ti’s iets dikkere wijzers.

1 like

Top…dank je. Goed om te weten.