Tips betaalbare worldtimer

Zijn er leuke betaalbare (<500 euro) automatische worldtimer horloges? En wat zouden jullie als tip geven?

Een ring met wereldsteden erop waarbij je kan aflezen hoelaat het waar is, is wat ik bedoel. Zoals op onderstaande foto, maar dan ik een lagere prijsklasse.

Orient CFA05001B is de enige die ik zo kan bedenken in die prijsklasse

Voor 750 heb je een Frederique Constant maar dan wel een quartz. Wel eens langs zien komen tweedehands voor 400 euro.

http://www.boumanonline.nl/CmsData/Artikelen/Fotos/FC-255S6B6/FC-255S6B6_mainimage_productDetailZoom_1.jpg

Zelfde geldt voor de Hamilton UTC Skymaster (dat is dan wel weer een automaat). Nieuw boven budget, tweedehands er binnen (stond er laatst eentje op het forum). Hier staan in een met de derde kroon verstelbare rand de wereldsteden vermeld (dus niet helemaal zoals op jouw voorbeeld).

Citizen Skyhawk misschien? Een fractie boven budget, geen ring met steden maar wel digitaal te selecteren.

In die prijsklasse zal het denk ik wel uit het verre Oosten moeten komen. Niks mis mee!

Wat vind je van deze?

Seriouswatches.eu

Vostok Europe heeft ze tegen de € 300,-


automatisch ( dacht met aangepast Seiko uurwerk )
2 kleuren 1 zwarte, en een met lichtgevende wijzerplaat

model: GAZ 14 limousine

Vostok Europe 2426-5604240

grt. Gerard

Dat is een mooie, heb zelf ook een Oriënt. Kwaliteit is zeker prima, zit goed om de pols! Ga er naar kijken

Interesse in vintage? Een goede Seiko World Time® is voor ruim onder je budget te krijgen:

Oriënt Star Retro Guitar…

Super gaaf!

Helaas 47,5 mm diameter dus beetje groot…

Candide ik heb deze afmetingen doorgekregen:
width 44.5 mm x thickness 13.3 mm × weight 160 g

Ja ik zie het ook (stond verkeerd op Ebay blijkbaar)

Is even goed nog aardig fors. De prijs ook trouwens haha!

40 euro bij de kijkshop. imo de meest gebruiksvriendelijke.

Als quartz geen probleem is kan je ook kijken naar Timex. De TX-range heeft world timers. Zelf heb ik een Intelligent Quartz World Timer, dat lijkt erop maar is een stuk goedkoper.

Nog een andere Hamilton. Bevalt erg goed.